Advertenties


milestone winterbanden

Gestart door RenéCC, 8 januari 2014, 17:05:21

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

mark

Snowtracks zijn super goeie bandjes.

Die monteer ik het meest op het werk.  !-!

matthew

Vredesstein goed zeker voor die prijs.

Milestone zou niet mijn keuze zijn.

Zelf meest tevreden over Michelin, Goodyear, Continental en Bridgestone winterbanden.

BadEend

#17
ANWB, ADAC en dergelijke bevelen een hogere bandenspanning aan bij winterbanden vanwege het zachtere rubber.
Lagere bandenspanning is daarom sowieso een no go.

Nicole

En waarom is het rubber winterbanden zachter? ;-)

Ik denk dat iemand die dag in, dag uit met zijn neus in de banden zit het wel weet. :-)
Mégane Coupé • 1.9 DCI (Gechipt > 130 pk) • 2001 • Zwart > Verkocht!

Tedo

Het rubber van het loopvlak van winterbanden is zachter om ze flexibel te houden t.b.v. betere prestaties (o.a. grip) bij koude.
Daarom moet je er ook niet het hele jaar mee rijden, anders slijten ze veel sneller.
Maar ik denk niet dat je ze harder moet oppompen. Eerder een iets lagere spanning, maar ik hou gewoon hetzelfde aan als bij de zomerset (krijg ik ook geen zeurende bandenspanningsensoren).


Roy16v

Winterband is iets zachter qua conpound maar heeft veel meer lamellen waardoor meer grip gecreerd word.

Ietsje minder spanning is meer grip.
Kijk als het ijzelt maken.banden geen moer uit maaar bij sneeuw is tikki lagere spanning toch wel aan tebevrlen.
Probeer maar eens met je eventuele fiets met keiharde of wat zagtere banden in wibterse omstandigheden te fietsen...

BadEend

#21
Ik zal het je nog sterker vertellen, zelfs de bandenfabrikanten adviseren een hogere spanning.
http://www.conti.nl/nieuws/bandenspanning-winterbanden/#
http://www.michelin.nl/banden/leren-delen/onderhoudsgids/tips-bij-koud-weer

@Nicole
Dat iemand dag in dag uit met banden werkt wil nog niet zeggen dat diegene er alles vanaf weet.


Nicole

Het enige, waarom ze graag willen dat ze wat harder opgepompt worden, is zodat hun naam wat beter blijft en ze langer mee kunnen.
Voor de juiste werking? Pomp ze op het normale aantal bar op wat geadviseerd wordt bij je auto icm met dat type band.
En ga niet uit jezelf klakkeloos ff wat extra erin drukken want het staat op internet.
En wat betreft "dat iemand er dagelijks in zit betekend nog niet dat hij er verstand van heeft".
Deze persoon weet wel waar hij het over heeft ;-)
Je moet niet teveel van het internet afhalen, daar staat juist de meeste troep op, en vooral van mensen die denken het te weten.
Haal dit soort dingen uit de praktijk, en niet van een paar sites. :-)
Mégane Coupé • 1.9 DCI (Gechipt > 130 pk) • 2001 • Zwart > Verkocht!

BadEend

#23
De ANWB en ADAC hebben er toch echt verstand van en zeggen hetzelfde.
Die testen deze banden voor personenauto's ook, maar als jij het beter weet. Prima!
De grip op sneeuw en ijs word verkregen door de lamellen en door het zachtere rubber en niet door een lagere spanning.
De 0,2 bar verhoging is bedoeld om de hogere temperatuur die veroorzaakt word door het zachtere rubber te compenseren.


Tedo

@Badeend: in jouw link naar de Michelin site staat het net even anders dan jij zegt.
Er wordt nl. gesteld dat winterbanden over het algemeen gemonteerd worden als het nog niet zo koud is, met een (dan) juiste bandenspanning. Wordt het buiten kouder, dan zakt je spanning. En daarom moet je ze bij pompen, om weer op de originele spanning te komen (anders gaan bij een Megane II trouwens ook de bandenspanningssensoren zeuren). Het is dus niet zo dat je in de zomer met 2,0 bar moet rijden en in de winter met 2,3. Die 0,3 bar erbij is omdat de spanning door de kou gezakt is naar 1,7 bar.

Roy16v

Tedo jij bent een topper!
Jij snap em.

Tedo


RenéCC

Nou dames en heren,
Vanochtend in Rijen de banden laten monteren.
Hartstikke vriendelijke lui en de banden zijn als nieuw.
Profiel ligt zelfs tussen de 7 en 7,3mm.
En ik moet zeggen je merkt het meteen en dan bedoel ik op dit moment al met het geluid en idd zoals jullie al stelden komt dat door het zachtere rubber ten opzichte van B-merk banden.


BadEend

Maar goed, lagere spanning zoals Roy zei is dus niet van toepassing.

Tedo

Dat is optioneel, onder barre omstandigheden, aan te bevelen.
Net als dat aanbevolen wordt 1 of 2 inchmaten kleiner te rijden met winterbanden.
Het moet niet, het kán.

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev