Advertenties


auto van slag na loshalen van Elektrische ramen connector voorzeide

Gestart door dannyfm, 31 mei 2018, 09:57:30

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

dannyfm

Hallo,,

Mijn buurman heeft een Megane 2 1.6 16v Privilege Luxe uit 2004. Hij vertelde mij dat zijn Linker voorraam niet meer open en dicht ging. dat is gewoon de Motor of Comfort module die op de motor zit bevestigd. Hij haalde de Raam bediening unit los uit de bestuurders zijde en na het verwijderen van de grijze connector voor de voorruit bediening werkt zijn:
Ruitenspoeier
Climate Control
Niet meer.... alle zekeringen zijn in orde, na dat ik de Clip er aangehangen hebt kan ik weinig fouten vinden. de Inspuiting en ABS gaf hij wat aan. die kon ik zo wissen.

zou het mogelijk zijn dat de ECU die achter de zekeringen kast binnen van slag is??  op de Ruitensproeier pomp heb ik ook even de multimeter er aan gehad. na het omhalen van de hendel gaf hij maar een paar Milivolt af.

De Klok en buiten temperatuur Display werkt ook niet na behoren. Hij gaat alleen aan zodra je de lichten aan zet of de Radio aan zet.

weten jullie misschien hier meer van af??

als vast mijn dank!

mark29

Geen conector krom gemaakt van die raam module? Zeker weten alle zekeringen getest?
Met de clip kan je actuator testen doen. Onderdelen los aansturen.

dannyfm

Citaat van: mark29 op 31 mei 2018, 19:57:31
Geen conector krom gemaakt van die raam module? Zeker weten alle zekeringen getest?
Met de clip kan je actuator testen doen. Onderdelen los aansturen.

De raam module hebben ze er niet uit gehad. Ze hebben alleen de bedieningspaneel de vier knoppen hebben ze de voorste connector van eruit gehad Ik heb net even naar alle pinnen gekeken en die zijn gewoon recht. Op de bestuurderskant na kunnen alle ramen gewoon open en dicht..  dat linker raam deed het een maand niet hadden ze het over. Tot dan ook de bediening van de verwarming het niet meer doet en de ruitenwisser sproeier tegelijkertijd niet meer werkt. Buiten de toets bediening om van de climate control geeft de display ook niks weer.

die test met de Clip dat wil ik wel eens even proberen. Ik weet alleen begod niet hoe dat werkt. Zou je me daar wat meer over kunnen vertellen betreft de stappen die ik moet uitvoeren? Dan ga ik dat morgen even uitproberen

mark29

Bij kop reparatie en dan links actuator test doen. En krijg je verschillende keuzes.
Kan je de uch dingen laten aan sturen via de clip. Wie weet is de uch defect.

dannyfm

Super bedankt voor je snelle reactie en ik ga even kijken morgen uit mijn werk zodra ik er ben. die kans is best aanwezig dat de UGH defect is.

Waar hij wel op storing stond eens bij Instr hulp prog ( weet niet helemaal hoe je het schrijft)  zodra ik daar op een diagnose gaan stellen dan kan hij geen rekenen eenheden uitvoeren. Dan komt er een pop-up melding in beeld Ik ga het morgen nog even proberen en dan zal ik even goed kijken wat er staat in de pop up

mark29

Je bedoeld dat hij huis hulp organen niet ziet met uitlezen?
Check nog eens de zekeringen, die naast de accu, haal ze maar 1 voor 1 los.
En in de uch zitten er ook wat, controleer maar eens.
Want of de rekeneenheid heeft kortsluiting gehad en is nu kapot, zou je dus kunnen gaan meten of hij überhaupt voeding krijgt.
Of hij krijgt geen voeding, en die kans acht ik groter.
Dus of zekeringen kapot of een bedrading probleem dan. Neem er de tijd voor.

dannyfm

indien de UCH defect is die achter de zekeringen kast binnen verstopt zit kan ik die zo vervangen voor een andere door even naar de sloop toe te rijden om daar eentje uit en demontage auto te halen of komt daar een hoop bij kijken als die verwisseld wordt met een andere??

Sowieso Haal ik hem toch even eruit gezien en daar zekeringen zitten en ik zal de zekeringen kast dan nogmaals even doornemen die beide motorcompartiment Zet maar ik heb niks stuk gezien Maar dan meet ik ze even door met een multimeter.

Huis hulporganen is inderdaad het gedeelte waar ik geen uitlezing op kan doen met de clip..

Felix

Je zal de UCH moeten 'virginisen' en daarna het juiste VIN moeten invoeren. Dat kan je doen met DDT4All.

Let wel op, er zijn verschillende UCH versies, je hebt een basismodel en een uitgebreid model.

mark29

Eruit halen om zekeringen te controleren, is niet nodig.
De zekeringen in de upc heb je die inmiddels al gecontroleerd? Want een uch gaan kopen om te proberen, sla je al weer een paar stappen over.
Valt mij op dat veel mensen hier eerst liever 3x dingen vervangen en dan pas echt willen kijken wat er aan de hand is, begrijp mij niet verkeerd.....

dannyfm

het is verholpen.

een 15 Ah zekering bij de Dahsboard. was niet te zien dat die stuk was. na dat ik de multimeter er op zette trof ik hem aan. na dat ik hem hebt vervangen was hetverholpen.

het wissen van de fout codes komt volgende week.

volgende week vervang ik de Comfort module op de linker voorruit motor. die doet ook niks meer.

mark29

Ik had dat vermoeden inderdaad. Meten is weten weer he.

dannyfm

het was gewoon niet te zien aan die smelt zekering.

meten is weten indd. ben blij tot dat het was.
super bedankt !!!

de raam komt over enkele weken  zodra de modus binnen zijn. De motor zelf is nog wel goed en de mechaniek. Ik had de motor eventjes rechtstreeks met een draadje op de accu aangesloten toen ging hij gewoon om laag en nadat ik de draden omdraaide weer omhoog.

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev