Wie kan mij hier meer over vertellen ???
Hoeveel is maximaal toegestaan en wat is jullie advies :D
zo laag als je wil? op gegeven moment loop je meer tegen je eigen verlaging op dan dat men er problemen mee heeft denk ik?
best onhandig als je geen drempel of verhoging overkom zonder *schraap* ;D :)
toevoeging: ben zelf ongeveer 35mm verlaagd en dat is nog prima te doen op af en toe een slingerbeweging na dan bij hoge drempel...wil zelf nog fractie lager naar 40-45mm gok ik
Ik heb ooit eens gehoord dat ALLE aanpassingen die je aan je auto laat doen en die niet conform de fabrieksspecificaties zijn, NIET zijn toegestaan. Voorbeelden: uitlaat, velgen, luchtfilter, lampen etc. Hier zal verlaging dus ook wel bijhoren.
Voor de goede orde: ik houd me hier ook niet aan hoor ;)
Citaat van: Timski op 24 maart 2005, 13:58:58
Ik heb ooit eens gehoord dat ALLE aanpassingen die je aan je auto laat doen en die niet conform de fabrieksspecificaties zijn, NIET zijn toegestaan. Voorbeelden: uitlaat, velgen, luchtfilter, lampen etc. Hier zal verlaging dus ook wel bijhoren.
Voor de goede orde: ik houd me hier ook niet aan hoor ;)
dit is dus in NL niet waar
alles mag, en ook weer niet ;)
verlaging is gewoon zo laag als je zelf wilt en zolang het veilig is (airride, schroefset etc)
Citaat van: Timski op 24 maart 2005, 13:58:58
Voor de goede orde: ik houd me hier ook niet aan hoor ;)
Ik wou net zeggen ;D ;D
zie sowieso nut niet in om tot de bodem te gaan qua verlagen..lijkt me dat niemand er probleem van zal maken
word lastig rijden dan door Nederland :)
precies zoals michel zegt..als het maar veilig is/blijft (zie eventuele keurmerken) :D
Citaat van: peterachterop op 24 maart 2005, 14:05:11
Citaat van: Timski op 24 maart 2005, 13:58:58
Voor de goede orde: ik houd me hier ook niet aan hoor ;)
Ik wou net zeggen ;D ;D
Ben maar niet bang ;D
We mogen al zo weinig hier ?:-X >:( :'(
Tot zover bedankt :D 8) Ik zat zelf ook te denken aan zo'n 35 tot 40 mm.
Welke veren kunnen jullie mij adviseren?? Ik zie er zoveel voorbij komen. Dus als jullie ervaring hebben dan verneem ik dat graag.
ik had nog niet verder gekeken maar zach dat er nog een topic hierover is ik zal daar eerst ook ff tussen kijken
heb zelf intrax set bij MCC eronder laten zetten..opzich bevalt het goed alleen had graag nog wat lager willen liggen (weet dat ze bij ander clublid verder doorgezakt zijn...)
Citaat van: Michel Veltman op 24 maart 2005, 18:44:29
heb zelf intrax set bij MCC eronder laten zetten..opzich bevalt het goed alleen had graag nog wat lager willen liggen (weet dat ze bij ander clublid verder doorgezakt zijn...)
Wil het ook bij MCC laten doen. Wat kost dat ?
http://www.meganecoupe.nl/club/clubsponsors/mcc/indexnew.html
CiteerIntrax verlagingset incl. montage, verstellen torsiestangen*, controleren/afstellen sporing
? 220,- incl. BTW
:D
dat krijg ik er dus 9 April ook onder :D
dan kan je dus kijken bij mij hoe je verlaging eruit komt te zien ;)
maar waar frank dan vertelt dat ie het tot de halve cm kan instellen is me raadsel...dit is nl geen schroefset maar een verenset...sja daar valt weinig aan te stellen ???
en anders mag ie mij ook nog wel wat lager zetten ;D
HIj bedoelde de Torsie-as achter volgens mij :D
En ik heb ook naar jou auto gekeken Michel, is erg mooi :D
ahh achter gaat ie dan 1klik omlaag idd...het is ook achter waar ik tevreden mee ben..nu voor nog :) ;D
maar zal je cker top staan :D :D
wil iig zo laag mogelijk, ook voor, maar het moet wel een beetje rijdbaar blijven :D
Binnenkort maken mijn verlagingsveren plaats voor een koni schroefsetje :)
Citaat van: ppveenstra op 25 maart 2005, 14:48:04
Binnenkort maken mijn verlagingsveren plaats voor een koni schroefsetje :)
De koni sportset??
das toch ook een vaste verlaging (wel iets lager dan veren) met daarop aangepaste dempers??
Ricchard, neem ff contact op met MCC voor een prijs.
De aanbiedingen op hun pagina zijn voor de M?gane 1.
Jouw M?gane 2 heeft voor en acter gewone veren.
Citaat van: Jeroen op 25 maart 2005, 17:40:29
Ricchard, neem ff contact op met MCC voor een prijs.
De aanbiedingen op hun pagina zijn voor de M?gane 1.
Jouw M?gane 2 heeft voor en acter gewone veren.
Bedankt voor je TIP. :D
Ik wens je een druk paasweekend toe :D
@ Richard,
Ik heb onlangs de schroeverenset besteld bij MCC (zal 14 april gemonteerd worden).
Je moet qua kosten dan ongeveer op ? 1.350 rekenen (incl.montage/uitlijnen/btw).
Laterzz
lekker prijzig :D
Citaat van: wess op 25 maart 2005, 20:00:22
lekker prijzig :D
Het zal wel een kw versie 2 zijn dan, ik heb die ook opgevraagd bij Frank en kwam ook zo rond die prijs. Zou niet weten wat er lekker prijzig aan is dan want dat is de normale catalogusprijs als ik het zo zag.
is niet duur als je bedenkt dat een schroefset kw 1 voor de phase 1 al op 850 euro zit excl montage
maar geld is het wel :o
Een tip voordat je gaat verlagen:
De nieuwste computergestuurde uitlijnapparatuur werkt met bepaalde marges. Daar kwam ik achter toen ik mijn coupe wilde uitlijnen.
Je moet hiervoor 3 maten weten nl hoogte neus, voorste drempelhoogte en torsiestanghuis hoogte (centrum). Bij mijn rmc 340-140-220 mm
Zorg dat je bij het verlagen deze matenverhouding aanhoudt, anders is het een klus om de uitlijningscomputer in te stellen omdat je auto dan buiten de specificaties valt.
Dus bij verlagen van voorveren met 35 mm dan gaat de torsievering ook met 35 mm omlaag, maar de neus gaat dan omhoog. Ik geloof dat deze marge ongeveer 11 mm is.
Bedenk wel dat je laagste punt (plaatwerknaad van de kokerbalk) niet lager moet zijn dan 140 mm. Rijkswaterstaat heeft namelijk deze hoogte als standaard aangehouden mbt. wegoneffenheden voor een wielbasis tot 2,4 meter (een coupe is 2.467 meter).
Zo hou je de boedel heel. :D
Lager dan dat, zou ik zeker niet gaan; is ook lastig met banden wisselen en het op de brug rijden.
Niet elke garage heeft een verzonken brug, zeker niet in het buitenland. >:(
Voor je wegligging hoef het ook niet te doen, want dat maakt niets uit..
Een ander punt is de belasting van de rubberdelen. Hoe lager je vering hoe stugger alles wordt. Hou er rekening mee dat fuseekogels - niet echt een sterk punt bij Renault - en lagers - idem - nogal eerder slijten. :-[
het is inderdaad de prijs voor een KW variant 2.
Blijft zeker wel veel geld, maar ik als de verhalen zo hoor is dat het zeker waard ;D
Vraag maar aan Erk v/d Velde.
Hij heeft met mij meegereden naar Friesland en verbaasde zich over het comfort van mijn auto :D
Citaat van: Jacob op 25 maart 2005, 19:02:21
@ Richard,
Ik heb onlangs de schroeverenset besteld bij MCC (zal 14 april gemonteerd worden).
Je moet qua kosten dan ongeveer op ? 1.350 rekenen (incl.montage/uitlijnen/btw).
Laterzz
Bedankt :D, ik zal ook ff met MCC contact opnemen.
Nog ff ?t belastingvoordeeltje afwachten :) ;D :)
Dan voel je het niet zo in de knip
Citaat van: Tony op 26 maart 2005, 04:43:15
Een tip voordat je gaat verlagen:
De nieuwste computergestuurde uitlijnapparatuur werkt met bepaalde marges. Daar kwam ik achter toen ik mijn coupe wilde uitlijnen.
Je moet hiervoor 3 maten weten nl hoogte neus, voorste drempelhoogte en torsiestanghuis hoogte (centrum). Bij mijn rmc 340-140-220 mm
Zorg dat je bij het verlagen deze matenverhouding aanhoudt, anders is het een klus om de uitlijningscomputer in te stellen omdat je auto dan buiten de specificaties valt.
Dus bij verlagen van voorveren met 35 mm dan gaat de torsievering ook met 35 mm omlaag, maar de neus gaat dan omhoog. Ik geloof dat deze marge ongeveer 11 mm is.
Bedenk wel dat je laagste punt (plaatwerknaad van de kokerbalk) niet lager moet zijn dan 140 mm. Rijkswaterstaat heeft namelijk deze hoogte als standaard aangehouden mbt. wegoneffenheden voor een wielbasis tot 2,4 meter (een coupe is 2.467 meter).
Zo hou je de boedel heel. :D
Lager dan dat, zou ik zeker niet gaan; is ook lastig met banden wisselen en het op de brug rijden.
Niet elke garage heeft een verzonken brug, zeker niet in het buitenland. >:(
Voor je wegligging hoef het ook niet te doen, want dat maakt niets uit..
Een ander punt is de belasting van de rubberdelen. Hoe lager je vering hoe stugger alles wordt. Hou er rekening mee dat fuseekogels - niet echt een sterk punt bij Renault - en lagers - idem - nogal eerder slijten. :-[
Bedankt voor je info 8) 8)
Er zullen voor de Megane 2 CC net andere afmetingen zijn denk ik ???
Maar kan hier zeker wat mee.
Wat is het toch weer handig zo?n lidmaatschap van de Megane Club :D
verlaagen mag niet eindeloos je moet nog minimaal 4cm bodemvrijheid hebben (volgens de pliesie in hoogeveen) en dat is in hoogeveen ook wel nodig ze noemen hoogeveen niet voor niets het "drempel paradijs" :P
Heb ff bij onze club sponsor MCC een prijs opgevraagd en die kwam met het volgende
Een Intrax 8) verlagingsset 8) 35mm voor de Megane kost 320 euro inclusief btw , montage en uitlijnen :D
Lijkt mij een prima prijs en kom ik de straat ook nog uit. ;D