Advertenties


dagrijlampen monteren

Gestart door Res, 4 mei 2011, 12:09:08

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Res

ik kan hier op het forum niets over vinden maar ik zit te denken om dagrijlampen (strip van 5 of meer leds per kant) te monteren op mijn auto in de bumper. Heeft hier iemand ervaring mee op een Megane 2 ?

DONRozeboom (Mike)

#1
Je heb meerdere dingen die je daarvoor zou kunnen doen. Je heb lampunits, maar ook kleine SMD-led strips.
De unit's zal je moeten inbouwen, dus gaatje maken en ze erin fabriceren.
De strips zouden vastgeplakt kunnen worden.
T is meer wat je zelf wilt eigenlijk.

Voorbeeld unit:


Voorbeeld SMD-ledstrip:



Update:
Wat misschien wel handig is om te weten is dat je hier wel een DRL switch voor nodig heb. Deze heb je om aan te sluiten op je contact, maar ook voor op je accu.
Sommige set's zit het bij, maar als je alles los besteld moet je hier wel om denken.
Met vriendelijke groet,

Mike Rozeboom

Toyota Aygo 1.0 12v - 11-2010 (Lease)
Peugeot 306 1.6 XS - 10-1999

Res

tof, bedankt voor de info!

ik zou dan voor het bovenste model gaan, ik heb inderdaad al wat gelezen over zo'n DRL switch. Ik ga eerst even kijken of het wel binnenin de bumper past, ik heb geen zin wat te verzagen. Ik was even benieuwd of hier al iemand zoiets gemonteerd heeft :)

DONRozeboom (Mike)

Ik denk dat er vast wel mensen zijn die het hebben. Bij de Meg 3 is het een optie, maar Meg 2 en Meg 1 hebben het helemaal niet in het pakket.
En als je niet wil zagen in je bumper zou een ledstrip met 3M dubbelzijdige tape het beste zijn, dan is het alleen klein gaatje boren voor het draadje.
Maar zo'n unit is wel het meest degelijke.
Met vriendelijke groet,

Mike Rozeboom

Toyota Aygo 1.0 12v - 11-2010 (Lease)
Peugeot 306 1.6 XS - 10-1999

DONRozeboom (Mike)

Ik weet trouwens niet wat voor bumper je Meg 2 heb, maar als deze zo is als onderstaande foto, zou je de lampen in de grille van je bumper kunnen monteren, net binnen je mistlampen. Wel met goed bevestigingsmateriaal natuurlijk.

Met vriendelijke groet,

Mike Rozeboom

Toyota Aygo 1.0 12v - 11-2010 (Lease)
Peugeot 306 1.6 XS - 10-1999

Res

ik bedoel inderdaad de gril, volgens mij heb ik ook zo'n bumper als op het plaatje ik ga zo even kijken.

nogmaals dank

Roadkill (Michiel)

bovenste had ik al gemonteerd,maar wat k%$%#$%%klus om in je interieur te komen,ze zijn dus weer verwijderd.Denk er wel om dat ze goed geschakeld staan,als ze tegelijk branden met je koplampen dan kan je hier op worden bekeurd...(btw buiten het feit dat de bedrading mij teveel hoofdpijn gaf vond ik ze ook niet mooi staan,zou ik het nog eens doen dan ga ik voor de strips
Slow&Low

Byebye WhattsApp, hello Telegram (same number, better app)

Een Renault is net zo betrouwbaar als de garage die het onderhoud doet!

Rens

Ik vind de Megane II bumper niet zo geschikt voor de dagrij verlichting..
De mistlampen zitten al verder naar binnen dan de koplampen, en dan ga je de dagrij verlichting nog meer naar binnen plaatsen?

Reed laats een auto mij tegemoet die dat wel zo had, leds strips te ver naar binnen, en dat zag er niet mooi uit.
Ik zou er nog even goed over nadenken, of het wel mooi word.
Maar das mijn mening he  Y o-) o-) :P
Ford Mondeo Wagon Ghia 2.5 V6 automaat 2005

DONRozeboom (Mike)

Ikzelf zou een ledstrip in de grille of onder de koplamp plaatsen. Maja als hij dat het mooiste vind. Het is uiteindelijk je eigen auto waar je aan werkt, dus moet je doen wat jij zelf mooi vind.
Met vriendelijke groet,

Mike Rozeboom

Toyota Aygo 1.0 12v - 11-2010 (Lease)
Peugeot 306 1.6 XS - 10-1999

Res

#9
hmmm... ik denk dat ik er maar vanaf zie ze komen dan inderdaad te veel naar binnen en dat is niet mooi :(

alhoewel je kunt ze ook naast de koplampen in de gril doen in de onderste rij, dat zou mischien nog wel staan ;-)

DONRozeboom (Mike)

Dat zou inderdaad wel een leuk effect geven, alleen zou ik dan wel aan led strips gaan. De units zijn daar ff iets te groot voor denk ik.
En hou er wel rekening mee dat ze echt naar voren gericht moeten zijn.
Met vriendelijke groet,

Mike Rozeboom

Toyota Aygo 1.0 12v - 11-2010 (Lease)
Peugeot 306 1.6 XS - 10-1999

renault@soest

Signature verwijderd, geen afbeeldingen gebruiken alsjeblieft.

Rens

Waarom monteer je geen Devil-Eyes.. die hebben het gewoon in de koplamp zitten...
Ben ik ook zelf geen fan van, maar word in elk geval mooier dan met die strips.. ;-)
Ford Mondeo Wagon Ghia 2.5 V6 automaat 2005

DONRozeboom (Mike)

Zou ook een idee zijn
Dan krijg je bv deze met LED knipper licht.
http://www.cargoods.nl/shop/devil-eyes/6590-devil-eyes-renault-megane-2-chroom/

Is ook in zwart uitgevoerd. Net wat er het mooiste bij je auto past.
Met vriendelijke groet,

Mike Rozeboom

Toyota Aygo 1.0 12v - 11-2010 (Lease)
Peugeot 306 1.6 XS - 10-1999

Res

dat ziet er wel mooi uit die koplampen waar het ingebouwd zit. Wel wat prijzig.. ik heb xenon zou dat ook passen?

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev