Advertenties


Xenon

Gestart door MrkriaNk, 25 november 2012, 13:55:08

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

PuckStar

Bedankt voor je reactie Rebos, en je filmpje.
Ik ga eerst nog even aankijken of de halogeen genoeg licht geeft.

dagrijverlichting (en interieur en kenteken verlichting) ben ik al wel aan het vervangen voor LED.

Rebos

Ik heb beide geprobeerd. De Halogeen variant van GPThunder (7500 / 8500 series) geven mooi licht, maar de bundel van Pilot Xenon haalt echt een behoorlijke lengte meer dan Halogeen

In de headunits van de Megane 3 wordt gebruik gemaakt van gescheiden dim en groot licht, dus is er wel een complicatie op je bankrekening en/of een ruimtegebrek in het motorhuis, gezien je 2 sets moet monteren wil je alles op Xenon. ik zie echter niet in waarom je groot licht zou uitvoeren in Xenon, gezien je die marginaal gebruikt.

Ik heb gekozen voor een combinatie van Pilot Xenon Proline H7 als dimlicht units (incl. die universal kabel dus) en een set GPThunder 7500 voor het groot licht. Die Xenon mede vanwege mijn kilotetrage per jaar (zo'n 45000). Mijn vorige Megane (II) kennende gaan Halogeen gemiddeld 20000 mee en wanneer de ene klapt, klapt de ander binnen korte tijd ook.  8)

En het vervangen van stadslichtjes heeft geen zin als je LED  strips hebt op de auto (het lampje dat gemonteerd zit is daar voor de sier cq. om de verwarring in de fabriek te voorkomen aan de lopende band). Die vervang je dus alleen als je geen LED strips hebt. Je kunt hiervoor vrijwel ieder stekertje gebruiken, maar de 5-punts varianten (zoals die van Pilot) geven de meeste opbrengst

MrkriaNk

PuckStar; als het goed is krijg je met wat geduld het gehele boeltje gewoon mee in de koplamp! Bij mij is dat zo gelukt. Geen gaatje maken in het afdekkapje, gewoon alles erin.

Rayman

Zitten er geen regels aan in de vorm van automatische hoogte regeling en sproei installatie?


BadEend

#35
Oorspronkelijk was het zo dat je bij een auto vanaf 31-12- 2006 met achteraf ingebouwde xenon een automatische hoogteregeling en sproei installatie moest hebben, maar deze regel is komen te vervallen.
Wel moeten het lichtbeeld en de lichtkleur aan bepaalde eisen voldoen. Daarnaast mag het licht niet verblinden.

Rayman

Kijk dat zijn mooie berichten. Had tot juni dit jaar een Seat Altea met het probleem dat deze voorzien moest worden van de gestelde eisen. Had toen al alles uitgezocht en ben er vanaf gestapt omdat het te moeilijk werd.

Dus kan ik het nu volgens de gewone regels inbouwen ;-)


Rayman

#37
Zijn de lampen van xenon universeel? Ik bedoel hiermee kunnen pilot lampen in een goedkopere set gezet worden of is dit weer afhankelijk van het merk. En heb je nog te maken met iets van een canbus?

Ben een leek op dit gebied

MrkriaNk

Rayman;

De meeste zijn wel universeel ja! Wat betreft canbus kan je simpel controleren door een lampje uittenemen en kijken of er een melding op de boordcomputer verschijnt.

Rayman

bedankt voor de reactie

writer

Hallo hallo, ik heb Pilot Xenon Pro Line ingebouwd in mijn Megane 3 maar helaas valt 1 lamp iedere keer uit. Ik begrijp dat ik een "universal cable" nodg heb maar ik weet niet precies welke dit is. Is er iemand die mij kan vertellen welke kabel ik precies nodig heb? Bedankt!

MrkriaNk

writer, ik weet niet wat je bedoelt met universal cable. Je hebt gewoon de kabel van de originele H7 socket naar de canbus en van de canbus naar de ballast. Verder hoeft er normaal gezien niets tussen. Heb je al eens geprobeerd de werkende lamp te verwisselen van kant? Als deze dan wel werkt ligt het gewoon aan de ballast.

writer

Hi MrkriaMk, dank voor je reactie. Ik bedoel de extra (optionele) kabel waarover hierboven ook gesproken wordt. Zie ook:  http://www.youtube.com/watch?v=CGNAwFQ4iJM&feature=youtu.be

Gebruiker Rebos schreef hier in mei j.l. het volgende over:

" Het is inderdaad een probleem dat door een weerstand relais opgelost kan worden. Renault's kennen een geringe afwijkings acceptatie in spanningscontrole. Omdat een Halogeen een continue spanning kent zul je dat niet tegen komen, maar een Xenon ontsteekt op hoogspanning en wordt later gereguleerd door de ballast. Dit merkt de boardomputer op als een spanningsverschil en knalt de lampunit uit.

Ik had het ook en heb Pilot gebeld voor dit probleem. Daar vertelden ze meteen dat het bij Renault (en sommige andere merken) gevoelig ligt. Momenteel kun je dat oplossen met een Universeel Relais kabel van Pilot (ong. 25,- ). Het is eigenlijk niks meer dan een lus die nog even langs wipt bij je accu. Netjes voorzien van alle nodige stekkers en afschermingen. Pilot is nog in ontwikkeling met een nettere oplossing, maar die is nog niet productie geschikt.
Ik heb die universele kabel vanmiddag in mijn estate 130dci geplaatst. De weerstanden heb ik op de burggen gemonteerd, naast de ballasten (die bij mij ook wel passen onder de lampunit, maar bij de 130 dci heb je domweg te weinig plaats voor die invertors die eraan bungelen  ;( )

De interne artikel code van Pilot is 'SXTOR' / BC Relais Universeel"

MrkriaNk

Goed, dan zijn we weer op de hoogte. Jammer dat er dan nog een extra kabel moet tussen gezet worden 8)7 Je hebt idd niet zo heel veel plek meer. Ik heb mijn in de koplamp zelf gekregen, daar past alles netjes in, met wat gewriemel weliswaar.

writer

Ja klopt, zou 1 van deze kabels moeten zijn:
http://www.pilotxenon.com/?id=56&title=bekabeling
Maar ik weet niet welke.

Ik dacht de "CAN-bus kabel universeel"  maar daar staat bij "alleen noodzakelijk bij een Pilot Classic xenonkit", ik heb een Pilot Pro Line dus dit kan niet de goede zijn.

Als ik kijk bij de "CAN-bus kabel Pro line" dan staat daar "Deze Can-bus kabels zijn standaard inbegrepen bij aanschaf van een Pilot Pro line xenon kit" maar ook "Deze kabels werken alleen op de Pro line series". Spreekt elkaar dus een beetje tegen...

Wordt er dus niet veel wijzer van allemaal... Zal maar eens contact opnemen met Pilot!

Tips/hulp is wel nog steeds welkom :)

Ps, heb ook alles in de koplamp gebouwd, hoop dat de extra kabel ook nog past anders zal ik een manier moeten vinden om de kabel erin te laten gaan.

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev