Advertenties


Probleem vaststellen

Gestart door HeemJo, 31 mei 2018, 21:17:18

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

HeemJo

Dag allemaal,

Ik heb hier een Renault Mégane uit 2003 waarbij een probleem is opgetreden en ik van mening verschil met de garagehouder.
Onlangs reed ik op de snelweg (doet er niet toe) en merkte ik op dat de cruisecontrol niet meer werkte. Ook het instellen van de snelheid werkt niet meer. Omdat ik al enige tijd een schurend geluid hoorde in het stuur dacht ik meteen aan de sleepring.
Vandaag de auto even naar de garage laten gaan voor een ander euvel dat niet kon wachten en meteen een prijsopgave gevraagd.
De garagehouder denkt te weten dat het aan de stekker ligt onder de chauffeursstoel. Die moet vervangen worden want het zou bekend zijn dat deze vatbaar zijn voor vocht en dat is het probleem.
Ik heb hem uitgelegd van het schurende geluid, maar dat deed niet ter zake volgens hem.

Wat denken jullie:
eerste waarneming: airbaglampje ging branden. CC werkt nog wel.
tweede waarneming: dag later, CC werkte niet meer. Ook het instellen van de snelheid (links op het stuur reageert niet meer). Claxon werkt nog wel.
Opvallend: als de auto wordt gestart dan gaat eerst het airbaglampje branden waarna de centrale deurvergrendeling een 'klik' maakt
Om die reden denkt de garagehouder aan de stekker.

Ik twijfel daar aan maar wil wel graag in een keer goed gaan sleutelen :-).

Wat maken jullie er van?
Ik las al een mooie beschrijving over het vervangen van de sleepring en ik denk dat het daar wel mee zal lukken mocht het zo ver komen..


Tedo

Ik zou ook zeggen sleepring, ware het niet dat die klik van de CV daar niks mee van doen heeft.
Maar misschien zijn het wel twee defecten, en hebben jullie beide gelijk. Het blijft een Megane II.  o-)

HeemJo

Ja het onderhoud is flink op de elektrische onderdelen valt me op. De ene storing volgt de andere op.
Daarom ook dat ik mijn oude auto-klus-vaardigheden maar weer eens van stal haal om wat te besparen op het onderhoud.
Nu zie ik op easycarparts dat een nieuwe ook zo gek duur niet is dus misschien maar doen.
Even zien of er meer mensen delen dat het de sleepring is.. met z'n allen weten we het meest natuurlijk :-)

Roadkill (Michiel)

Ik ga ook voor de sleepring, die klik van je cv staat er wel los van.
Slow&Low

Byebye WhattsApp, hello Telegram (same number, better app)

Een Renault is net zo betrouwbaar als de garage die het onderhoud doet!

mark29

Die garagehouder weet wel iets van autos?


HeemJo

Maar wat maken jullie dan van die klik van CV?
Zou dat wel te maken kunnen hebben met de stekker?

Overigens werkt de CV gewoon wel naar behoren..

HeemJo

Dag allemaal,

Update: zojuist er even voor gaan zitten en de sleepring vervangen middels de mooie beschrijving op de site hier.
Alles werkt! Ik ben helemaal gelukkig. Dank voor het meedenken!
!-!

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev