Advertenties


Xenon

Gestart door MrkriaNk, 25 november 2012, 13:55:08

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Dante

Ik heb bewust voor 4300k xenon gekozen omdat dit ook de "lichtwarmte" is die fabrikanten standaard monteren Y !-!
1990 Volvo 340 Special | 1996 Mitsubishi Colt 1.3 GLXi

Get in, sit down, shut up & hold on!

Siempre es mejor un mal dia de playa que un buen dia de trabajo

2000 Renault Mégane Break RXI 1.6-16v | 1989 VW Polo Sedan (GT Conversie / R.I.P.) | 1990 VW Polo Coupe (R.I.P.)

Fb

J to the H (Jeroen)

En wie van jullie zijn hier voorstander van LED als dimlicht?  :shocked:

Stefan

LED heeft niet genoeg licht opbrengst voor dimplicht... :neen:

Ik heb het in mijn auto wel in de mistlampen (voor de sier ivm combi met xenon zelfde kleur)
***VERKOCHT***VERKOCHT***
Megane III 2.0TCe-180 Privilege (kleur Rouge Dyna)

matthew

Idd Led voor dimlicht is geen aanrader.

En voor xenon zou ik ook voor 4300K gaan, met dezelfde reden als Dante.

J to the H (Jeroen)

Waarom is het volgens jou geen aanrader matthew?
Ook de lichtopbrengst?

matthew

Jep, ik zou zeggen probeer het anders.


J to the H (Jeroen)

I will.

Maar niet de standaard powerleds die je tegenwoordig veel voorbij ziet komen...
Aan 6 watt heb je niet voldoende. aan 11 watt ook niet.

Maar ik laat nu een setje komen van 22 watt. Ik ben heel benieuwd.
Maak me alleen een beetje zorgen over de verspreiding van het licht.. Dat wordt nog even spannend..

http://www.light-pros.com/22-watt-led-headlight-kit/

Het is allemaal nog zo nieuw, dat er nog niks over in het nederlands te vinden is...





matthew

Laat je bevindingen maar hier horen, als je het gemonteerd hebt.
Met wat er nu vaak gemonteerd wordt is in ieder geval niet genoeg licht opbrengst.

J to the H (Jeroen)

Ben ik me absoluut van bewust, dus ik ben ook zeer benieuwd.

Nog niet overtuigd, maar wel geprikkeld haha.

Duurt nog wel een maand of 2 voordat ik ze geinstalleerd heb, maar ik zal zeker mijn ervaring posten.

Rebos

Ik heb sinds kort een demo model in bezit van een estate dci130 Bose. Natuurlijk zit daar alles op en aan, behalve Xenon. Dus ook maar een Proline Setje 6000K besteld van Pilot.
Ik heb de lampunit gedemonteerd, wat inderdaad vele malen simpeler is dan bij een grandtour (megane II) die ik hiervoor had. (heb er een foto van gemaakt, maar die plaats ik later even bij)

Afhankelijk van het motor type heb je ofwel ruimte rondom de achterzijde van je lampunits of niet. Bij de dci130 is het krap aan, gezien die motor forser is van formaat. De units hebben inderdaad zo'n prachtig voorgevormd vakje aan de onderzijde dat nergens anders voor lijkt te zijn gemaakt van het behuizen van je Xenon ballast, die je met meegeleverde klittenband vellen kunt plaatsen (wel eerst ontvetten). Daar de invertor kabels (die blokjes waar op staat: 23000 Volt PAS OP) vrij kort op de ballast zitten is dat dus hetgeen waar passen en meten en proberen het werk zal zijn. Verder moet je een gat maken van ong. 23mm diameter in je lampafdekkapje, waarin een meegeleverde rubberen afsluiter kot te zitten zodat het vocht buiten gehouden wordt.

Ik heb ze momenteel nog niet geplaatst, daar ik eerst even was begonnen aan de combinatie zaak genaamd LED verlichting. Normaliter gaat dimlicht i.c.m. je stadslicht, dus had ik ook Pilot LED T10 W5W (stekers) gehaald van ebay (kost een fractie van de winkelprijs daar)... blijken de LED strips de complete functionaliteit van je stadslichtjes te hebben overgenomen! die krijg je dus in een uitoering met LED strip gratis en voor niks af fabriek geleverd  :D

Dat ter info voor de ombouwers onder ons. Die T10 van mij hebben nog wel nut, daar ik een aantal andere W5W stekers zal vervangen door LED varianten.


Ilkay

Een aantal weken geleden ik heb een pilot pro line 6000k xenon set laten inbouwen in mijn megane 3. Tijdens het inbouwen heb ik meegekeken en de koplampen zijn eenvoudig te demonteren. Het inbouwen van de set duurde ongeveer een uur.

De eerste avond kwam ik erachter dat mijn linker koplamp na een tijdje rijden uitviel. Ik kon gelukkig vrij snel terecht bij de garage om dit op te lossen. De monteur vertelde me dat het soms voorkomt dat de ballast af fabriek niet goed is. Hij heeft een nieuwe geplaatst en de xenon lamp 10 minuten aan laten staan om het te controleren. Hiermee dacht hij dat het opgelost zou zijn. Het probleem was niet opgelost en ik kwam hier pas een aantal dagen later achter. Hierna weer terug naar de garage en bleek het de weerstand te zijn. Het schijnt dat xenon lampen andere waardes doorgeven aan de boardcomputer. Ze hebben er een weerstand kabel tussen geplaatst en het probleem is opgelost.

Van de zomer zou ik de koplampen willen retrofitten. Heeft iemand hier al ervaring mee?

Dante

Ik persoonlijk niet, maar onze Clubponsor Retrofitlab vast wel ;) !-!
1990 Volvo 340 Special | 1996 Mitsubishi Colt 1.3 GLXi

Get in, sit down, shut up & hold on!

Siempre es mejor un mal dia de playa que un buen dia de trabajo

2000 Renault Mégane Break RXI 1.6-16v | 1989 VW Polo Sedan (GT Conversie / R.I.P.) | 1990 VW Polo Coupe (R.I.P.)

Fb

Rebos

Citaat van: Ilkay op 17 mei 2013, 19:52:28

De eerste avond kwam ik erachter dat mijn linker koplamp na een tijdje rijden uitviel. Ik kon gelukkig vrij snel terecht bij de garage om dit op te lossen. De monteur vertelde me dat het soms voorkomt dat de ballast af fabriek niet goed is. Hij heeft een nieuwe geplaatst en de xenon lamp 10 minuten aan laten staan om het te controleren. Hiermee dacht hij dat het opgelost zou zijn. Het probleem was niet opgelost en ik kwam hier pas een aantal dagen later achter. Hierna weer terug naar de garage en bleek het de weerstand te zijn. Het schijnt dat xenon lampen andere waardes doorgeven aan de boardcomputer. Ze hebben er een weerstand kabel tussen geplaatst en het probleem is opgelost.


Het is inderdaad een probleem dat door een weerstand relais opgelost kan worden. Renault's kennen een geringe afwijkings acceptatie in spanningscontrole. Omdat een Halogeen een continue spanning kent zul je dat niet tegen komen, maar een Xenon ontsteekt op hoogspanning en wordt later gereguleerd door de ballast. Dit merkt de boardomputer op als een spanningsverschil en knalt de lampunit uit.

Ik had het ook en heb Pilot gebeld voor dit probleem. Daar vertelden ze meteen dat het bij Renault (en sommige andere merken) gevoelig ligt. Momenteel kun je dat oplossen met een Universeel Relais kabel van Pilot (ong. 25,- ). Het is eigenlijk niks meer dan een lus die nog even langs wipt bij je accu. Netjes voorzien van alle nodige stekkers en afschermingen. Pilot is nog in ontwikkeling met een nettere oplossing, maar die is nog niet productie geschikt.
Ik heb die universele kabel vanmiddag in mijn estate 130dci geplaatst. De weerstanden heb ik op de burggen gemonteerd, naast de ballasten (die bij mij ook wel passen onder de lampunit, maar bij de 130 dci heb je domweg te weinig plaats voor die invertors die eraan bungelen  ;( )

De interne artikel code van Pilot is 'SXTOR' / BC Relais Universeel

PuckStar

Ik heb eigenlijk 2 vragen:
1. is het nou wel of niet toegestaan om achteraf xenon in te bouwen in een megane uit 2010?
2. heeft iemand foto's van hoe het er uit ziet na het inbouwen van de xenon? zowel de de lamp als die aan staat, als onder de motorkap hoe het is weggewerkt.

Rebos

1. De wet is aangepast vanaf 1 julil 2012 en staat het toe aftermarket Xenon te plaatsen in auto's zonder gebruik te maken van koplampsproeiers. Hoe de wethandhaving er precies mee omgaat is per geval te bekijken. Ik heb toevallig enkele weken geleden een "Gaarne volgen"-opklaplamp voor me neus gekregen op de A2 en daar werd wel even naar de koplampen gekeken, maar geen opmerking over gemaakt. Je moet het gewoon proberen (tenzij je auto geen helder glas heeft, want dan krijg je alleen maar een witte vlek te zien en strooi je het licht waar het niet heen moet.)

2... heb even een helicopterview gemaakt van mijn cable routing in de Megane 3 (dci130 energy blok zit nogal strak in zijn vel). zie http://youtu.be/CGNAwFQ4iJM

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev