Advertenties


Megane II 2003 Startproblemen

Gestart door Danillio, 16 april 2011, 10:06:28

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Danillio

Via een particulier, hij is wel altijd bij renault in onderhoud geweest en februari jl. daar nog gekeurd.

sjerrie

#16
Wel balen voor je zeg, net een nieuwe auto en nu dan gezeur.
Heb je anwb ?
Bel hun even als de auto koud is, hun kunnen ook uitlezen.
Het kan ook zijn dat er ergens een stekkertje slecht contact maakt

Misschien is je massakabel los. Die van je accu naar je chassis of vanaf je chassis naar de motor. Waar ze zitten weet ik niet maar goed. Het zijn die gevlochten platte kabels vaak.

Ik denk zelf ergens een stekker los, bedrading kapot of stekkertje kapot
~Just got Maggied~

Danillio

#17
Ja zeker balen, het is verder een erg nette auto en rijd ook prima zover, kga morgen even langs een kennis met een garage. Ik zal jullie aannames zeker even voorleggen, hoop dat het een niet al te grote reparatie gaat worden.

Had hem toevallig net even gebeld, kvertelde dat ik mijn Clio heb verkocht en een Megane heb gekocht hij antwoordde; nog slechter. (hehe)

Heb net de uitdraai van de renault dealer ook ff goed bekeken, waar de auto altijd in onderhoud is geweest. De auto heeft eerder last gehad van het slecht aan slaan, zoals de uitdraai het zegt hebben ze toen het smoorklephuis gereinigd

sijm138 (jesse)

als het je bdp gever was of je nokkenas sensor is dan draait hij nog wel rond.
dus denk eerder aan een startmotor want daar lijkt het namelijk meer op dat die gewoon happert.
megane coupe 1.6E 98.
chevrolet camaro 5L V8 78.

Den

Startmotor draait niet altijd rond dus kan een massa probleem ook een optie zijn.
Kabeltje voor de voeding of de startpuls op de startmotor kunnen dit ook veroorzaken
Dus hoop voor je dat tie niet kapot is. Is wel mogelijk was jesse zegt

Met een startmotor heb ik dit nog niet eerder meegemaakt gelukkig

Ps laat je het ons nog weten wat de oplossing is ?
Maggied couple 4 life,
Maggy: 1.6 8v, K7M RiP
Big Mag: 2.0 16v, F7R

coupe parts 4 sale

Danillio

Nou ik hoop dat dat het zal zijn, iets kleins dus. Anders zit ik eraan te denken om em meteen maar weer te gaan verkopen.. Dit is natuurlijk geen goed begin met de Megane, voor mn Clio waren probs als deze ongekend.

A110

Waarom gelijk negatief doen over verkopen.
Het zal wel iets heel ###ligs zijn waarna de startproblemen verholpen zijn.
Gewoon even langs een garage rijden en eventueel laten staan zodat ze het zelf kunnen proberen de andere ochtend.

Ik denk aan een BDP-sensor of een zekering die op de accu bij de + pool zitten deze willen nog wel eens kapot gaan.
www.jwa-autoservice.nl
www.inwendige-motorreiniging.nl

Clio Hybrid 140

Roadkill (Michiel)

Ben het met A110 eens,ik heb de eerste 3 maanden ook probs gehad met mijn net aangeschafte Grand Tour,heb er serieus over nagedacht om hem terug te brengen naar de handelaar (dwars door de pui....)Maar achteraf bleek het ook iets simpels te zijn (dynamo)maar sinds het is opgelost eigenlijk geen gekke probs meer gehad. En vind het eigenlijk de fijnste auto die ik tot nu toe gereden heb,ok iets meer vermogen was wel fijner geweest maar dat weet je met een 1,4tje 8).De afgelopen 40.000 km echt zonder probs (behalve normale slijtage en onderhoud ) gereden. Oh en wil je hem laten uitlezen ga dan aub naar de dealer of een Renault Specialist (vind ik beter dan de dealert) want de gemiddelde garage kan gewoonweg niet alles uitlezen (net als de ANWB btw0
Slow&Low

Byebye WhattsApp, hello Telegram (same number, better app)

Een Renault is net zo betrouwbaar als de garage die het onderhoud doet!

Den

Niet verkopen joh, het zal echt iets kleins kunnen zijn.
Is het iets groots kun je er altijd nog aan denken.

Anwb kunnen wel uitlezen op veel voorkomende storingen. Als ze bij de anwb het probleem kunnen vindrn is het uitlezen gratis.
Vinden ze het niet heb je maximaal 10 dagen recht op een vervangende auto terwijl jouw auto bij de dealer of specialist staat. Kost je geen leenauto boven op de uren bij de garage.
Daarbij heeft de anwb rechtstreeks contact met importeurs met info die dealers hebben en soms niet eens dealers maar eigen ervaring wat ze meemaken.
Er zitten zeker prutsers bij maar als je geluk hebt dan hebben ze een oplossing ;)

Niet geschoten is altijd mis. Waarschijnlijk moet je toch een keer anwb bellen als je stil komt te staan wat niet te hopen is uiteraard
Maggied couple 4 life,
Maggy: 1.6 8v, K7M RiP
Big Mag: 2.0 16v, F7R

coupe parts 4 sale

Roadkill (Michiel)

Volgens de ww zelf kunnen ze ongeveer 20% uitlezen,zou de rest dus afgeschermd zijn....
Slow&Low

Byebye WhattsApp, hello Telegram (same number, better app)

Een Renault is net zo betrouwbaar als de garage die het onderhoud doet!

Den

Oh, bij mn broertje met de clio rs konden ze alles uitlezen

Onze k7m konden ze helemaal uitlezen, kwam zelfs iets uit wat de dealer niet wist ;)

Dan wordt het de dealer als het zo is inderdaad
Maggied couple 4 life,
Maggy: 1.6 8v, K7M RiP
Big Mag: 2.0 16v, F7R

coupe parts 4 sale

Danillio

Ik ben bang voor een 'probleemauto', ik heb uiteraard ook al zitten googlen naar het één en ander en kom veel problemen tegen mbt de megane. Vandaar mijn reactie.

Maar ik wacht morgen even af en hoop dat iets positiefs uitkomt.

Den

Weet je wat het is met een probleemauto ? Eens houdt het op en heb je een probleemloze auto.
Indien het niet te gek wordt kun je het misschien op het gemakje doen.
Verder kun je het ook met een nieuwe auto hebben, vaak hebben ze het over een auto waar de kop vanaf is en dat deze dure reparaties achter de rug heeft.
Het ligt er echt aan hoe of wat je wilt. Anders vragen aan de dealer om het een en ander te keuren of het een wrak is of niet, klinkt wel hard he.
Maggied couple 4 life,
Maggy: 1.6 8v, K7M RiP
Big Mag: 2.0 16v, F7R

coupe parts 4 sale

Danillio

Je hebt ergens gelijk, maar goed, als je net een 'nieuwe' auto hebt gekocht en hij de volgende ochtend meteen al met startproblemen kamt zie je de toekomst natuurlijk niet al te kleurig. Dat heb ik althans. Ik doe altijd mijn best om een goede auto te kopen, zoveel mogelijk research met de kennis die ik heb.

Had het probleem zich nou over een maand opgedaan had ik gezegd ok, maar de volgende dag? Kom he! Dat is toch niet echt motiverend ... Toch?

Den

Ik snap je wel hoor. Wij hadden de auto net een half uur. Hierna temp meter die opliep, accuprobleem en een constatering van een lekke koppakking.
Ook een probleembakkie hoor, maar iedere keer als ik iets had gemaakt liep ze weer goed.
Auto's zijn geen goede investeringen hoor.

Anders even het oordeel van de dealer afwachten en dan besluiten wat je doet.
Sommige problemen zijn ook echt niet te zien bij een koop of proefrit.
Het enige wat je kan hebben is inderdaad je garantie, maar soms is de garantie zelfs niet toereikend. Lees verhalen van mensen bij alle merken dat er iets niet onder garantie wordt gemaakt. Met 2de hands auto's heb je of pech of geluk.
Maggied couple 4 life,
Maggy: 1.6 8v, K7M RiP
Big Mag: 2.0 16v, F7R

coupe parts 4 sale

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev