Advertenties


Ik word gek! Dringend hulp nodig, anders geen megane rijden voor mij.... :-(

Gestart door Svennemans, 29 oktober 2014, 09:02:12

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Svennemans

3 weken geleden merkte ik het voor het eerst... Na het afsluiten van mijn auto, branden mijn lichten nog. Stond op automatische stand, deur was al afgesloten. Ik naar mijn auto toe, lichten op stand uit gezet en nogmaals gedaan. Weer hetzelfde. Een half uur blijven kijken... In het half uur 3 keer mijn lichten aan en uit zien gaan, soms lang.. Soms alleen seinen.
Na het werk terug bij auto, startte gelukkig, heb het verder zo gelaten, in de hoop dat het eenmalig was.

Niet dus! Afgelopen zaterdagnacht, kwam thuis op fiets en reed langs mn auto. Van afstand (200 meter, niet in bereik van sleutel), zag ik dat mn lichten brandden. Ik naar de auto toe, geen sporen van inbraak, dus weer die storing. Weer een uur vanuit binnen naar mijn auto gekeken. Binnen het uur weer minimaal 25 keer aan en uit. Weer soms lang, soms kort. Die nacht kon ik niets doen. Zondagochtend proberen te starten, pats accu leeg....
Starten met startkabels, ik maandag naar Renault. Ze weten hier niets vanaf en is een niet bekend probleem. 92,- ex btw om te gaan zoeken. Kan zomaar 3 uur duren had meneer het over. Ik trok lijkbleek weg.
Tevens is dit nu 2 keer gebeurd in 3 weken. Niet elke dag dus.

Mijn enige hoop ligt hier op het forum. Ik hoop van harte dat iemand hier weet wat eraan schort???
Momenteel kan ik alleen kleine stukjes rijden en vooral niet mijn auto ergens langer dan 5 uur laten staan, wil namelijk nog naar huis kunnen rijden...

Alvast bedankt voor de reacties.

Heatzone (Mark)

Wat mij nog niet helemaal duidelijk is, gebeurt dit nou ook als je de lichten handmatig aan en uit zet in plaats van op de automatische stand?
Natuurlijk moet de automatische functie werken maar je zou in de tussentijd tot het opgelost is ook handmatig je verlichting aan en uit kunnen zetten.

Svennemans

Helaas ook als ik mijn lichten uit zet en mijn auto verlaat. Anders had ik de automatische stand gewoon kunnen omzeilen, maar dit gaat dus helaas niet..

Marc H.

misschien stom, maar haal eens de batterij uit je keycard, misschien is het knopje gammel voor het inschakelen van de verlichting. Anders zou ik denken aan een defecte lichtschakelaar.

Tedo

Dat laatste denk ik ook: defecte lichtsensor. Of zit er toevallig vuil op?

Francois

Als de auto toch helemaal uit staat en op slot dan werkt de licht sensor toch ook niet neem ik aan?

Tedo


bowldave

Dacht ook het lichtknopje van je keycard..
Maar dat is wel een hele andere lichtstraal dan je normale licht geloof ik??

matthew

Lichtschakelaar ofmuch stuk. Wordt toch nsaarbde dealer om dat even verder uit te zoeken.
beter even goed diagnose stellen, als dadelijk maar van alles tegaan vervangen.

Roadkill (Michiel)

Weet btw niet hoe het bij de Meg3 is, maar ik kan de automaat stand niet door middel van de lichtschakelaar uitzetten..... Ik kan wel mijn licht handmatig uitzetten met de schakelaar, maar als ik dan in het donker ga rijden dan gaan gewoon mijn lichten aan. Dus probeer anders eens het automatische schakelen uit te zetten, bij de Meg 2 moet je dan volgens mij de knop van de bc een paar seconden inhouden, dan word de de automatische stand uitgezet en zouden de lichten (theoretisch) dus enkel  nog met je lichtschakelaar bedient kunnen worden.
Slow&Low

Byebye WhattsApp, hello Telegram (same number, better app)

Een Renault is net zo betrouwbaar als de garage die het onderhoud doet!



Svennemans

De renault garage vertelde dat het een onbekend probleem was en dat ze graag gaan zoeken voor 92,- ex btw. Ik zag dat liever niet gebeuren..
Een automonteur die ik ken via via wilde er even naar kijken. Heeft een paar uur gezocht. In het computersysteem onder de motorkap, stoel gedemonteerd om naar de massa te kijken of daar ook geen water stond. Niets te vinden, alle onderdelen zien eruit als nieuw vertelde hij mij.

Hij raadde mij aan om mijn afstandbediening te wisselen met die van mijn reserve, misschien ligt het daaraan. Ook omdat mijn huis 20 meter verwijderd is van mijn auto, kan hij storing geven. Ik de batterij uit de oude gehaald en mijn nieuwe in gebruik genomen. 4 weken weer probleemvrij, was een gelukkig man tot aan 2 dagen geleden... Ik sta in de keuken met mijn afstandbediening (in mijn portomonnee zoals gewoonlijk?!, misschien kan dat storing geven via pinpassen ofzo), en ik zie mijn lichten aan gaan. 3 seconden lang incl binnenverlichting. Daarna uit en kon gelukkig mijn auto direct starten. Nu nog geen problemen meer gehad.

Momenteel ga ik als een onzeker man door het leven 😄, ik kan wel elke keer mijn accu loshalen als ik mijn auto niet gebruik maar 1. Lost het geen problemen op en 2. Ik heb daar geen zin in.

Ik hoor graag jullie reacties om wellicht wat anders uit te proberen?

Bedankt alvast

bowldave

Blijkbaar toch iets met je afstandsbediening lijkt me??
Als t 2 weken goed is geweest..


EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev