Advertenties


Verborgen opties, knopjes enz,enz.

Gestart door Jeroen, 21 maart 2005, 18:47:22

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Alfa33QO

Citaat van: San op 25 maart 2005, 22:34:31
Ik heb hem niet geactiveerd, mijn vrouw vind het ook "eng" als ze bv. in het water zou
rijden. Ik heb nog zo n verborgen optie; wanneer je een of meer ramen open laat staan
terwijl je bij de auto wegloopt en je drukt vervolgens 2 keer snel achter elkaar op het knopje sluiten, dan gaan niet alleen je deuren op slot maar de ramen gaan dan ook
vanzelf omhoog!!

Dat noemen ze een "comfort-sluiting".
Polo 6n2's hebben dat ook, sleutel bij het omdraaien in het slot wat langer vast houden en de raampjes gaan autosomalisch dicht...

Dat soort functies zitten vaak ook bij een alarm als optie, erg handig ook voor dakraampjes  :D

Navione

Citaat van: San op 25 maart 2005, 22:34:31
... Ik heb nog zo n verborgen optie; wanneer je een of meer ramen open laat staan
terwijl je bij de auto wegloopt en je drukt vervolgens 2 keer snel achter elkaar op het knopje sluiten, dan gaan niet alleen je deuren op slot maar de ramen gaan dan ook
vanzelf omhoog!!

??? ? Verborgen optie?

RTFM!? ?-? ?Zie hoofdstuk 3, punt 23 van de standaard handleiding...


San

Heb je gelijk in Hans, maar dat geld ook voor de automatische portiervergrendeling,
zie hoofdstuk 1 pag. 1.14  is ook geen verborgen optie, alleen voor mensen die
de boekjes niet lezen ha,ha voor Jeroen !!!!


Jacob

misschien dat ik het boekje dan ook nog maar een keertje moet gaan lezen, want die "comfort-sluiting" had ik ook helemaal gemist hoor!? ;D

Dat van die automatische vergrendeling wist ik dan wel, maar ook alleen maar omdat bij aflevering de verkoper het demonstreerde.

Zelfde geintje (knop ingedrukt houden en dan gevolgd door een aantal piepjes) gaat ook op voor het automatisch inschakelen van je verlichting. (dus als het donker is of als je bijv. een tunnel inrijdt ofzo gaat je verlichting automatisch aan). Dat is dan natuurlijk weer wel een andere knop, namelijk die bovenop je richtingaanwijzer. (ook niet zelf verzonnen/gelezen, maar dankzij verkoper)

Johannusm

Dat noemen ze de Licht automaat activeren das geen geheime optie. Zit standaard erin :) Maar goed weet wel als je veel wil spelen met hidden functie's
kan je ook je cruise/begrenzer schakelaar neutraal zetten. Je kaartje in gleuf doen. En ik meen dan rempedaal + kopeling indrukken en dan bij je ruitewisser ingedrukt houden. Maarja das dan ook enkel maar het onderhouds menu en om het irritante Service lampje uit te zetten ;)

riCChard

Comfort sluiting had ik ook nog nie ondekt de rest overigens wel. En ik maar denken dat ik alles door gelezen had. ;D

riCChard

Krijg het niet voor elkaar die ?comfort sluiting? >:( Of zou het op de CC niet lukke ???

peterachterop

Zit niet op iedere megane. Bij mijn vader zit het ook niet zoals jeroen al zei zit er dan een knopje in het logo op de achterklep.

RdW

Citaat van: riCChard op 11 april 2005, 11:51:30
Krijg het niet voor elkaar die ?comfort sluiting? >:( Of zou het op de CC niet lukke ???

staat het niet in het boekje...?

Navione

Citaat van: peterachterop op 11 april 2005, 11:57:08
...zit het ook niet zoals jeroen al zei zit er dan een knopje in het logo op de achterklep.

???
Ook dat blijkt geen wet van Meden en Perzen: op mijn M?gane II vind ik zowel comfortsluiting als de genoemde knop in het logo op de achterklep.

Groet, Hans.

Navione

Citaat van: Remko de W. op 11 april 2005, 16:39:56
Citaat van: riCChard op 11 april 2005, 11:51:30
Krijg het niet voor elkaar die ?comfort sluiting? >:( Of zou het op de CC niet lukke ???

staat het niet in het boekje...?

Staat in het boekje op bladzijde 3.19 maar onder de toevoeging '(voor de auto's met ruit-snelbediening)'. Deze functie is kennelijk afhankelijk van het uitrustingsniveau van de auto. Misschien alleen voorbehouden aan de 'haute de gamme' versies?

Een Renault verkoper zou hierover uitsluitsel moeten kunnen geven...? ;)

Groet, Hans.
? ?

GVR

Dat va n dat sluiten van de ruiten wist ik ook niet (manual?? ???) haha,net even uitgeprobeerd.Best geinig.....En ik heb hem al ruim 2 jaar.Erg he!!!! Nog een foefje die ik nog niet zag staan is: stap in je auto,geen koppelling of rem intrappen en dan het knopje van je boord computer ingedrukt houden terwijl je de startknoip indrukt.( wel een poosje ingedrukt houden) dan gaat er van alles branden en bewegen.? :o Om te deactiveren moet je het knopje om je dagteller te resetten even indrukken? :D succes

peterachterop

Waar zou dat goed voor zijn?

Zeg GVR ik zag dat je uit groningen komt en dat je een rijschool hebt. Sta je wel eens met de wagen achter het station in de stad (bij het tpg gebouw?)

Daar staan vaak lesauto's te wachten.

Jeroen


EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev