Advertenties


renault focal speaker

Gestart door bloky, 20 juli 2015, 20:36:00

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

bloky

ik ben al een tijdje aan het zoeken om mijn arkamys 3d geluid te vervangen ( trekt namelijk op geen z*k )
was vandaag bij iemand die ground zero verdeelde en stelde me het volgende voor, een versterker van 400watt op een 13 cm composet vooran en een subje 12 inch in een ondiepe kist achteraan in de koffer, met behouw van de originele speakers op de achterbank.. en een hi-lo converter.. installatie en alles bij elkaar gerekend een goede 1400€ zei de man ( is me wel wat veel maar swat )

nu zag ik deze week dat renault de originele speakers ( de arkamys ) kan vervangen door plug and play focal' s, een volwaardige composet vooraan, full range speakers in het midden en een subje voor onder de zetel:

https://renault.secure.force.com/myRenault/CP_MyR_Article_Details?lId=a0f2000000GdaHUAAZ&lang=nl_NL

mij is voorgesteld voor de middenste te nemen, versie 6.1, prijs is inclusief btw en montage..
lijkt me niet slecht en focal is ook vrij bekend om een mooi zuivere klank, maar nu wil ik hier eens meningen van jullie horen :)

bloky


Tedo

Lijkt me een goed plan. Ik ben benieuwd naar je bevindingen, want ik ben ook niet kapot van het originele systeem.

bloky

ik vraag naar meningen, misschien iemand die het in de garage al gehoord heeft ofzo, misschien dat ik het ga laten doen als de bevinden wat goed zijn :)

Rogier

Het is lastig om te zeggeb aangezien het een mening is. Ik vindt bijvoorbeeld bier niet te zuipen en jij misschien wel :q

matthew

Wist niet eens dat het er was.
Maar focal klinkt over het algemeen wel goed inderdaad.

De arkamys sound is idd niet best.

Het enige geluidsysteem af fabriek in de meg3 wat goed klinkt is de bose.  Waarvan soms misschien weer de bas wat te overheersend aanwezig kan zijn.

Het lijkt mij een perfecte set, maar ik ken niemand die het heeft.

Tedo

Is het ook mogelijk de Arkamys speakers door Bose speakers te vervangen?

mark29

Beetje andere vergelijking, maar wel gezien dat een aflevermonteur bij ons die focal speakers in een capture had gebouwd.
Klonk stukken beter.
Maar dat is al gauw met standaard speakers.
Zoals al aangegeven alleen de bose klinkt standaard lekker, maar die bass moet je dan inderdaad wat zachter afgestellen.

bloky

goh ik bedoel de vergelijking of het beter klinkt of een bose eigenlijk?
en slechter dan de arkamys kan al moeilijk, want die kraakt bij volume 18 al bij mij in de coupe...
en ik vindt het best meevallen hun prijs :)

matthew

Door bose speakers vervangen is wel mogenlijk, maar het bose systeem werkt met een versterker. En daar moet dan ook weer een kabelboom bij.
Daardoor kan het dus met geluid best nog weer tegenvallen als je zonder versterker gaat werken.
Ik heb dit overwogen om in de clio te maken destijds, maar uiteindelijk speakers van het cabasse systeem erin gezet.

Als ik het zo bekijk werkt het focal systeem zonder aparte versterker. Of alleen een ingebouwde versterker in de woofer.

bloky

ik denk een ingebouwde in de woofer,
anders gaat dit toch niks opbrengen dus waarom zouden ze dat doen..
ga binnenkort eens kijken naar de garage :)

matthew

Houd ons op de hoogte, ben best wel benieuwd eigenlijk.

Want in veel megane's zit na mijn idee een brakke geluidsinstallatie.(behalve bose).

En dit zou dan een perfecte oplossing zijn, en een zoekgebied naar een megane vergroten.

Tedo

Ik ben ook benieuwd. Zou je het Bose systeem inclusief kabelboom uit een demontage auto kunnen slopen?

bloky

kan zijn dat ik ze wel ga laten steken, want de arkamys trekt inderdaad op niks,
en focal is wel gekend om ook goede kwaliteit en zuivere klank :)
en voor 760€ een composet vooraan, 2 weg speakers in het midden en een subwoofer is dit niet zo overdreven met installatie en alles inbegrepen

matthew

De prijs is zeker netjes voor zo'n complete installatie.

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev