Advertenties


Verlichting Megane

Gestart door Teuntjess, 4 november 2015, 15:39:33

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Teuntjess

Dag Heren,

Is het mogelijk om met het dimlicht en drl tegelijk aan te rijden?

Ik zie andere merken wel rijden met beide aan maar normaal gaat je drl uit als je de dimlicht inschakeld.

Groeten Teun

A110

Dat is niet mogelijk.
Ik denk wat jij bedoelt is een combinatie van DRL en stadslicht (parkeerlicht).

Bij het aanzetten van het dimlicht word de DRL gedimd tot het gebruik van de stadslicht.

Jeroen
www.jwa-autoservice.nl
www.inwendige-motorreiniging.nl

Clio Hybrid 140

Tedo

Inderdaad, DRL blijft bij mij branden bij inschakelen van dimlicht, maar minder fel.

Teuntjess

Oke dus als ik het goed begrijp dan rijd je normaal met je drl vol aan en zodra het dimlicht inschakeld schakeld je stadslicht mee aan en dimt je drl wat maar rij je in principe rond met je dimlicht, stadslicht en drl aan?

Tedo

Bij mij dimt alleen de DRL en fungeert dan als stadslicht (de stadslichtlampjes zitten wel in de koplampen, maar zijn niet aangesloten).

A110

#5
Klopt. Bij inschakelen van dimlicht dimt de DRL en fungeert dan als stadslicht.
De stadslichtlampje's in het koplampunit zitten er voor de sier en zijn inderdaad niet aangesloten.
www.jwa-autoservice.nl
www.inwendige-motorreiniging.nl

Clio Hybrid 140

Tedo

Weet jij of je die loze stadslichten wel kán aansluiten?

Teuntjess

Huh maar ik kan dus andere stadlichten erin doen (w5w) maar die gaat het niet doen begrijp ik?

Tedo

Bij die van mij heb ik er led's ingezet. Maar die branden dus op geen enkele stand.

Willem

Ik neem aan dat je al geprobeerd ze andersom te monteren? Vanwege de sper en doorlaat richting.

Tedo

Toen er nog gloeilampjes inzaten brandden ze ook niet. Staat gewoon geen spanning op.

A110

Citaat van: Teuntjess op  5 november 2015, 16:47:20
Huh maar ik kan dus andere stadlichten erin doen (w5w) maar die gaat het niet doen begrijp ik?

Nee, ze worden niet aangestuurd dus staat er geen spanning op en zullen ze het nooit gaan doen.

Tenzij er hobbyisten zijn die het wel voor elkaar kunnen krijgen.
www.jwa-autoservice.nl
www.inwendige-motorreiniging.nl

Clio Hybrid 140

mark

als je het niet met de clip in kan schakelen, zul je gewoon een relai moeten plaatsen en een paar draadjes moeten trekken.

RobScénic

Heren, die 'stadslichten' zijn parkeerlichten. Het zou me niet verbazen als ze het wel doen als je de auto van contact zet, en je richtingaanwijzer naar links of rechts zet. Zoals bij VAG-autos.
Renault Scénic 2.0 16v Sportway Aut. 2002 SOLD!!

Renault Mégane Cabriolet 1.6 16v Sport 1999 SOLD!!

>>Renault Grand Scénic 2.0 16v Tech Road Aut. 2006<<

>>Renault Mégane Coupé-Cabriolet 1.6 16v Privilege Luxe 2004<<

korte

Hahaha Rob, als het om parkeer aanverwante zaken aankomt dan neem je dat overal even ernstig... Handrem --> parkeerrem stadlichten--> parkeerlichten  ;)  !-!

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev