Advertenties


Advies voor Speakerplaatsing in Megane Cabrio

Gestart door Skywalker1978, 16 februari 2005, 13:21:47

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Skywalker1978

jooo,.....

Ik heb net een nieuwe Rockford Fosgate headunit aangeschaft met nieuwe speakers voor in de deuren
alleen klinkt het nog lang niet echt lekker :-\....de zware klanken zijn nou niet echt goed te horen en ik wil
dan ook achter het een en ander gaan plaatsen alleen weet ik niet precies waar.... :-\ :-\

Waar kan ik de achterspeakers het beste plaatsen en klinkt een subkistje redelijk in een cabriootje ?
Iemand ideeen en tips ??  :D

Fotoootjes zijn ook erg welkom.....

alvast bedankt..

Rudi

Erix

Subkist in een cabrio is goed mogelijk. Alleen zal het detail in het laag niet van je subwoofer te horen zijn.

Zoals altijd heeft een muntje twee kanten en nu dus ook weer ;)

De mid-bass zullen door de speakers in je deuren weergegeven dienen te worden. Deze krijgen dus meer op hun sodemieter doordat ze een grotere uitslag moeten maken om die frequenties met een respectievelijke geluidsdruk weer te geven. Dit is het nadeel...

Het voordeel bevindt zich in de kofferbak. Aangezien de details die de subwoofer maakt toch niet te horen zijn hoeft de geluidskwaliteit niet zo hoog te zijn. Ook kun je de subwoofer erg laag filteren met een low-pass filter. De thermische belastbaarheid van je subwoofer zal hierdoor stijgen...
ZX-Audio · the finest audio products around

Skywalker1978

okay,...

ik heb reeds een complete IJBL speakerset aangeschaft voor zowel voorin als achterin
en dit ga ik eerst eens proberen,,....mis ik de diepe bass toch een beetje leg ik er een actieve subwoofer in.

ik ben benieuwd... :-\

thnx

randy

Hallo,

Ik heb zelf ook een megane cabrio en ik heb er boston speakers in zowel voor als acher en achter dan en dan een bazoka rol en dat klinkt super. Maar een roadbox erin doet ook veel voor je klankkast achter.


succes

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev