Advertenties


vragen betreft Hilfonics compo set in een coupe phase 2

Gestart door harm van bragt, 12 april 2007, 14:43:15

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

harm van bragt

Hoi, ik wil een Hilfonics composet gaan kopen voor mijn RMC phase 2, hierbij vind ik nog wat onduidelijkheid betreft het installeren van deze compo set.
De vraag... ik was dus van plan om de 2 tweeters te vervangen en wil die voor in het dashboard hebben maar heb gelezen dat hier standaard al tweeters inzitten??? zo ja moetten deze dan opnieuw gefilterd worden??(voordelen, nadelen) de andere 2 speakers zijn 6.5 inch dus zijn voor achter bedoeld in de ( hoedenplak) moet hier dan een nieuwe kabel voor worden gelegt?...

of is het ook mogelijk dat ik de filter achter mijn radio plaats en dan de kabels van de achterspeakers en de tweeters op de filter aansluit??

beetje wazig maar tog...

Mrtijn

Voor in het dashboard zitten inderdaad soms al tweeters maar niet altijd. Als jij een composet koop dan kan je natuurlijk het beste de tweeters vervangen voor de tweeters die bij de composet zitten. De andere 2 speaker 6,5 inch kan je dan het beste in je deur doen.
Als je je 6,5 inch speakers achterin doet worden de kabels voor het filter naar de speakers lang. Je kan de tweeters en speakers het beste zo dicht mogelijk bij het filter plaatsen.

harm van bragt

oke maar heb ik die filter dan nog nodig die ik erbij krijg of kan het ook door alleen speakers te vervangen....???

en als die filter wel nodig is moet ik die dan verwisselen met de orginele of zit die er neit in?

alvast bedankt

Mrtijn

ja die filter heb je nodig. En volgens mij zit er geen orginele in de auto.

Ik heb de ingang van het filter aangesloten op de voorluidsprekerkabels. Van uit het filter gaat er kabels naar de luidspreker in je deur(6,5 inch) en naar de tweeter in het dashboord.

Je zal dus speaker draden door je deur heen moeten trekken als je het op deze manier wil doen.

bij de faq staat veel info daarvoor.

http://www.meganeclub.nl/tundes2/faqice.html

harm van bragt

oke dus ik sluit mijn filter bij de radio aan op de voor luidsrpekers maar dan kan ik die oude kabel toch gebruiken van de voorluidsprekers om die op de filter aan te sluiten en heof ik toch alleen de kabel van de tweeters nog te trekken??

Mrtijn

Ja zo kan het inderdaad ook. Dat is inderdaad wel makkelijker

Kevin_33

Citaat van: Mrtijn op 12 april 2007, 15:52:35
ja die filter heb je nodig. En volgens mij zit er geen orginele in de auto.

Ik heb de ingang van het filter aangesloten op de voorluidsprekerkabels. Van uit het filter gaat er kabels naar de luidspreker in je deur(6,5 inch) en naar de tweeter in het dashboord.

Je zal dus speaker draden door je deur heen moeten trekken als je het op deze manier wil doen.

bij de faq staat veel info daarvoor.

http://www.meganeclub.nl/tundes2/faqice.html

Volgens mij zitten er wel standaard filters in de fh2,
Ik heb mijn speakers in de deur vervangen (voor 3weg speakers)
Uit deze speakers hoor je nu alleen de lage tone (bass)

harm van bragt

ik heb de compo set nu thuis liggen moest in de deurpanelen wel een stukje uit de deurpaneel veilen maar past nu goed ... maar op de magneet achter op de speaker ( weet nie hoe dat heet) zaten 2 rubbere banden de buitenste zat er los omheen deze heb ik moetten verwijderen anders ging het niet passen ... heeft dit nadele???
vandaag ga ik verder met het inbouwen van de versterker filter en tweeters....
nog iemand ideen waar ik mijn versterker het beste kan plaatsen voor ?? want deze komt namelijk op de composet... zelf dacht ik onder het dashboard van de passagier ( bij de voetruimte)


EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev