Advertenties


Knoepend geluid na achteruit rijden

Gestart door Francois, 30 oktober 2018, 20:03:02

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Francois

Ik merk sinds kort dat als ik stukje achteruit rij en dan rustig rem dat er een knoepend geluid van de voorkant van de auto afkomt.
Ik kan het zelfs in het stuur voelen.
Met vooruit rijden en bochten enz niks.
Alleen iedere keer bij stukje achteruit rijden en dan rem.

Iemand toevallig wel eens zoiets gehad of weet waar dit vandaan kan komen?
Het gaat om een megane 3 estate gt line 1.5dci 110pk

mark29

Zit er geen rem vast door vervuiling?
Verder ja op de brug zetten en spelingen goed laten controleren.
Speling op een kogel kan ook knoepend geluid geven.

mark29

Beetje gissen zo vanaf hier eigenlijk. Als het bij elke keer achteruit rijden is. Op een extra lange bedrijfswagenbrug zetten. Brug omhoog, onder iemand luisteren en iemand in de auto op de brug heen en weer laten rijden.
Verder is het gewoon overal aan voelen.

Francois

Laatst al vluchtig gekeken en niks kunnen vinden maar lijkt nu erger te worden.
Remmen zitten niet vast.zelfs voor zomer nog helemaal los geweest met grote beurt en alles ingevet enz. En toen ook gelijk nieuwe remblokken op gezet.
Morgen avond gaat hij weer de brug op en dan nog maar eens goed alles nalopen en controleren.

mark29

Zitten niet vast als in, ik ga ervanuit want ze zijn een paar maanden geleden los geweest. Of afgelopen week gecontroleerd?

Wat ik bedoel, stel er was bij de vorige keer al vervuiling en toen de boel schoongemaakt, blokken vervangen etc. Maar niet naar de geleidepennen gekeken, stel die zijn erg vies, of de dopjes ontbreken en er komt vuil in. Zit het binnen korte tijd weer allemaal vast namelijk.
Veel lakse monteurs maken die geleide pennen niet schoon tegen een borstel namelijk.

Francois

Alles is goed los geweest en pennen idd goed schoongemaakt en opnieuw ingevet.
Morgen avond weet ik hopelijk iets meer.

Francois

Het is verholpen. Hebben alle bouten na gelopen van subframe stuurhuis enz en zat allemaal vast.
Toen de remmen voor los gemaakt en gecontroleerd maar ook alles goed. Toen hebben we de bouten van remzadel na gekeken en deze konden nog best wel wat verder aangedraaid worden. De remmen weer in elkaar gezet en proefrit gemaakt en niks meer aan de hand.
Dus waarschijnlijk een keer bij de dealer ( ex lease auto ) de remschijven vervangen en de remzadels niet goed genoeg vast gezet.

mark29

Mmm vreemd. kwam dus in ieder geval wel van de remmen af.

Francois

Ja, remzadel wat met remmen stukje kantelde.
Zoiets kom je normaal alleen bij met schijven vervangen.

Francois

Goede morgen.
Heb helaas ervaren dat het weer terug is gekomen.
Heb ook al remblokken vervangen maar geen resultaat.
Weet niet meer waar het nog in kan zitten.
Misschien iemand ooit zoiets vergelijkbaars gehad?

Megane94

Wat ik ooit heb meegemaakt met een bijna nieuwe megane was dat de torx boutjes van de remschijven los zaten. Dit gaf ook een knoepend geluid met achteruit rijden.

Roadkill (Michiel)

Dan hebben ook je wielbouten los gezeten....
Slow&Low

Byebye WhattsApp, hello Telegram (same number, better app)

Een Renault is net zo betrouwbaar als de garage die het onderhoud doet!

mark29

Als de wielbouten vastzitten. Zit de remschijf ook wel gecentreerd. Inprincipe mogen die boutjes van de schijven ontbreken Luuk.
Meerdere merken doen dat zonder.

Francois

Ja idd.dacht ik zelf eerst ook aan maar alles zit vast.

zapp

Je zegt dat het gebeurt als je achteruitrijdt. Rij je dan recht achteruit, of met veel stuurbewegingen (bijv. achteruit inparkeren)?
In dat laatste geval zou je kunnen denken aan de veerpootlagers.

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev