Advertenties


[2001, Clubmeeting] 24 juni RMCC-meeting in Didam

Gestart door Dirk Kuipers, 8 januari 2011, 10:16:47

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Dirk Kuipers

[2001, Clubmeeting] 24 juni RMCC-meeting in Didam




Zondag 24 juni was er weer een meeting van onze club zelf, de derde inmiddels. Deze meeting was georganiseerd door mijzelf (Michel Cijs :)) op de manege van de ouders van mijn vriendin Els in Didam. Voor de meeste leden dus heel behoorlijk stuk reizen, maar dat is in zo'n fijne auto natuurlijk geen enkel punt..... Verzamelen in Didam was omdat er een behoorlijk vol programma om 10.00 uur, dit werd door 'enkele' koffiestops wat later maar om ongeveer 10.30 uur kon ik iedereen verwelkomen.



De planning was om tot een uur of 2 door te gaan met bijpraten, ervaringen uitwisselen, een happie eten etc. Om 2 uur dan de manegebak in om de nodige groepsfoto's te schieten en daarna een door mij uitgezette toertocht over 75 km te gaan rijden.  




   
Het weer werkte prima mee, het kwik steeg tot tropische waarden en daarom werd er veel buiten bijgepraat en kon er binnen een versnappering of een verfrissing worden gehaald. Toen was het zover, even na 2 uur reden we dan met zijn allen naar binnen. Met een grote opkomst van 24 wagens, waarvan er 19 de bak in gingen, was het even uitmeten hoe alles moest gaan passen in de bak, uiteindelijk lukte dit en het leek net een grote showroom met auto's, in een woord: geweldig!



Vervolgens gingen we op pad, de eerste km's van de toertocht reden we in optocht. Ik vooraan met een behoorlijke sliert erachter, door het centrum van Didam konden de terrasbezoekers hun ogen uitkijken en uiteraard kijken welke kleur ze zelf gingen bestellen :) Via Didam gingen we naar Beek, via Beek naar 's-Heerenberg, dit is een erg bosrijk gebied waar het perfect is om lekker rond te toeren. Via het (middeleeuwse) centrum van 's-Heerenberg reden we naar de duitse grens waar we bij de plaatselijke BP nog even wat konden nuttigen en sommige een goedkope tank sap konden halen.



Vanaf het tankstation was het 'freispiel' voor iedereen over de Autobahn richting afslag Rees (erg toepasselijke naam :)). Bij deze afslag kreeg een nieuw lid een probleem met zijn blok wat later een vastloper bleek te zijn, gelukkig rijd Rene nu alweer een tijdje rond met zijn opgelapte wagentje. Vanaf Rees reden we naar Dinxperlo, waar we dus Nederland weer binnen kwamen.  



Het laatste stuk van de toertocht bracht ons naar Doetinchem waar we bij de Mac de afsluiting van deze meeting hadden. Iedereen kon even een hapje eten, wat drinken of een ijsje halen en ook konden de dingen worden afgehandeld voor de auto van Rene. Tegen een uur of 5 stapte iedereen weer in zijn/haar heilige koe om richting huis te gaan.

De dag was zeer geslaagd, met een grote opkomst en erg goed weer. Via deze weg wil ik de ouders van Els bedanken voor het beschikbaar stellen van de manege, het preparen van de bak en het bemannen van de kantine. Ikzelf was ook erg tevreden over de dag en denk dat deze locatie zeker nog vaker gebruikt kan worden als ontmoetingspunt. Iedereen tot een volgende keer maar weer!!

NOOT: DEZE MEETING HEEFT DE KRANT GEHAALD (DIDAMJOURNAAL :))

 


geschreven door: onbekend

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev