Advertenties


Aandrijfketting lawaai Renault Megane 2015 1.2 TCE 115

Gestart door avdstege, 15 maart 2018, 14:50:29

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

avdstege

Hallo een vraag
Ik heb een renault megane gekocht en kon die helaas niet ophalen bij de dealer
Want de werkplaats had zelf ontdekt dat de aandrijfketting lawaai begint te maken en dat ze daar onderdelen voor gingen bestellen
Ik heb gelukkig de Megane met Top Occasion garantie  van 1 jaar en ook tot 30.000 bij die dealer gekocht dus allemaal wordt her vervangen.
Maar blij ben ik  nu al niet meer dat ik mijn nieuwe auto krijg.

Is dat normaal voor een Renault Megane uit 2015  1.2 TCE 115 met 40.000 op de teller ?
Het verontrust me dat dit nu al gebeurt met maar 40 op de teller ?
Of is het een bekent probleem en is daarna opgelost ?
Ook lees ik over vele storrende problemen met de Megane 4 ook de 1.2 TCI

http://www.meganeclub.nl/fora/index.php?topic=21291.0

Ik hoop dat ik die niet krijg.

Groeten avdstege.



mark

Ja komt wel eens vaker voor, zelfs nog voor de 40.000km

Leuk he die kettinkjes, hou het toch liever gewoon bij een riem.

avdstege

Bedankt voor je antwoord
De ene een riem de andere een ketting
Bij ford nooit problemen gehad
Ik hoop dat het niet weer voor komt want ik wil er zekers 4 jaar meer rijden met deze mooie auto.
Bedankt

A110

We (consument en garage/dealer) moeten van het idee af dat een distributieketting een auto leven lang meegaat. Dat is niet meer, zoals vroeger.
Het materiaal van kettingen is anders, er komen andere krachten op de ketting te staan en de toleranties zijn vele malen kleiner dan vroeger. Er hoeft maar een kleine verstopping door vervuilde motorolie te komen in de kettingspanner bijvoorbeeld en deze doet dan zijn werk niet meer naar behoren waardoor deze gaat rammelen.
Vooral het "nieuwe rijden" is een hele grote boosdoener voor de levensduur van de ketting. Daarbij echt elk jaar olie en filter vervangen (ongeacht de kilometers die je ermee rijd). Hiermee blijft je motor schoon en dus ook de kettingspanner. Zelf doe ik elk jaar bij de olie verversing een motorflush zodat alle verontreiniging uit de oliekanalen los komt en meegenomen word met aftappen van de oude olie. Nu na een jaar en bijna 10.000km ziet mijn olie er nog steeds helder uit.
www.jwa-autoservice.nl
www.inwendige-motorreiniging.nl

Clio Hybrid 140

adinsx

Ik was gister op een regionale beurs voor de automotive in Alkmaar (Afas-stadion, mooie locatie ook). Sprak daar met wat experts (niet de standbemanning) en we gaan binnenkort eens een rondje langs revisiebedrijven maken om de echte probleemzaken boven water te halen. Kettingen, ovaal wordende zuigers (2.0 diesels VAG), TSI, TCe, dCi problemen. Het grootste probleem volgens deze man: Autofabrikanten maken geen motoren meer die 5 ton mee gaan. Ook niet 3 ton. Nee, 150.000 km is genoeg, zeker bij de downsizeblokken. Die rijden namelijk relatief niet veel kilometers. Probleem is vaak wel, de vele korte stukjes. En inderdaad, onderhoudsintervallen zijn te lang, het nieuwe rijden sloopt je motor vanwege te lage toerentallen, etc. etc.

Maar goed, dan herken je als autotechnicus de symptomen. Ga dan maar eens de klant uitleggen dat het verstandig is preventief onderhoud te doen. Bijzonder lastig want de consument denkt dat je als professional reparatie probeert te verkopen, maar je verkoopt juist onderhoud en service om reparatie te voorkomen.

Terug op snelheid met volle Mégane IV Estate GT205 in Iron Blue

hemi24

#5
Volgens mij was de opvatting in de jaren 80 nog dat het een prestatie was als een auto een ton had gelopen...

Toen moest je ook nog elke 7.500 km naar de dealer voor onderhoud

Fluppie

Dat valt wel mee ik had dit type mustang in 1979 8 cil 5.0 ltr turbo die is toch ruim 240.000 mee gegaan(toen was de benzine nog te betalen) :lmao:




EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev