Advertenties


meer PK's Megane 3 HB 1.5 dCi 90pk

Gestart door MeganeIIISB, 4 februari 2010, 15:37:30

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

MeganeIIISB

Hallo,

Ik ben aan het twijfelen of ik een powerbox voor mijn (lease) megane zal aanschaffen. Een aantal tuning bedrijven hebben mij gemeld dat ik zo'n 20/25 pk winst zal krijgen. Ik zou graag een powerbox willen omdat deze makkelijk te demonteren is wanneer de auto voor een beurt gaat ofzo.

Nu vraag ik me af.. Is een powerbox nadat deze weer gedemonteerd is, nog zichtbaar in de computer van de auto?

Alvast bedankt!

matthew

Nee dat niet,maar een powerbox vind ik niet de beste tuning.
Je kunt beter je software laten herschrijven(chiptunen).Dit valt namelijk ook niet te zien aan waardes bij uitlezen bij de dealer.

Nadeel is wel dat als er een herprogrammering inspuiting wordt gedaan bij de dealer dat je dan je tuning software kwijt bent.

Maar er zijn ook genoeg bedrijven die deze software dan gratis herschrijven.(dus als je het daar ook gekocht hebt).

Het gaat trouwens niet echt om pk's maar om trekkoppel,maar bij turbo motor zal dit beide met 15-20% toenemen.

Megane1981

Ik haak even in;
Is er eigenlijk nog een minimum kilometerstand alvorens (chip)tuning toe te passen?

En zijn er misschien "bekende" problemen, specifiek voor de Megane III (hatch), na tuning?
Bij mij betreft het ook een lease, en heb weinig zin in gezeik achteraf ;)

Megane1981

Iemand overigens bekend met goede en betrouwbare bedrijven om chiptuning uit te laten voeren op een Megane III hatch? En/of iets te zeggen over de performance verbeteringen?
Bij voorkeur Oost NL ;)

paqbro

Fastchip in Oud Beijerland, Henk heeft al veel RS en 'geholpen'
Ik weet niet of hij ook al een programma heeft voor de 1.5 dci.
Je krijgt een voor- en na uitdraai standaard.
Renault Mégane 3 RS250, cup onderstel , Recaro stoelen, Xenon verlichting, 19 inch velgen.

Christian de Vriend

zoals paqbro zegt,raadt ik echt fast chip aan.

let wel,meeste bedrijven geven je een aantal pk's erbij,ongeacht de staat van de motor
fastchip doet dat op een verantwoorde manier.

de laatste 7 jaar heb ik fastchip te werk gezien,en kan niet anders dan positief zijn,daarintegen heb ik resultaten gezien van andere bedrijven,of men had nagenoeg standaard waardes,of de motor stond te pingelen bij het leven.

en de prijs is ook heel netjes,gezien de resultaten en de prijzen van andere partijen.
Horsepower is how hard you hit the wall,torque is how far you take the wall with you.

Horsepower sells cars,torque wins races

Megane 16V nu met 147pk en 200Nm schoon aan de wieltjes

Maurice

Tot op heden is er bij Henk voor de 90pk geen programma volgens mij ,wel voor de 110dci.
Deze krijgt 7pk en 40Nm extra(op de wielen!!!)

megcab2000 (Verkocht)


Op een ander forum, is iemand (hij gaat het op 'n verzekering verhalen, vandaar zo vaag) al na 5 dagen de turbo aan gort, na tuning in het oosten des lands.
Ben er opeens niet meer zo'n voorstander van.
Origineel is een auto het betrouwbaarst.

groet,
Megane is verkocht

Christian de Vriend

Citaat van: megcab2000 (Willem) op 29 juli 2011, 23:14:07
Op een ander forum, is iemand (hij gaat het op 'n verzekering verhalen, vandaar zo vaag) al na 5 dagen de turbo aan gort, na tuning in het oosten des lands.
Ben er opeens niet meer zo'n voorstander van.
Origineel is een auto het betrouwbaarst.

groet,

sta ik niet van te kijken,we hebben vaker diesels op de bank gehad,waarvan de eigenaar
ergens anders is geweest,dan kwam de grafiek op het scherm,het vermogen was dan wel
veel,maar de turbo was aan het pieken,henk (fastchip) kon hem garanderen dat de turbo
kapot zou gaan na 1 rondje circuit,of algemeen door rijden.
Horsepower is how hard you hit the wall,torque is how far you take the wall with you.

Horsepower sells cars,torque wins races

Megane 16V nu met 147pk en 200Nm schoon aan de wieltjes

Maurice

Citaat van: Christian de Vriend op 30 juli 2011, 10:09:35henk (fastchip) kon hem garanderen dat de turbo
kapot zou gaan na 1 rondje circuit,of algemeen door rijden.
En dat is de enige die ooit aan mijn management zal remappen.
Het is echt een ecuDr!

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev