Advertenties


Banden slijtage?

Gestart door Ruben, 5 april 2005, 09:18:08

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

riCChard

Ik heb nog maar 6400 kilometer gereden en kan dus noch niet meel#llen in dit geval. Heb er wel Michelin onder.
Maar ik wil de auto graag iets lager hebben maar wordt hier door mijn  ;D sociale omgeving  ;D nogal vaak tegen gesproken om dit te gaan doen. Het schijnt uit ervaring van velen dat je banden veel sneller slijten. ???

WAT IS DAAROP JULLIE ANTWOORD, ik zie ze graag tegemoet. :D

Michel Cijs

waarschijnlijk omdat je harder de bocht door kan ;)

RdW

Citaat van: riCChard op  7 april 2005, 00:46:04
WAT IS DAAROP JULLIE ANTWOORD, ik zie ze graag tegemoet. :D

mijn antwoord is...Bullshit... :)

jij hebt er primacy's onder ... :D :D

ps:
sociale omgeving?.....dat zijn wij toch.... ???... :) :)

Stefan

Lijkt mij ook een beetje kul.........
***VERKOCHT***VERKOCHT***
Megane III 2.0TCe-180 Privilege (kleur Rouge Dyna)

pieter

Ik heb er sinds kort Pirelli zero nero onder zitten. Is ook een erg fijne band. Prettiger dan de Michelin energy die ik eerst had.
Weet iemand hoe deze band zich verhoudt tot een pilot van michelin? groetjes Pieter

San

Ruben op mijn laguna had ik ook continental voor en achter waren na 11.000km al weg,
na overleg met renault nl. kreeg ik nieuwe michelins premacy deze zijn voor 60.000km
mee gegaan. Ik heb wel de gereden km. moeten bijleggen,momenteel heb ik een megane
grand tour met 20.000km stads en buitenweg en de banden zij nog als nieuw,ook michelin.
Voor mij geen andere band meer.
   h. gr. en succes!!!

riCChard

mijn antwoord is...Bullshit... :)

jij hebt er primacy's onder ... :D :D

ps:
sociale omgeving?.....dat zijn wij toch.... ???... :) :)
Citeer

Heb inmiddels mijn voormailge sociale omgeving dit bekend gemaakt :) :)
Zal nu gaan kijken wanneer ik een dagje MCC kan plannen zal wel juni worden of zoiets.
En inderdaad mijn nieuwe sociale omgeving heb ik hier gevonden ;D ;D :D

Tony

#22
Tja, sociaal = niet technisch  ;D

Het kan echter wel. Als je maar niet vergeet om na de verlagingsronde je auto opnieuw uit te lijnen.
En wat nog belangrijker is: De juiste bandenspanning te achterhalen voor je nieuwe spul ( Want ik neem aan dat je er dan ook andere velgen en banden onder gooit?)
De meeste brede sloffen met verlaagd profiel slijten erg door een te lage bandenspanning,omdat veel denken dat de Michelin/insructieboekje tabel voor het type auto ook voor hen geldt (die bandenspannnigstabellen zijn dus voor de originele banden)

RdW

Heb jij zo'n tabel liggen dan voor de bredere en lagere banden...

we hebben het hier al vaker over gehad,
en willen eigenlijk wel weten of spanning omhoog moet en hoeveel...

mijn/onze redenering was ,
dat als je band oppomp tot 2,5 bar,
je bij een grotere band meer lucht in moet doen...

want? 2,5bar = 2,5 bar...

graag Uw mening hierover... ??? ;)

@Richard, jaah er moeten zeker grotere wielen onder... :) :)

Tony

#24
Bandenspanningen verschillen per band en fabrikant.

Hier kun je de spanningen van Michelin opzoeken.
http://www.michelin.nl/nl/autonl/auto_TS.jsp?tyreSelectorType=tyre&lang=NL&saisonTire=S&selectLargeur=205&selectHB=45&selectSeat=17&selectIC=88&selectIV=no_selection#dimForm?lang=NL

En zo zal iedere fabrikant wel z'n tabellen hebben.

Wat de druk en inhoud aangaat: Ja.
Maar de constructie van de band doet er ook nog toe: hoge/lage wangen, breedte van loopvlak, aantal plies en gebruikt materiaal.

Bij mijn standaart banden is druk v/a 2,4 en 2,2 bar.
Maar mijn 17" met Toyo's is 2.9/2.7.

Quote van Toyo (www.toyo.co.uk) in de FAQ's:

Question: I?m fitting low-profile tyres to my car - what should the tyre pressures be?
Answer: That depends on what profile you are fitting, but generally the pressures will be higher than those for your standard-fit tyres.

Dus mijn veronderstelling klopt wel aardig  ;)

Michel Veltman

ik pomp de banden op tot rond de 2,4 2,5bar voor als achter, had eerst 2.8bar door neef erin maar dat was echt knetterhard :)
type band: toyo proxes T-1R 17inch 205/40/17
- "Never argue with stupid people. They'll drag you down to their level and beat you with experience." ;)
- aka Yonexfreak :)

RdW

ik rijdt ook met 2,4 erin en das voor alle 5... ;)

Tony

Nou die toyo's kunnen daar niet zo goed tegen dus. :(

Ik had er twee die duidelijk aan de buiten- en binnenkant waren gaan slijten op 2.4.
Daarnaast werd de auto te 'zoekerig' op het stuur.
Met m'n nieuwe set op 2.9/2.7 rijdt wel wat harder op de vering, maar stuurt veel beter en kaarsrechte slijtage. :D

Michel Veltman

2,9 bar  ???? pffiew das pittig aan harde kant...slijten ze daar niet erg rap van ?
iemand idee wat er voor Toyo aangeraden word aan spanning?
- "Never argue with stupid people. They'll drag you down to their level and beat you with experience." ;)
- aka Yonexfreak :)

RdW

Ik heb er op 2.4 geen last van,
ligt ook aan de bestuurder natuurlijk,
wat ie lekker vind rijden...

beter iets te hard , dan iets te zacht...

das mijn motto...voor vandaag... ;D

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev