Advertenties


k&n filter installeren

Gestart door bloky, 25 mei 2013, 18:41:21

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

bloky

beste leden iemand enig idee hoe ik mijn k&n filter kan installeren op mijn nieuwe 1.2 tce motor?

ik weet niet wat ik mag en niet mag losmaken, durf er zelf niet goed aan te beginnen.

mark

heb je een inleg filter of zo'n open lucht filter.

in het geval van een inleg filter is het heel simpel.
Gewoon het kapje van het lucht filterhuis los maken. (dat kapje dat achter de accu zit en voor de lucht slang.)
Dat zit met 4 schroeven vast als ik het goed heb.  ;)

dan originele filter er uit en k&n filter er in, dan zul je zien dat het kapje onderaan niet helemaal goed past zodat die niet dicht kan. Niet schikken dit gebeurt altijd, je moet dan gewoon ff dat kapje onder aan wat op de juiste positie drukken.
dan valt het kapje verder naar beneden en kun je de schroefjes weer vast zetten. En klaar  !-!

bloky

het is geen inlegfilter maar sportfilter, 75i kit om precies te zijn,
ze zeggen dat ik deze opnieuw kan gebruiken en zou hem er graag op willen :)

mark

#3
Oh oké.

Dan word het anders.  :P

Dan moet het luchtfilter huis er helemaal uit en waarschijnlijk die grote lucht buis die er aanzit ook, en dan vervolgens daar de buizen van het K&N luchtfilter kit op aansluiten

Ik zag dat bloky dit ook wil doen.
Anders pm bloky ff of hij het al gedaan heeft en er iets meer van af weet zie link: http://www.meganeclub.nl/fora/index.php?topic=16982.0

Die filters zijn inderdaad uitwasbaar, het filter moet dan wel 24 uur drogen zeggen ze. En dan weer met het schoonmaak kitje inspuiten.  ;)

bloky

dat is ook mijn topic, maar een vriend van me raad het af omdat het niet in garantie is met de filter erop, en de start stop of kwaliteit kan beïnvloeden :(

mark

Oh grapje had ik niet gezien haha. :D

bloky

geen probleem, kan jij soms helpen ofzo? wil het graag weten en zonder problemen verder rijden met de filter dan :)

mark

Ik weet niet wat voor buizen jij bij die 57i kit hebt zitten. Maar ik zou het dan aan die grote luchtslang maken die aan het filterhuis zit monteren. En dan wat koude lucht bij het filter zien te krijgen. (daar gaat het uiteindelijk om)  ;)

Heb je een foto van wat je bij die kit hebt zitten aan onderdelen? Dan kan ik wat beter meedenken.  !-!

bloky


Christian de Vriend

Als je je vermogen van de motor wilt behouden,zou ik het filter niet naast,of bij de motor monteren
ivm warme lucht,dit gaat ten nadelen van het vermogen en verbruik.
Horsepower is how hard you hit the wall,torque is how far you take the wall with you.

Horsepower sells cars,torque wins races

Megane 16V nu met 147pk en 200Nm schoon aan de wieltjes

bloky

dat weet ik, daarmee dat ik me die kleine bocht moet werken en die lange buis ergens vooraan voor koude lucht..
de vraag is enkel hoe krijg ik die lompe zwarte luchtfilterbak eraf om die filter te plaatsen :s

mark

Ff kijken of er onder de parafan een uitsparing zit, zodat als je die er af haalt dat je meer ruimte hebt.
Anders moet de accu er uit.  ;) en dan moet je de radio code ff opvragen bij de renault dealer.

Lennart

De radio code kan je zelf ook "genereren" met een app. (renault code generator)
dealer kan er geld voor vragen. 't is zonde voor iets dat je zelf ook eenvoudig kan doen..
assumption is the mother of all f*ck ups

matthew

Accu moet eruit om het luchtfilterbak te verwijderen.

Tzeunis

Gelukt? Ik ben wel benieuwd!

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev