Advertenties


DIY Raammechanisme vervangen foto topic

Gestart door Rataplan, 17 juli 2010, 18:24:58

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

duckie1098

Raam mechanisme rechtsvoor, merk valeo 107 euro bij mister auto inclusief motor.Zonder comfort stand.

groetsels,

Ben

Veld28

Inderdaad een geweldige fotoreportage!
Ik zie wel dat we het iets anders hebben gedaan. Hier is het raammechaniek al vervangen, MAAR nu moet deze nog afgesteld worden, kan iemand mij hierover adviseren?
Het raam gaat gewoon naar boven en beneden, maar niet heel soepel. In de omschrijving stond ook wel aangegeven dat we 3 secondes moesten wachten, maar ondanks dit uitgevoerd te hebben wordt het niet beter. Het lijkt net of iets langs het glas (de ruit) gaat. Ik kan het moeilijk omschrijven... voordat ik verder uitwijk over de situatie hoor ik graag of iemand mij nader kan informeren. Het betreft het linkerraam (bestuurderszijde).

Groet Veld28

Eddie the Eagle

Compliment  over verslag met foto's en commentaar.
Heeft me een hoop geld gescheeld.
Ik heb een losse set in Duitsland gekocht, kreeg hem na een paar dagen netjes via de post thuis voor ongeveer €15,-

Opmerking over "het op spanning brengen" dat is eigenlijk helemaal niet zo een lastig werkje.

Tip! monteer alle kabels aan de geleiderrails  ( zie youtube fensterheber Megane) BEHALVE!!! EEN  kant van de kabel die tussen de twee geleiderrails in zit. monteer de twee kabels met veer, die in het motorhuis gaan, aan het zwarte wiel en wind ze op en stop het wiel in het witte motor huis (zie youtube filmje)
Ga nu naar het LOSSE gedeelte van de kabel tussen de twee geleiderrails, leg de binnenkabel over het witte wiel en trek (door aan de buiten mantel MET BELEID, GEEN GROF GEWELD te trekken)deze door de gleuf van de bevestigingsklem van de buitenmantel heen en laat de buitenmantel weer terug in de bevestigingsklem zakken, klaar!


meganic

op internet zijn deze mechanismen goed te koop bij de div autoshops.
zijn niet duur en passen perfect.
Je kan ze met en zonder motor bestellen, zonder motor kun je gewoon je eigen motor ove rschroeven, heb ik ook gedaan, ik meen dat ik ook rond de 50 euro kwijt was toen.
kijk eens bij mister auto of dat soort sites.
ik heb daar ook wel eens besteld, als het niet goed is heb je binnen no time je geld terug, ze doen daar nooit moeilijk over.

groet Leo
een Renault kan wel eens vraagtekens oproepen

marcel-renault-addict

Ik heb een probleem ik krijg de binnenplaat die je vast maakt met tape niet los. Zit geen beweging in. Iemand tips?

JasperBreda

Bedoel je dat stuk plastic met honingraatstructuur?

marcel-renault-addict

Ja die je losklikt en daarna omhoog trekt dat ding zit muurvast

JasperBreda

Even het glas van het raam omhoog proberen te schuiven, dan schuift ie er makkelijker uit...

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev