Advertenties


Instellingen navigatie wijzigen uit zichzelf

Gestart door R.J. Mulder, 2 oktober 2018, 20:41:48

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

R.J. Mulder

afgelopen week is mijn rlink2 door de dealer van de nieuwe systeemupdate voorzien en men heeft ook gelijk de nieuwste kaart geïnstalleerd. wat ik merk is een verbetering in snelheid, alles gaat nu iets vlotter en de radio laat bij dab+ zenders nu ook de extra info zien. Navigatie zelf nog niet gebruikt.

cortrans

Afgelopen vrijdag zag ik ook weer dat de cursor veranderd was naar de originele pijl, zomaar uit het niets.....
Gelukkig zijn mijn ingestelde adressen wel gebleven.....
(verkocht) Mégane iV Hatchback dCi 110 Bose, 8.7 inch R-link II, Easy Life Pack, kleur: Rouge Flammé. Staat nu op zwarte alu velgen van Dezent TD Dark met Kleber Krisalp met 205/55/16' winterbanden

www.beroepschauffeurs.com (HET forum voor de beroepschauffeur)

knight-rider

Nadat die cursor bij mij een aantal keer terug naar d originele pijl veranderd was heb ik de moeite niet meer gedaan om hem nog terug aan te passen.

Ik had afhelopen vrijdag wel nog eens dat het systeem volledig uitviel en na een tijdje gewoon weer opstarte.
Lijkt mij altijd een soort van spontane reset, de vraag is natuurlijl wat dan de reden daarvoor is.

Abdelitto

@knight-rider

Dat is onverklaarbaar. Ik had de mijne vorige week naar de Renault dealer gebracht voor meerdere klachten, 1 daarvan was de spontane reset of spontane uitval van de Rlink2 systeem. Nou conclusie ze wisten niet maar wat ze wel wisten dat dit een bekend probleem is en dat Renault bezig is met een update. Of ik het moet gaan geloven weet ik niet maar dus weer af wachten. Ik heb het nu 3 weken niet meer dat spontane uitval, heel raar dit.

cortrans

Citaat van: Hannibal_ op 14 oktober 2018, 12:01:59
Tja, ik begrijp de vergelijking met de pc wel, maar ook weer niet helemaal.
De uitgangs positie voor leveranciers van dit soort systemen is veel beter nu dan vroegahr.
Betere tooling, ontwikkelkits etc.
Test tooling is ook beter, om niet te zeggen dat die vroeger feitelijk niet bestond.

Nee... zo'n bug als van het voorstellen van een nieuwe route zou niet door tests mogen komen.
Maar gebruik dat toch niet. Vind de file informatie veel nuttiger en dat werkt perfect.

Ik ben overigens helemaal niet negatief over het systeem, gebruik het vooral voor nav en muziek.
De mediaspeler is intuitief en heerlijk dat je er gewoon 2x32GB aan muziek in kan jassen.
Speciaal daarvoor ultra compacte memory stickjes gekocht. Jummie! Werkt snel, klinkt (zeker FLAC) prima. Laatst kwam er verkeersinfo doorheen die ik niet nodig had, ik zag de speler op pause gaan, druk op de resume/pause knop op het blok achter het stuur: weg verkeersinfo en de muziek speelt weer. Geen manual voor hoeven lezen. Werkt gewoon.

Een hoop zaken werken even intuitief en functioneren prima.

Verder rijdt de auto heerlijk voor deze klasse.
Ik rijdt de basis diesel en heb niets te klagen over hoe vlot hij van zijn plek komt.
Mijn vorige diesel (citroen) voelde en klonk sowieso meer "tractor" dan de renault.
De remmen zijn ook merkbaar beter.
De EDC bak is ook prima, zeker voor een schakelrobot.

Ik geniet nog dagelijks van de megane
Fijn dat u over de Mégane zelf ook zo te spreken ben, ik zelf ook hoor daar niet van........
Maar Hiervoor reed ik Skoda, en daar had ik toch veel minder klachten over het entertainment systeem dan bij Renault, terwijl die van Renault toch veel duurder is Met het 8,1 inch scherm met een Bose installatie)
Updaten van het veel recentere navigatie gebeuren gaat bij Skoda (VAG) veel omslachtig en sneller met veel minder klachten.
Ook kun je dat gewoon betalen met I-deal of zo, en niet alleen met een verplichte creditcard zoals bij Renault.
Over het geluid van de Bose heb ik uiteraard geen klachten.
Maar de navigatie systemen uit de Mégane III waren veel actueler en makkelijker up-to-daten, dan nu........
Hier heeft Renault toch veel credit mee verloren bij hun klanten, als ik dat zo mag stellen......
(verkocht) Mégane iV Hatchback dCi 110 Bose, 8.7 inch R-link II, Easy Life Pack, kleur: Rouge Flammé. Staat nu op zwarte alu velgen van Dezent TD Dark met Kleber Krisalp met 205/55/16' winterbanden

www.beroepschauffeurs.com (HET forum voor de beroepschauffeur)

knight-rider

#20
Citaat van: Abdelitto op  6 december 2018, 22:31:31
@knight-rider

Dat is onverklaarbaar. Ik had de mijne vorige week naar de Renault dealer gebracht voor meerdere klachten, 1 daarvan was de spontane reset of spontane uitval van de Rlink2 systeem. Nou conclusie ze wisten niet maar wat ze wel wisten dat dit een bekend probleem is en dat Renault bezig is met een update. Of ik het moet gaan geloven weet ik niet maar dus weer af wachten. Ik heb het nu 3 weken niet meer dat spontane uitval, heel raar dit.
Ik moet ik februari op onderhoud, dus ga het dan ook maar eens melden.
Ik heb het soms maanden niet en dan ineens weer wel.

In het begin dacht ik, mosschien haalt die automatisch kleine updates binnen en herstart hij dan spontaan, maar dan zou er wel een waarschuwing mogen komen voor het herstarten.

adinsx

Heb je al wel de nieuwe firmware er op? Of heb je het 2.2.* systeem? Ik heb die spontane resets niet meer gehad sindsdien. Kwam daarvoor eens in de x-weken een keer voor.
Terug op snelheid met volle Mégane IV Estate GT205 in Iron Blue

knight-rider

Ik heb nog het 2.2.** systeem, en heb daarvan de laatste versie.

Abdelitto

Mijn Megane is van 2016 dus heb ook de 2.2.** en is up 2 date volgens de Renault dealer.

cortrans

Hier idem dito, maar inderdaad een update dat het systeem wat stabieler wordt kan geen kwaad....
En als ze dan toch bezig zijn, zorg er dan gelijk voor dat Apple Carplay werkt........ (dat hebben we wel verdiend na al die ellende, en de prijs van de R-link)
(verkocht) Mégane iV Hatchback dCi 110 Bose, 8.7 inch R-link II, Easy Life Pack, kleur: Rouge Flammé. Staat nu op zwarte alu velgen van Dezent TD Dark met Kleber Krisalp met 205/55/16' winterbanden

www.beroepschauffeurs.com (HET forum voor de beroepschauffeur)

adinsx

Carplay werkt hier prima, maar zoals wellicht bekend is CarPlay alleen beschikbaar in de systemen van na ongeveer mei 2017. Daarvoor is het hardwarematig (er ontbreekt een gyro-sensor meen ik) geen mogelijkheid om CarPlay te krijgen. AndroidAuto kun je wel achteraf activeren.
Terug op snelheid met volle Mégane IV Estate GT205 in Iron Blue

hko

Ik heb sinds een aantal weken het vreemde fenomeen, dat mijn kilometerteller niet klopt met de motor stand bij instappen. Als ik de auto uit zet in Sport modus, en de volgende ochtend weer start staat hij nog steeds in sport modus alleen klopt de teller niet met de ingestelde teller.  En het knipperlicht volume staat dan opeens weer op max volume....... 8)7

Ik moet dan eerste een andere modus selecteren en dan terug gaan naar sport modus en dan klopt de teller wel. Dit gebeurt ook bijvoorbeeld met neutraal en comfort. En nog gekker het is niet altijd soms heb ik het een week achter elkaar en dan zomaar een paar dagen niet. Gisteren heb ik de laatste software update geladen maar nog steeds doet hij dit.  l-

Heeft iemand nog enig idee?

R.J. Mulder

Ik rij nu al weer wat dagen na de update, de instellingen zijn bij mij nog niet spontaan aangepast en de navigatie bestookt mij niet meer met onzinnige omleidingen bij kleine files. Deze negeerde vóór de update nog het feit dat ie dit alleen mocht doen als het 15 minuten scheelde kwa reistijd maar ik was constant bezig met wegdrukken van idiote omleidingen. (bij vertraging van paar minuten kreeg ik omleidingen die een half uur (!) langer duurden en dat 20x achter elkaar.)

adinsx

Citaat van: hko op  9 december 2018, 19:48:12
Ik heb sinds een aantal weken het vreemde fenomeen, dat mijn kilometerteller niet klopt met de motor stand bij instappen. Als ik de auto uit zet in Sport modus, en de volgende ochtend weer start staat hij nog steeds in sport modus alleen klopt de teller niet met de ingestelde teller.  En het knipperlicht volume staat dan opeens weer op max volume....... 8)7

Ik moet dan eerste een andere modus selecteren en dan terug gaan naar sport modus en dan klopt de teller wel. Dit gebeurt ook bijvoorbeeld met neutraal en comfort. En nog gekker het is niet altijd soms heb ik het een week achter elkaar en dan zomaar een paar dagen niet. Gisteren heb ik de laatste software update geladen maar nog steeds doet hij dit.  l-

Heeft iemand nog enig idee?

Reset de boordcomputer zich ook? Of dat niet?
Terug op snelheid met volle Mégane IV Estate GT205 in Iron Blue

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev