Advertenties


Spoedvraag Ramen!

Gestart door Umpire (Robin), 15 september 2015, 19:52:57

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Tedo

#15
Iedere Renault rijder heeft toch alle maten torx in huis?  ;)

Dan hele motor overzetten?

jarno27

 :neen: staat nog op me verlanglijstje iedere soort torq

Umpire (Robin)

Oke, heel raar dit:

Module heb ik omgedraaid. Nu doen geen van de ramen het meer en wanneer ik de motor start hoor ik een geluid en zegt de auto; kaart verwijderen. Motor slaat niet aan..
Wil je nog een Gin-Tonic? 'Tuurlijk, ik heb morgen Tonics te doen'

Niemand weet dat de broers van Bruce Lee, Crues en Mues, de ontbijtindustrie zijn ingegaan..

Tedo

Ik zou het raam dichtplakken met plastic en er morgen even mee naar een garage gaan nadat je alles weer teruggezet hebt.

Umpire (Robin)

Gaat niet Tedo, want de auto gaat niet meer aan.

Nu heb ik de accu er even afgehad, gaat de auto nog steeds niet aan. Hij tikt echter wel en het lijkt in het dashboard net alsof de motor draait. Het lampje van de cruise gaat aan en de bekende lampjes gaan ook aan. Staat zelfs 'regelaar' in het scherm. Het acculampje brandt echter ook.. Sluiting ergens..?
Wil je nog een Gin-Tonic? 'Tuurlijk, ik heb morgen Tonics te doen'

Niemand weet dat de broers van Bruce Lee, Crues en Mues, de ontbijtindustrie zijn ingegaan..

Tedo

Daar lijkt het op. Doe je dit in de regen? Kan zo maar.

korte

Kl#te zeg.... Zoiets gebeurd natuurlijk nooit in de zomer als het een week droog is maar altijd in de zeikende regen  l- hoop nu niet voor je dat je ergens sluiting hebt gemaakt want dat is altijd zo'n gepuzzel. Balen man! Van de regen in de drup.... Maar nu je wel weer leven in de auto hebt, start ie al wel weer? Ik zou er goed van over de zeik zijn zeg...

Succes met herstel!

Umpire (Robin)

Nope, moet wel zeggen dat het voorportier enorm nat is aan de binnenkant. Bedenk me net trouwens dat ik de speaker niet terug heb aangesloten en het raamknopje van de passagierskant ook niet. Dat ga ik even proberen.

Voetnoot: radio doet het ook niet.
Wil je nog een Gin-Tonic? 'Tuurlijk, ik heb morgen Tonics te doen'

Niemand weet dat de broers van Bruce Lee, Crues en Mues, de ontbijtindustrie zijn ingegaan..

korte

Als het niet werkt, voor de nacht even dicht plakken en dan morgen verder kijken. Desnoods via de anwb (als je lid bent) de auto naar de garage laten brengen morgenochtend. Neem aan dat je op straat aan het knutselen bent? Dat werkt ook niet echt zo in het donker....

Umpire (Robin)

Lijkt een startonderbrekingsprobleem. Auto slaat aan, alleen de motor niet. Rode led brandt en blijft branden. Service blijft aan.
Wil je nog een Gin-Tonic? 'Tuurlijk, ik heb morgen Tonics te doen'

Niemand weet dat de broers van Bruce Lee, Crues en Mues, de ontbijtindustrie zijn ingegaan..

Tedo

Hmmm, dat is toch niet iets wat zomaar ontstaat. Sluiting wel. Denk toch dat je inspanningen om het raam dicht te krijgen er mee te maken hebben.

Umpire (Robin)

Ik ga zo eens proberen de modules weer terug te switchen. Enige plek waar sluiting kan zijn ontstaan zijn de twee deuren want daar is in gewerkt..
Wil je nog een Gin-Tonic? 'Tuurlijk, ik heb morgen Tonics te doen'

Niemand weet dat de broers van Bruce Lee, Crues en Mues, de ontbijtindustrie zijn ingegaan..

korte

Ik zou beginnen met zoeken in het voorportier, zoals je aangaf was het daar enorm nat. Als het sluiting is, wat zomaar zou kunnen dan hoop ik dat je de oorzaak snel gevonden hebt.

Succes  !-!

Umpire (Robin)

We zijn weer bezig hier. Het werkt altijd zo goed als je een sluiting wilt constateren en je multimeter is compleet overleden. Het zit in ieder geval wel mee.

Als ze regen zo voorbij is ga ik de modules terugswitchen en de accu aansluiten. Als dat werkt had ik misschien niet van voor naar achter maar van links naar rechts moeten doen.

Als er verder nog ideeën zijn hoor ik het graag, maar aangezien het acculampje ook brandde gisteren weet ik bijna wel zeker dat er ergens een sluiting zit..
Wil je nog een Gin-Tonic? 'Tuurlijk, ik heb morgen Tonics te doen'

Niemand weet dat de broers van Bruce Lee, Crues en Mues, de ontbijtindustrie zijn ingegaan..

Tedo

Links en rechts is verschillend van elkaar, voor en achter hetzelfde. Ik heb al een hoop van die dingen vervangen door Clio III modules, en dan kon je wel van dezelfde kant gebruiken, maar niet links en rechts wisselen. Misschien dat een van de monteurs hier zijn licht op kan laten schijnen? Voor nu denk ik het handigst dat je alles weer maakt zoals het was, hopen dat de sluiting dan weg is en de auto start, en dan het raam bij een (Renault) garage laten dichtzetten en stekker afkoppelen. Dan op zoek naar een recente Clio III raammotor met module, en die tzt inbouwen.

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev