Advertenties


Xenon

Gestart door MrkriaNk, 25 november 2012, 13:55:08

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

MrkriaNk

Iemand die in z'n Mégane III al xenon heeft ingebouwd? Mijn vraag is waar je dan de balast hebt geplaatst aan beide kanten? Ik heb onmogelijk veel plaats (airco en compacte opstelling motorruimte), of ben niet creatief genoeg.
Misschien dat iemand hier kan helpen, anders verkoop ik ze terug!

Groeten  :)

hdussen

Hallo,

Ik heb de ballasten boven op de balk, die voorin het motorcompartiment loopt gemonteerd.
Onder in deze balk lopen ook veel kabels van de motor.

Past prima en tot nu toe gaat het allemaal goed.


Nico

MrkriaNk

Dat zal ik eens proberen !-!

Hoe is het lichtbeeld? Heb je de lampen er goed ingekregen, ik heb de indruk dat ze tegen dat zilveren kapje komen (dat je vanvoor in de koplamp ziet)?

Tzeunis

Ik heb de slimline van Pilot. Die heb ik onder de lamp gezet. Daar zit een ruimte in waar ze precies inpassen. Past echt top! Geen kabels zichtbaar niks!

MrkriaNk

#4
MOD: s.v.p. geen berichten quoten waaronder je op reageert.

Hey Tzeunis! Hoe heb je ze eronder gestoken? Gewoon de koplamp naar voor geschoven en eronder gestoken? Ik heb hetzelfde setje!

Tzeunis

Yes. Als je de lamp eruit haalt zie je een aan de onderkant van je lamp een rechthoekige ruimte meen ik. Daar past je ballast precies in. Heb geloof ik niks hoeven aanpassen dacht ik... Is echt een werkje van 30 minuten per kant maximaal. Kabels is even passen en meten bij het terugzetten van de lampunit, maar past makkelijk.

Zo zie je niks zitten en heb je toch mooie xenon. Ballast wordt niet warm, dus geen worries voor je kunstof. Dit is de makkelijkste en mooiste manier mijns inziens.

Succes!

hdussen

Ik zal ook eens kijken of mijn ballast daar in past. Lijkt een hele mooie oplossing.

Over het lichtbeeld ben ik tevreden en het past nu in ieder geval bij de LED balkjes die ik in mijn Bose uitvoering heb.

airwin1982

Hallo Allen,

Ik ben sinds 2 weken de trotse eigenaar van een nieuwe megane estate 115 Tce BOSE.
Nu was ik op zoek gegaan naar een xenon kitje, want de halogeen lampen staan nou niet echt mooi bij de led's. Nu werd mij bij mijn lokale car audio dealer geadviseerd om eeen PILOT (proline)  kitje erin te knallen. Goedkopere sets geven storingen bij deze auto werd mij verteld.

Nu is mijn vraag, is dit een verkooptrucje? Of zijn de iets goedkopere kits ook storingsvrij.

Alvast bedankt

Gr Erwin

Jeremy

Simpelweg een verkooptruc. De kwaliteit zal heus beter zijn, maar een goedkopere set is vaak ook gewoon prima kwaliteit.

JanJ

Overigens hoorde ik tijdens gebruik van mijn after market setje xenon wel af en toe een ruis in het radiosignaal.............

airwin1982

Ok, ik ga eerst nog wat meer navraag doen voordat ik een (te) duur setje erin knal.


Citaat van: JanJ op 22 januari 2013, 00:37:12
Overigens hoorde ik tijdens gebruik van mijn after market setje xenon wel af en toe een ruis in het radiosignaal.............

Was dit in een nieuwe Megane? Zo ja zou ik me daar wezenloos aan gaan irriteren.

Bedankt voor de reacties

michael360

pilot is echt gewoon het beste de andere setjes geven ook wel licht maar de lichtbundel is meer
verspreid,dus niet echt gefocust.je zou het verschil zelf eens moeten zien tussen mijn pilot en mijn kingco set
voor mij in ieder geval alleen nog maar pilot

Retrofitlab

Pilot setjes zijn inderdaad prima setjes, maar je betaald ook wel een hoop voor de naam. Uiteindelijk is Pilot niets meer dan een handelsnaam die op de ballasten gegraveerd is. Ook Pilot koopt de ballasten en lampen in China in. Producten uit China hebben over het algemeen de naam om slecht van kwaliteit te zijn. Er komt inderdaad ook rommel vandaan, maar Apple producten komen ook uit China, dus producten uit China zijn niet per definitie slecht. Ik weet van een voormalig werknemer van Pilot dat ze veel tijd steken in het testen van de producten, en een goede garantie/service hebben en dat is ook wat waard. Maar of het zóveel waard is, voor mij persoonlijk niet. Maar voor iemand anders kan dat natuurlijk wel zo zijn.

joopa

Hoi,

Op dit momemnt zit ik erover te denken om ook een Xenon after market in mijn Megane te plaatsen. Dit omdat ik het gele licht niet zo mooi vind staan bij de felle LEDS en doordat je met Xenon ook een beter zicht hebt.

Ik ben nog wel een beetje aan het twijfelen omdat ik mij soms irriteer aan tegenliggers waarbij het licht heel verstrooid is en je daardoor zowat verblind wordt. Hoe bevalt de Xenon bij jullie? Is het verstrooid licht?

Daarnaast vroeg me af welke lichtkleur jullie hebben? Het liefst wil ik dezelfde lichtkleur als de LEDs.

Omdat jullie goede ervaring hebben met de slimline Pilot wil ik daar ook voor kiezen. Weten jullie een adres die deze kit kan inbouwen? Of is het heel makkelijk zelf in te bouwen? Zo ja waar hebben jullie deze dan besteld?

Omdat het een leaseauto betreft zou ik na het verlopen van het contract de orginele verlichting weer terug willen plaatsen. Weten jullie of dit eenvoudig te doen is?

Ben benieuwd naar jullie reactie.

Joop


MrkriaNk

Joop,

dit is best zelf te doen als je een beetje handig bent (en zelfs zo handig hoef je niet te zijn). Omdat ik in België woon kan ik je moeilijk een adres geven voor plaatsing, misschien redelijke afstand. Ik heb mijn gewoon bij een shop afgehaald. Je kan ze ook gewoon bestellen via internet.

Voor de kleur zou ik gewoon 6000k nemen, dit zou normaal +- zelfde kleur moeten geven als de ingebouwde LED's.

Over het strooilicht, daar heb ik niet echt last van. Ik ben wel op zoek naar iemand die het aandurft om mijn koplampen te retrofitten. Natuurlijk wil ik hiervoor betalen en de nodige verplaatsing doen (dealer OEM kost me wat teveel) Bij deze een oproep naar personen die het aandurven!

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev