Advertenties


megane coupe 2.0 16v valt af en toe uit tijdens rijden (koppeling vol ingetrapt)

Gestart door Arjanne, 30 september 2017, 22:19:52

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Arjanne

Hoi allemaal,

mijn auto is pas geleden voor een grote beurt en een nieuwe distributieriem bij de garage geweest.. toen paar dagen prima mee gereden en ineens toen ik bij een kruising afremde en de koppeling intrapte viel de motor af met alle mogelijke lampjes die erbij hoorde die gingen branden op het dashboard. volgende dag tot 2 x toe bij de rotonde.
weer naar de garage nokkenassensor en bobines vervangen.. wegrijden sloeg meteen weer af bij de kruising daarna weer even goed gereden. nu net rem ik af voor een voorrangsweg slaat die weer af.

wat gebeurt er,
warm of koud geen verschil.   
rijd nog geen 30km/u neem de auto terug naar bijna stilstand (koppeling helemaal in) op dashboard toerental zakt eerst geleidelijk maar tussen de 10000 n 5000 gaat die dansen. zodra die af is geslagen start de auto eigenlijk direct zonder enige vertraging (verzuipt dus niet) zolang die draait heb ik gewoon normaal vermogen (niet ingehouden lopen of wat dan ook) als ik gas geef is die ook gewoon weg dus verder zolang die blijft draaien merk je er eigenlijk niks aan.

de eerste x dat de auto afsloeg had ik hem al opnieuw gestart voor ik erbij na dacht wat er aan de hand kon zijn dus begon toen aan mezelf te twijfelen en ben toen flink aan het test rijden geweest om te proberen of ik het uit kon lokken maar dit lukt niet en nog steeds lukt dat niet het gebeurt op een moment dat ik het niet verwacht.. als ik erop ga letten gebeurt er niks.. ja de dansende toerentalmeter tussen de 10000 en 5000..

ik hoop dat iemand hier mij kan helpen(A)

groetjes Arjanne

Jacques

Ik neem aan dat het een F7R is. Kan de stappenmotor zijn. Een stappenmotor van een F7R heb ik wel. Die kan je proberen en dan weet je of het daar aan ligt. (Ik woon in de buurt van Leiden)

Mastertje

ja gezien leeftijd een f7R. luchtregel schuif, stappenmotor eerst eens schoonmaken..
Huidig:
Renault megane hatchback 1.6 16V
Renault megane cabrio 2.0 16v
Renault megane cc  2.0 16
Renault megane cc 1.9 diesel
Renault megane cc 1.6 16v
Renault master 2.5 diesel

Fluppie


Arjanne

ben zelf nog heel even alles na gaan kijken en ik kwam een stekker rechts (als je ervoor staat) bovenop de motor tegengekomen die niet aangesloten was die naar mijn beleving wel altijd vast heeft gezeten, maar wie weet met de nokkenassensor los is gehaald maar vergeten vast te zetten.. hierna bleef het toerental meer constant en is ook niet uitgevallen daarna.. zal morgen nog heel even aan kijken mocht die alsnog uitvallen wil ik graag de stappenmotor overnemen al hoop ik dat dit het probleem was.

Mastertje

Fluppie, jij hebt toch liggen van een 1.6? Dit is een 2.0 is anders
Huidig:
Renault megane hatchback 1.6 16V
Renault megane cabrio 2.0 16v
Renault megane cc  2.0 16
Renault megane cc 1.9 diesel
Renault megane cc 1.6 16v
Renault master 2.5 diesel

Jacques

Arjanne, maak even een plaatje van die losse stekker, dan snap ik welke je bedoeld.

Arjanne



Mastertje

Huidig:
Renault megane hatchback 1.6 16V
Renault megane cabrio 2.0 16v
Renault megane cc  2.0 16
Renault megane cc 1.9 diesel
Renault megane cc 1.6 16v
Renault master 2.5 diesel

Arjanne

ok ik dacht dat het 16v was.. maar 8v ook goed. maar in ieder geval nadat die stekker was aangesloten is die niet meer uit gevallen.

Mastertje

ja dat klinkt wel logisch. zag net dat ik zelfde uitvoering heb liggen in de kleur zwart.  volgens mij zie carter ontluchting slang er een stuk beter uit..
Huidig:
Renault megane hatchback 1.6 16V
Renault megane cabrio 2.0 16v
Renault megane cc  2.0 16
Renault megane cc 1.9 diesel
Renault megane cc 1.6 16v
Renault master 2.5 diesel

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev