Advertenties


Knoppen keyless entry haperen

Gestart door megane pekel, 5 april 2011, 10:06:45

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Tedo

Omdat na een poosje de een na de andere greep weer uitviel, had ik nog maar 1 goede over.

Toen kwam ik dit setje tegen:



Ik heb er drie gekocht voor een paar tientjes via eBay.
Maar weer eens proberen hoe lang die het gaan doen, want ja: Made in....  :)

Tedo

Vandaag de laatste (linksachter) erin gezet, en ik ben weer geheel keyless rondom.  Y

Bobo8

Een oud topic, maar voor mij wel degelijk actueel. Ook bij mijn Megane, een Grand Tour Tech Line van eind 2007 met keyless entry en keyless start, kon ik de auto niet meer met de knop buiten op het de portier meer afsluiten. Eerst deed rechts achter het af en toe niet meer, vervolgens ook rechts voor. Ik dacht dus dat ik de microswitches in de deurgrepen moest gaan vervangen, zoals in dit topic is beschreven.

Maar toen kwam ik de tip van Res van toch al weer 4 jaar geleden tegen. Baat het niet, het schaadt ook niet, dus ook maar eens geprobeerd. Linker portier open, sleutelkaart in de kaartsleuf in de middenconsole, contact aan zonder te starten, en vervolgens een paar keer gesloten met de vergrendelingsknop op de middenconsole. Ik hoorde de vergrendeling klikken, maar het afsluiten met de knoppen op de rechter portieren lukte daarna niet. Jammer maar helaas  :neen:.
Maar tot mijn verbazing  :?, de volgende dag werkte de knoppen op de rechter portieren wel! Dat is nu een weekje gelegen, het heeft inmiddels veel geregend, maar de knoppen doen het nog steeds. Of dat ook (de hele winter) zo blijft moeten we afwachten, maar voor nu is alles weer OK. Kennelijk zit er toch ergens een inleersysteem voor de portiervergrendeling, ongeveer zoals bij de portierramen. Ik heb weer rondom keyless afsluiten !-!.

Niet verwijderen deze topic! Hier gaan mensen nog jaren lang plezier van hebben!

Paul!

Het gekke is dat ze bij ook wel eens haperen, maar als het even geregend heeft doen ze het perfect..toeval?  8)7
Verleden: 1998 Renault Megane coupe, Phase 1, 2.0L 16v
Heden: 2003 Renault Megane II, Phase 1, 2.0L 16v Priv.Luxe

In een Volkswagen Passat, toch zal ik liever met een Renault Megane ;)

MeganeScenic1.9dCi

Bij mij werken ze aan de rechterzijde ook niet (toen ik de auto net had deden ze het eventjes)
Ik ga dat trucje eens proberen :).
Werken je sensoren voor het openen aan de rechterzijde nog wel?
Deze werken bij mij ook sporadisch.. en de bestuurderszijde doet het nog minder( ik moet echt aan de hendel trekken om te openen)
'05 Megane Grand Tour 1.5 dCi Priv. Luxe 291.000 km [EXIT]  ---> NEW '01 Megane Scenic 1.9 dCi Authentique 240.000km and exit
'12 Picanto 1.0i 79.000 km

Bobo8

De sensoren voor het ontgrendelen van de portieren hebben het bij mij tot nu toe rondom goed gedaan. Ook toen de knoppen rechts voor het vergrendelen het niet deden.

Tot nu toe doen de vergrendelknoppen rechts het na die inleeractie in augustus bijna altijd. Niet helemaal altijd... ik heb daar geen systeem in kunnen ontdekken. Links doen ze het nog steeds probleemloos, en aangezien ik als bestuurder meestal aan de linkerkant van de auto ben als ik die wil afsluiten, is dat voor mij het belangrijkst.

Pieter73

Ik heb de oplossing!!

Spuit idd beetje wd40 boven in de opening van het drukknopje. Nu paar keer het knopje indrukken en tegelijk een beetje draaiende beweging maken. Wat je nu moet doen, is je mond om het knopje doen en dan een paar keer krachtig blazen. Zorg dat je mond het knopje goed afsluit. Het werkt perfect bij mij!! Succes

Tedo

Dit is inderdaad een tijdelijke oplossing. Helaas geen permanente.

Pieter73


frans65

Citaat van: Drekepeteke op 25 mei 2011, 19:47:28









Hallo collega Megane rijders,

Ik heb dus ook problemen met mijn vergrendelknopjes en wilde volgens de duidelijke beschrijving met foto's van Drekepeteke de handgreep demonteren, echter tijdens het naar buiten trekken van het slotje hoorde ik iets vallen in de binnenkant van de deur. Ik vermoed dat dit iets is wat aan het einde van het stangetje aan het slotje zit en waarmee de deur met de noodsleutel ontgrendeld kan worden, omdat voor de rest alles (behalve de knopjes die het toch al niet deden) het nog gewoon doet. Heeft iemand dit ook al eens meegemaakt? en is dit gemakkelijk te herstellen (zodra ik het dingetje uit de binnenkant onderin de deur gevist heb...)?

gr.
Frans

mark29

Even deurpaneel eraf he. Zal toch moeten, Want aan de binnenkant zit de stekker.

Tedo

Om alleen de kruk (of ontvanger/drukknop) te vervangen hoeft het deurpaneel niet los (stekker kan je naar buiten trekken). Maar nu er wat gevallen is zal het wel moeten,

mark29

Ja je kan hem naar buiten trekken, dus dan trek je hem van het haakje af, en daarna laat je hem dus bungelen onder die ontgrendelmodule.
Waar het raam steeds naast op en neer gaat. Als het een beetje netjes kan weer aan dat haakje vast schuiven om vervolg ellende te voorkomen.
Hij zat niet voor niets vastgeklikt.

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev