Advertenties


Windgeruis

Gestart door megane74, 16 februari 2005, 16:46:45

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

megane74

Het is mij opgevallen dat ik binnenin behoorlijk wat windgeruis hoor.Het is net alsof mijn raamrubbers niet goed aansluiten . Zijn er nog meer MegII rijders die hier last van hebben

Jeroen

Wat de 1 veel vindt valt de ander niet op.
Ik snap dat het jou opvalt zo zonder muziek in de auto  ;)

Vraag anders eens een testrit aan in een gelijkwaardige GT en ondervind of er verschil is.

San

Ik denk dat het afhankelijk is uit welke hoek en hoe hard de wind is ???
Soms heb ik die gedachte ook wel eens, misschien is de GT toch iets
gevoeliger met name door de roofrails, maar ik ervaar het niet echt als
hinderlijk. Heb je al eens je deuren laten bijstellen?

Navione

Van mij krijgen je roofrails de schuld. Heb zelf een Volvo met handgrepen gereden die afhankelijk van windsterkte en -richting ook wat rumoerig was. Volumecorrrectie van de radio wat straffer instellen of, bij gebrek aan een radio, zelf wat harder zingen.? ;D

Of die rails demonteren en weggeven aan het forumlid dat nog een mogelijkheid zoekt om ski's op zijn CC te vervoeren.? 8)

Mijn M?gane II 3d heeft er geen last van, in elk geval niet tot ongeveer 200 km/h. Daarboven weet ik het (nog) niet, maar het motorgeluid zal eventueel geruis wel gaan overstemmen.? ;)

Off-topic: waarom heet een auto met twee deuren en een achterklep eigenlijk een 3-deurs auto?

Cheers!
?

Rosetec

#4
Citaat van: Hans op 16 februari 2005, 23:34:12
Off-topic: waarom heet een auto met twee deuren en een achterklep eigenlijk een 3-deurs auto?

Theoretisch is het natuurlijk een manier om je auto in te komen, vandaar dat het een deur wordt genoemd? Een Megane Coupe heeft een kontklep waardoor je pas bij het neerklappen van je achterbank (als je die nog hebt) met veel moeite de auto zou kunnen betreden. Niet echt een deur dus... Klinkt mij als een plausibele verklaring...

Overigens wordt volgens mij je motorgeluid boven ongeveer 60 km/uur overstemd door het geruis van je banden op het asfalt... ;) Of wind in je raamrubbers natuurlijk...

megane74

Ja ik denk dat ik maar eens een testrit in een andere wagen ga aanvragen . Ik ervaar het als hindelijk .
Mocht er duidelijk verschil zijn dan hebben ze weer wat te doen bij de Renault garage.

San

Hey Dimitri, je vroeg mij laatst of ik al problemen heb gehad?
Vandaag bij de garage geweest met een fluitend stuur, er zit een snaar waar airbag,claxon,
cruisecontrol hun spanning door krijgen deze wordt z.s.m. vervangen.
Mijn 1e "probleempje"als het daar bij blijft....       :)

RdW

Citaat van: San op 18 februari 2005, 23:20:47
Mijn 1e "probleempje"als het daar bij blijft....? ? ? ?:)

blijft altijd je 1e probleem... ;) ;D

Navione

#8
Citaat van: Rosetec op 17 februari 2005, 11:36:23
Overigens wordt volgens mij je motorgeluid boven ongeveer 60 km/uur overstemd door het geruis van je banden op het asfalt... ;) Of wind in je raamrubbers natuurlijk...

Eigenlijk is de (mijn?) M?gane II 3d behoorlijk stil.

Ik heb daar vanmorgen bij droog weer en op een droog wegdek speciaal op gelet. Windgeruis blijft heel lang hoorbaar (zeker tot 160 km/u, sneller was vanwege het verkeer niet verantwoord), maar stoort allerminst.

Wat op die snelheid van bandengeluid of motor/aandrijving de boventoon voert, is afhankelijk van het vermogen wat je van de motor vraagt: bij (ongeveer) nullast hoor je de banden op het wegdek, rem je af op de motor of vraag je een beetje vermogen dan hoor je onmiddellijk het motorgeluid.

Als je echt vooruit wilt, komt daar al snel de fluittoon van de turbo bij.? 8)

Over de derde of vijfde deur: ik denk dat die misleidende benaming is ontstaan toen auto's in plaats van een onder de achterruit scharnierend kofferdeksel een op dakhoogte scharnierende achterklep met achterruit kregen.

Cheerio!? ?

megane74

Bij mij is afgelopen woendag de sleepring vervangen. Deze zorgde voor een irritante piep als je aan het stuur draaide.Lijkt op het zelfde euvel als bij jou, San.  Helaas vergeten het windgeruis te melden. Nog maar een keer een bezoekje brengen.  :-\

Tony

Citaat van: Rosetec op 17 februari 2005, 11:36:23
Over de derde of vijfde deur: ik denk dat die misleidende benaming is ontstaan toen auto's in plaats van een onder de achterruit scharnierend kofferdeksel een op dakhoogte scharnierende achterklep met achterruit kregen.

Die deur slaat op het al dan niet aanwezig zijn van een raam.

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev