Advertenties


Velgen herstel: spuiten of poedercoaten?

Gestart door Tedo, 13 juli 2015, 13:02:56

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Tedo

Aangezien de velgen van mijn Megane III rondom stoeprandschade hebben wil ik dat laten herstellen. Ik heb diverse prijsopgaven binnen (o.a. van Autoservice Weesp, waar Stefan geweest is), en voor herstel + spuiten ben je tussen de 80 en 100 euro per velg kwijt. Een andere optie is poedercoaten, wat neerkomt op € 230,- euro voor alle vier de velgen. De kleur wordt dat wel iets donkerder.

Wat raden jullie aan?

Stefan

Poedercoaten. Y
Hebben ze toendertijd bij mijn velgen ook gedaan. Zag er super uit.
Dat donkerder valt volgens mij wel mee, moet je dan echt op letten .
***VERKOCHT***VERKOCHT***
Megane III 2.0TCe-180 Privilege (kleur Rouge Dyna)

Tedo

Bedankt Stefan. Dat donkere vind ik op zich ook niet zo erg, alleen zijn de spiegels, diffuser, deurgrepen en de dakrails in dezelfde tint als de velgen. Wel mooi als dat zo blijft.

Stefan

Verschil zie je haast niet volgens mij.
Alleen als je de verschillende onderdelen vlak naast elkaar zou houden wellicht.
***VERKOCHT***VERKOCHT***
Megane III 2.0TCe-180 Privilege (kleur Rouge Dyna)

Tedo

Bedankt!   _o_

Dan wordt het dus poedercoaten. Y

Stefan

***VERKOCHT***VERKOCHT***
Megane III 2.0TCe-180 Privilege (kleur Rouge Dyna)

Tedo

Nog even nagevraagd in Weesp, en die doen inderdaad ook aan poedercoaten.
Er werd alleen wel bij vermeld dat er kans is op een sinaasappelhuid. Hmm...

Stefan

Okee...
Hadden ze mij toen niet voor gewaarschuwd :neen:
Was ook niet het geval toen overigens.
Wanneer is daar kans op dan?
Ik neem aan dat ze al meerdere velgen gepoedercoat hebben toch.
***VERKOCHT***VERKOCHT***
Megane III 2.0TCe-180 Privilege (kleur Rouge Dyna)

Tedo

Schijnt een eigenschap te zijn van poedercoaten. Ik ben het meer tegengekomen.

Stefan

Ok. Nou aan jou de keus ;)
Mijn velgen waren gewoon glad toen iig.
***VERKOCHT***VERKOCHT***
Megane III 2.0TCe-180 Privilege (kleur Rouge Dyna)

mark

Dat heeft er ook mee te maken hoe grof ze die velgen zandstralen.
Als ze het met zand doen, krijg je idd een sinasappel huid. Dit laat als het ware kraters achter in de velgen.  l-

Als ze bijv. met pijnboom pitten stralen, krijg je een veel mooier en gladder resultaat.

Bij mijn werk zit om de hoek een een bedrijf die velgen stralen en poedercoaten, maar die doen ook containers van vrachtwagens etc.
En die stralen dus veel te grof, met als resultaat dat de velgen er niet uit zien. Ik krijg regelmatig velgen te zien die daar geweest zijn.  l-

Daar breng ik mijn bbs rs velgen dus niet naar toe. (zoek trouwens nog een adres om het hart van mijn bssjes te laten spuiten  :P regio twente)

Jacques

Ik heb goede ervaring met poedercoatint bij Metaal Reiniging Badhoevedortp. Ik heb de velgranden zelf met een bandschuurmachine weer gefatsoeneerd en toen weggebracht. Resultaat zie 26 maart van dit topic http://www.team1916vforum.nl/viewtopic.php?f=16&t=46&start=160

mark


Tedo

Bedankt voor de reacties heren! Nu nog een goede keuze maken en een goed bedrijf uitkiezen.

Tedo

Change of plans: vanmiddag een set onbeschadigde Serdar(d) velgen opgehaald in Apeldoorn.
Daar zitten alleen bredere banden (235/40/18) onder in plaats van de standaard 225/40/18.
Maar even kijken wat ik er uiteindelijk mee doe.

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev