Advertenties


Megane II 2003 Startproblemen

Gestart door Danillio, 16 april 2011, 10:06:28

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Danillio

Goedemorgen,

Ik heb gisteren een megane gekocht, nu wil ik hem vanmorgen starten en deed hij dat niet. Accu lader erop gehad maar hielp niks. Na tig keer starten ging hij eindelijk aan de praat.

Heeft iemand hier ervaring mee?

Jeremy

Accu simpelweg leeg.. radio kost een stuk minder spanning dan de CV

Gerben Companjen

ja klopt .... accu leeg.
bekend verhaal ik heb het zelfde gehad efgelopen winter
laat de accu maar eens doormeten die is waarschijnlijk ter ziele! Garantie lijkt me toch?

matthew

Idd accu leeg.

Tevens topic verplaatst,gaat hier om meg 2

rened

heb het ondertussel echt al een paar keer gehad, laat je je lichten aanstaan (gaan automatisch uit als je de auto sluit)
en dan kom je er later achter dat je nog iets moet halen uit de auto. Haal er dan meestal via de passagierskant eruit,
en dan springen de lampen dus weer aan. zonder waarschuwing!

En als ik dan om 5 uur naar huis wil rijden ist weer leeg allemaal!
Ondertussen lachen m'n collegas er al om, maar blijft irritant!

Als je hem probeert te starten, valt dan ook alles uit? (dashboard en radio??)

Danillio

Het bleek niet de accu te zijn, accu lader erop gehad, hielp niks, na tig keer proberen ging hij toch aan de praat en heeft de rest vd dag prima gestart en gereden.

Vanmorgen wou ik hem dus weer starten en precies hetzelfde verhaal als gisteren, de buurman er weer bij gekomen, stuk of 25 x proberen te starten en daar ging hij weer..

Behoorlijk irritant als hij dit elke ochtend gaat doen, iemand die zich in dit verhaal beter herkent? Laat het mij aub weten! Ik denk dat ik morgen sowieso even een bezoekje aan de dealer breng.

sijm138 (jesse)

draait hij wel rond?
want als hij wel rond draait dan kan je bdp gever nog wel eens stuk zijn.
megane coupe 1.6E 98.
chevrolet camaro 5L V8 78.

Danillio

Ik ben niet zo heel auto technisch aangelegd, wat bedoel je precies met het rond draaien?

Danillio

De twee keer dat ik hem nu sochtends heb proberen te starten hoor je eigenlijk niks, het enige wat je hoort is een zacht elektronisch geluidje, tevens kwam er ook een elektronisch piepje onder de motorkap vandaan.

sijm138 (jesse)

hoor je de motor rond draaien?
want als je dit niet hoort dan kan je start motor kapot zijn.
megane coupe 1.6E 98.
chevrolet camaro 5L V8 78.

Danillio

De motor zelf hoor je niet rond draaien, je hoort hem wel contact proberen te maken zodra je op de startknop drukt.

Hij is dus inmiddels weer gestart vanochtend na tig keer drukken, en nu start hij gewoon weer probleemloos, maar ik heb het gevoel dat hij na een nachtje stilstaan, morgenochtend dus weer hetzelfde gaat doen.

Is het iets om de zekeringen even na te kijken?

sijm138 (jesse)

kan je doen.
maar ik denk toch eerder dat je starmotor inwendig happert en hij daarom deze klacht geeft en als hij warm is dat hij wel comform werkt.
megane coupe 1.6E 98.
chevrolet camaro 5L V8 78.

Danillio

Ok, kdenk dat morgen maar langs de garage moet rijden

Gisteren dus na het eenmaal gestart te hebben reed en startte hij de rest vd dag prima. Savonds rond een uurtje of tien na zon 5u te hebben stilgestaan ook prima (neem aan dat ie dan wel koud is toch?)

Vanochtend dus weer startproblemen, nja erg wazig allemaal..

Danillio

Hoor overigens verder totaal geen gek geratel, of maakt dat niet uit voor een defecte startmotor?

sjerrie

Denk dat de beste optie een dealer is,
Het klinkt als iets met je motormanagement, niet kapot maar wordt veroorzaakt door een kapot onderdeel.
Dat er ergens verkeerde waardes binnenkomen en dat er een soort van noodprogramma van toepassing is.
Zou dan heel goed bdp of nokkensensor kunnen zijn.

Een rateltje, tikje of een schuurgeluid is goed te raden maar doet de motor niets dan is het best moeilijk op afstand.
Je kunt hem beter even laten uitlezen. Kom je een stuk verder.
Heb je nog garantie of is het via een particulier gegaan ?
~Just got Maggied~

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev