Advertenties


Weergave buitentemperatuur

Gestart door Navione, 15 maart 2005, 22:26:54

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Tony

#15
Ik heb Jeroen een nieuwe FAQ (Megane I en II) gestuurd.
Hij zet hem geloof ik vandaag op de site.
Jij hebt een zgn 'haute de gamme' (hoog paneel) versie display.

Maar hier wat info voor je aansluitingen:

Weet je wel zeker dat je niet de binnentemperatuur afleest?
De console (vwbt. bi temp)
Je moet steker 1 hebben achter je bedieningsconsole.
Om hier bij te kunnen moet je je radio verwijderen, en radioconsole uitbouwen.




aansl.
1 = CAN L
2 = Loos
3 = Loos
4 = Zonlicht detector
5 = Binnentemperatuur
6 = Massa
7 = CAN H
8 = Loos
9 = + 12V cc (7,5 A zekering)
10 = + 12 V temp. regeling (15 A zekering)
11 = + 12 V Bij lopende motor (20 A zekering)
12 = 0 V aansluiting zonlicht en binnen temp. sensor.


De centrale comp. computer.

De uitgang vd. temperatuur zit aangesloten op deze computer (steker PE1 ) dat is een bruine 40-polige steker de middelste op de achterkant van deze computer. (zie afb. 1)
De sensor zelf zit aangesloten op  steker PE2) dat is de zwarte 40-polige steker, de meest rechtse op de achterkant van deze computer.

Steker
PE1(bruin) - pin 2 = temp. (uit)
PE2(zwart) - pin 3 = + buitentemp.sensor (in), pin 13 = massa buitentemp.sensor (in)




De weerstandswaarden zijn hetzelfde als die van de Megane I
Renault geeft aan dat er wel eens massa- en contact problemen kunnen optreden aan de stekers (moet je even controleren) 8)
Als dit allemaal goed is, dan zit de fout in de computer. En anders zit er toch echt niets anders op om je sensor te vervangen. ::)

Steker klok module
Dit is een 30-polige steker.
Het sensor signaal van de comp. computer (PE1(bruin) - pin 2) zit hier op aansluiting 4.


En nu weet je alles over je temp. sensors en aansluitingen. :D

Jeroen

FAQ staat erbij, bij de en montage

RdW


Navione

#18
Citaat van: Jeroen op 10 april 2005, 15:46:55
FAQ staat erbij, bij de en montage
:D

??? Afbeeldingen bij afhandeling FAQ worden helaas op mijn laptop niet zichtbaar. Heb daar normaal, inclusief de schema's van Tony op het forum, geen last van. Toch iets mis met de instellingen op mijn? PC?

Groet, Hans.

Tony


Navione


Tony

Dan staat ergens bij je instellingen dat links of afbeeldingen van andere sites niet weergegeven mogen worden.
Deze optie uitschakelen en Voila!  :o Er is weer beeld  :D

Navione

 ???
Was het maar zo eenvoudig. Tot nu toe had en heb ik geen enkele moeite met de weergave van gelinkte informatie from all over the world...

Groet, Hans.



Tony

Probeer anders je beveiligingsopties terug te zetten naar de standaard waarden.

Jeroen

Pagina is niet goed, had ff snel van een word document een html gemaakt.

Ben het nou goed aan het doen

Jeroen

En nu staat het wel goed, sorry voor het ongemak.

Navione

Citaat van: Jeroen op 10 april 2005, 19:17:39
Pagina is niet goed, had ff snel van een word document een html gemaakt.

Vermoedde al zoiets, omdat ik in de properties van de weerbarstige afbeeldingen een verwijzing naar Word 9 tegenkwam.

Citaat van: JeroenSorry voor het ongemak

:D No hard feelings, maar hulde voor al dit vrijwilligerswerk!

Groet, Hans.

Navione

Citaat van: Tony op 10 april 2005, 15:19:38
Weet je wel zeker dat je niet de binnentemperatuur afleest?



;D Zit jij bij een binnentemperatuur van vier graden lekker te sturen?

Groet, Hans.

Navione

Citaat van: Tony op 10 april 2005, 15:19:38
En nu weet je alles over je temp. sensors en aansluitingen. :D

:D In elk geval heel veel meer, hartelijk bedankt voor al je moeite!

De bron van jouw informatie is waarschijnlijk Renault eigendom en voorbehouden aan de Renault organisatie?

Ten aanzien van die 1 tot 2 graden afwijkende temperatuurweergave ben ik na jouw uitgebreide uiteenzetting en er rekening mee houdend dat de auto nog bijna nieuw is van mening:
- dat de spiegel niet opengenmaakt wordt vanwege de kans op beschadiging;
- dat het dasboard met ingebouwde apparatuur niet opengemaakt wordt vanwege de kans op beschadiging of het ontstaan van rammeltjes en kraakgeluiden;
- dat het enige punt waar de weerstand van de sensor/bedrading/computer verminderd kan worden de ingaande steker op de computer is. Ik heb nog een spuitbusje ProGold5 van Caig Labs (uit de high-end audiowereld) staan. Ik zal eens kijken of ik daarmee de connector kan behandelen om misschien de weerstand wat te verlagen.

Is die connector te benaderen zonder d?montage van (een deel van ) het dashboard?

In het uiterste geval zou ik er bij de dealer nog een garantiegeval van kunnen maken, maar dan gaat ook alles open met kans op beschadiging of rammel- en kraakgevolgen.

@Tony: wat denk je, een gezond standpunt?

Groet, Hans.

Tony

#29
Als je zo wie zo garantie hebt, ben je gek als je daar geen gebruik van maakt en zelf gaat zitten morrelen..

CiteerZit jij bij een binnentemperatuur van vier graden lekker te sturen?

Ik ben wel erger gewend (Eend in Noorwegen). Ik vraag beroepsdeformatietechnisch altijd naar de meest vreemde dingen aan klanten.
Niet iedereen leest het instructieboekje  :) :)

En ach het valt wel mee hoor met beschadigen en rammeltjes, Renault is in tegenstelling tot heel veel andere merken redelijk makkelijk om aan te sleutelen Wat de documentatie aangaat: Ik ben aangesloten op het netwerk en aangezien daar veel voor betaald wordt, vindt ik het niet meer dan logisch om die kennis te delen. De autoindustrie heeft al een slechte naam op het vrijgeven van technische info. Andere merken zijn daar ruimhartiger in. Ik geloof dat Suzuki alles vrij geeft, zoals het hoort in mijn optiek. :D

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev