Advertenties


Zilverkleurige mistlampdecoratie voorbumper

Gestart door Felix, 29 januari 2012, 12:55:53

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Felix

Hallo,

Heeft iemand meer informatie over deze zilverkleurige mistlampdecoratie in de voorbumper?
http://www.autoweek.nl/occasion.php?id=3XLF8&cache=no

Ik kom deze af en toe op foto's tegen, maar ik kan eigenlijk nergens terugvinden of hij bij een bepaalde uitvoering hoort of dat hij pas later is ingevoerd (2009?)

Is deze los te krijgen? Is hij gemakkelijk te monteren op een bumper die dat niet heeft?
Binnenkort eens bij de sloop gaan kijken denk ik :)

Felix

Jeremy

Volgens zit dat Exclusief op de GT-Line, maar is vast wel los te bestellen bij de dealer.
Past vrijwel zeker zonder aanpassen op de originele bumper.

Tedo

#2
Nee, dit zat op de laatste Megane's II uit 2008, o.a. de business line. Ik heb deze grille ook op mijn sedan (rechts):



Ik had ooit een Renault liefhebber in een Megane II grand tour naast me, die zich afvroeg of ik grilledelen van een Espace gemonteerd had. Dit past niet zomaar op de grille van een phase 2, je hebt een andere ondergrille nodig (waar die zilveren bies opgeklikt zit) en ook andere bevestigingsdelen rond de mistlampen. Originele mistlampen passen wel. Past alleen op een phase 2 neus!

De GT uitvoering heeft een honingraat-achtige ondergrille:

Roadkill (Michiel)

@Tedo heb je ook een foto van voren van je grand tour,en dan wat lager??? ben ff benieuwd naar je angeleyes enne is de GT er ook in fase 1 geweest en wat had die dan voor grille? Btw persoonlijk vind ik die sierstrip helemaal niks,maar gelukkig heeft ieder zijn smaak ;)
Slow&Low

Byebye WhattsApp, hello Telegram (same number, better app)

Een Renault is net zo betrouwbaar als de garage die het onderhoud doet!

Tedo

Ik heb volgens mij (zo snel) geen lagere foto. Zal eens eentje zoeken of maken voor je.

De GT bestaat alleen in phase 2. Qua originele bovenste grilles had je:

Phase 1:
Standaard grilles met louvres
RS grilles (rooster)

Phase 2:
Standaard grilles met louvres
RS grilles (rooster)
Standaard grilles met zilveren sierstrips
Idem, maar dan compleet zilver (GT)

Felix

Heren, bedankt voor de informatie.

Dus als ik het goed begrijp is het niet zo simpel als het lijkt. Ik heb in principe gewoon een andere ondergrill (inc mistlampbevestiging) nodig... (?)

ShiftGear ( Erwin de Rijke )

Die gril smaakt naar meer! Komt het van de RS vandaan?
Proud to be Loud!
Knetterpuupe!

Tedo

Nee, staat hierboven; de onderte grote grill is van de laatste serie Megane II's in 2008. De bovenste grilles bij mijn auto's zijn RS grilles, bij de sedan meegespoten in de kleur van de auto.  ;)

Dante

@Erwin: Wat ben jij dan van plan met je auto..? Ik snap het niet helemaal meer. Ik zie alleen maar onderdelen naar origineel gaan op je auto...8)7
1990 Volvo 340 Special | 1996 Mitsubishi Colt 1.3 GLXi

Get in, sit down, shut up & hold on!

Siempre es mejor un mal dia de playa que un buen dia de trabajo

2000 Renault Mégane Break RXI 1.6-16v | 1989 VW Polo Sedan (GT Conversie / R.I.P.) | 1990 VW Polo Coupe (R.I.P.)

Fb

ShiftGear ( Erwin de Rijke )

Zeg dat ik Winterwielen heb gemonteerd en originelekoplampen vanwege de APK en achterlichten nog moet solderen en zwartlaseren, betekent niet dat ik hem terug ga bouwen naar standaard!  :afro: :q
Proud to be Loud!
Knetterpuupe!

Tedo

Voor wie nog de bovenste twee zilverkleurige grilles van de GT zoekt.

Felix

#11
Ik heb een beschrijving gevonden op een Frans forum waarbij uitgelegd wordt hoe je die strip monteert. De complete bumper zal er af moeten.

http://www.forum-auto.com/marques/renault/sujet15521-140.htm#t439385

Edit: hier ook het nummer van het middenstuk. 82 00 740 525. Jammer dat zoiets (nieuw) weer waanzinnig veel kost.

Nog enkele foto's: https://picasaweb.google.com/105942848226660195427/ExceptionFront?feat=directlinkZimbi#

De delen rond de mistlampen hebben nummer 77 01 478 059. Wederom niet goedkoop.

Tedo

Klopt helemaal! De grille krijg je er eigenlijk niet uit als je de bumper zou laten zitten. Echter is je bumper er vrij makkelijk en snel af te halen. Aan het zilveren sierstuk (wat uit drie delen bestaat) alleen heb je niet genoeg: ook de grille zelf is anders, net als de zwarte delen rondom je mistlampen.
Die laatste heb ik nog wel liggen, maar die krijg je bij de stukken links en rechts om de mistlampen.

Felix

Dat had ik begrepen aan de foto's idd.
Zo af en toe marktpaats of eBay in de gaten houden, dan komt er vanzelf wel een (betaalbare) voorbij :)

Binnenkort wil ik namelijk een gaasje achter de ondergrill monteren tegen de steenslag (je moet die radiotor eens zien :S ). Zou leuk zijn als ik dan zo'n grill heb xD

(Het kwam ook in mij op dat die zilveren strip een mooie plek zou zijn voor eventuele LED dagrijlichten. Een beetje zoals de nieuwe Scenic Facelift. Daardoor kwam ik op het idee)

Tedo

Op MP en eBay kom je ze nauwelijks tegen. Ik heb een keer een complete, nieuwe set gezien voor € 150,- Op de sloop zijn ze ook dun gezaaid, want het betreft alleen de laatste lichting Megane II's, die je op de weg al minder ziet dan hun "normale" phase 2 collega's. ALS die al op de sloop belanden, is dat vanwege een total loss aanrijding. En waar zit de auto dan meestal in elkaar? Juist, de voorzijde.

Zelf ben ik niet zo voor aftermarket DRL, tenzij je ze in de gaten voor de mistlampen inbouwt.

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev