Advertenties


Kabels trekken voor deurspeakers of niet?

Gestart door STL, 22 april 2009, 10:48:47

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

STL

Vandaag krijg ik mijn nieuwe set (amp en sub) binnen voor in de Megane coupe 1
Ik heb al veel gehad aan de verschillende F.A.Q's op de site, maar sommige dingen kom ik nog niet uit.
Zoeken op het forum heeft helaas geen resultaat geleverd.

optie 1
Ik wil mijn deurspeakers aansluiten op de versterker. Het liefst wil ik nieuwe kabels trekken. Moet ik hiervoor de deurpanelen
demonteren? Of kan dit ook vanuit het gat van de speakers in de deur? Ik denk namelijk dat ik niet handig genoeg ben om alles netjes los te krijgen  :D

optie 2
Kan ik de huidige bedrading gebruiken voor aansluiting op de versterker? Zo ja, hoe kan ik dit het beste doen?
Ik houd niet van knippen in de bedrading. Dus de originele kabelboom wil ik wel laten zoals hij is.

Kan iemand mij wat adviezen geven?

Groeten,
Stef

Mossel

#1
Staat allemaal perfect uitgelegd hier op de site: http://www.meganeclub.nl/index.php?option=com_content&task=view&id=120&Itemid=47
Hiervoor hoef je dus niet het hele deur paneel los te halen.
En ik zou even nieuwe kabels trekken, de originele kabels zijn veel te dun.

Dirk Kuipers

Ik denk wel dat je je deurpaneel even moet loshalen? Maar dat zal je vast meevallen hoor..
Op de foto's van die faq zijn de panelen er ook af hoor.. ;)

Ik heb ook de draden op die manier getrokken. Heb er nooit spijt van gehad.

De deurpanelen hal je als volgt los.

Eerst het speakerkapje weghalen en een eventuele speaker eruit halen.
Vervolgens kun je alle schroefjes van die bak loshalen (bij de speaker maar ook onderaan de bak).
Als je dat hebt gedaan haal je het handvaatje los.
Het paneel hangt als het ware in de rand waar je raam uitkomt. Dus je zult hem hier uit moeten duwen.
Doe dit voorzichtig om niets te slopen.

Als je het gaat proberen, Succes!

STL

De FAQ had ik al doorgenomen, maar in de FAQ staat niet beschreven dat de panelen er af moeten.
Op de foto's in diezelfde FAQ zie je wel dat de panelen er af zijn.

Iemand ervaring met kabels trekken waarbij hij/zij de panelen er niet af heeft gehaald?

Mossel

Ik heb alleen de speaker en de deurbak eraf geschroeft, is 1 minuut werk.
Dus speaker eruit en dan die bak los schroeven en je kan erbij. Het is niet ruim maar het kan wel.

STL

Bedankt voor je antwoord!! ik ga het binnenkort proberen!

Nick Mattheus

Je moet ook zien welke dikte je neemt van kabel...
Ik heb, voor het makkelijk te maken voor de 4mm² er door te krijgen, heel de deur gedemonteerd...

Tja, ieder zijn smaak he :q
Megane I Phase II Cabrio, met een verlaging van om en bij de 12Cm is goed voor een bodemspeling tussen het asfalt en de bodemplaat van 3.5Cm

Renault Megane I Phase II cabrio - Volkswagen Golf mk2 - Toyota Landcruiser 120

Marius.

ik heb zelf geen deurpanelen los gehad toen ik kabels doortrok, kleine moeite zelfs geweest om de kabels door te trekken.
Maar dit kan ook komen omdat ik het vaker doe, verschillende autos(vrienden enzo)

maar het is goed te doen zonder alles los te hoeven te halen^^
geef is wat meer specs btw^^ ben wel benieuwd?

gr
Renault Megane Coupé 2.0 16V - 1996

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev