Advertenties


Mégane cabrio Kenny

Gestart door Kenny Mattheus, 22 juni 2005, 18:45:33

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Kenny Mattheus

Bij deze ga ik toch ook ff mijn cabriootje voorstellen...
Er is toch nog niet zooooooooooveel aan gedaan, maar mss toch genoeg om even te vermelden en vanaf nu dus even alles bij te houden.
Heb hier al anderhalf jaar aan gewerkt? ;D als er geld in het bakje kwam, dus zit toch al het 1 en het ander in? ;D
Voor alle specificaties en wat er al verandert is verwijs ik wel even door naar mijn ledenpagina, bij de Belgen en dan Kenny Mattheus (nr 245)
Hier een paar foto's...

.
.
GoD WHaS HoRNy WheN He CreaTeD My CaR , THaT'S WHy BiTCHeS LoVe HeR

Kenny Mattheus

Zo,

toch weer ff een kleine update:
Ben al een paar weekjes bezig en heb de volgende dingen uitgevoerd:
- Nieuwe headunit Avic x1r
- koffer afgekleed, in licht grijze stof, setje ovaal boxen bij in koffer en tft-schermpje
- roadbox volledig afgekleed en bekleding door getrokken onder stoelen etc...
- dashboard volledig gespoten in grijs en blauwe kleur
- nieuwe zonnekleppen met ingewerkte tft-schermpjes
- handvaten en spiegels zijn ook gespoten
- zijlijsten zijn onderweg  ;D

foto's volgen als de zijlijsten erop staan...

next things to do:
- achterplaat spuiten en monteren (die ik bij Niels ga afhalen  ;D)
- stoelen en deurpanelen wat aanpassen en deze worden dan overtrokken in een licht grijze leder
- achterkant 5 cm laten zakken + spoorverbreder en voorkant fk schroefonderstel
- nu ik heb leren metallic lak spuiten gaat de auto ook overgespoten en gecleaned worden...
- andere achterlichten en angel eyes

deze laatste dingen zijn nog wel een beetje toekomstmuziek...
foto's volgen :D

mvg,

Kenny
GoD WHaS HoRNy WheN He CreaTeD My CaR , THaT'S WHy BiTCHeS LoVe HeR

Kenny Mattheus

Hier toch even een paar fotootjes van de koffer en de roadbox...
Van de rest moet ik nog foto's trekken  :D

GoD WHaS HoRNy WheN He CreaTeD My CaR , THaT'S WHy BiTCHeS LoVe HeR

Kenny Mattheus

Zo gisteren weer even bezig geweest aan de cabrio en moet zeggen, heb nu wel wat tegenslag...
Ik begon gisteren met men 3de remlicht te demonteren, omdat ik hier ook nog een lexus in wou. Bij het eruit halen van het oude sprongen er allemaal kleine stukjes polyester van men kofferdeksel af  :o Nu dacht ik bij men eigen, als we dan toch de kofferklep moeten overspuiten, kan in 1 keer de spoiler er al af  :D
Dus nu moet het nog juist overspoten worden... Pics volgen nog
Wat staat er deze week + volgende week nog op de planning:
- paar kleine stukken van het dashboard spuiten in dezelfde kleuren
- Door defect ps2 komt hier in de plaats een pc in de wagen
- Monteren van een 15" tft in de koffer

Daarbij zal het voorlopig weer even blijven, van de winter weer even goed doorsparen en dan op naar de verlaging en zijlijsten die volgend jaar volgen  :D
GoD WHaS HoRNy WheN He CreaTeD My CaR , THaT'S WHy BiTCHeS LoVe HeR

Kenny Mattheus

#4
Zo is toch al weer een tijdje geleden...
Het is deze winter wel een beetje stil geweest aangezien ik voorlopig niets kan doen in de koude? ;D
Heb deze winter dan wel een beetje terug op krachten kunnen komen (financieel dan) en heb ook weer een paar stukjes opzij liggen die gemonteerd zullen worden zodra de winter over is? ;)
Wat er deze winter wel gebeurd is, is de verlaging. Deze is gebeurd dmv een kw schroefsetje, namelijk de inox line, variant 1
Achteraan ligt de auto mooi, vooraan zal hij nog wat moeten zakken, dit na dat de voorste wielkassen ook gerold zijn, aangezien hij anders gaat aanlopen.
Hierbij toch nog een paar 'vuile' pics? ;D











Ben vandaag even nieuw gaas gaan halen voor in de voor - & achterbumper, nu het toch gedaan is met zout strooien.
Ben ook even de hubo binnengesprongen voor een paar polijstschijven te gaan halen en ga in de loop van de week eventjes de achterbumper demonteren.
Moet het gat van de uitlaat ietsjes groter maken en dan ga ik ook maar in 1 keer de uitlaat polijsten.
GoD WHaS HoRNy WheN He CreaTeD My CaR , THaT'S WHy BiTCHeS LoVe HeR

Kenny Mattheus

Woensdagavond...
Bij ons voor de deur is er een standaard grijze meggie cabrio afgezet. Deze is bedoeld voor men broertje, uiteraard zijn de betaling en brief voor aan te melden al de deur uit  ;D
Donderdag even een fotootje getrokken van de 2 meggie's naast ??n, best wel een grappig zicht  ;D


GoD WHaS HoRNy WheN He CreaTeD My CaR , THaT'S WHy BiTCHeS LoVe HeR

Kenny Mattheus

#6
Hierbij de eerste pics van de eerste stappen richting de respray.
Zet er voorlopig alleen ff een foto op van de koffer, de motorkap houd ik nog even voor me eigen  :q
Morgen begin ik aan de bumpers bij te werken en waarschijnlijk gaat de respray al door in juli, was eerst gepland voor augustus, maar wil em nu toch zo snel mogelijk klaar




GoD WHaS HoRNy WheN He CreaTeD My CaR , THaT'S WHy BiTCHeS LoVe HeR

Kenny Mattheus

Hierbij toch nog enkele foto's van de aanpassingen die er afgelopen week gebeurd zijn.
Achterbumper heb ik helemaal strak gemaakt, zijlijsten zijn aangepast, maar op de foto hangen ze nog maar voorlopig.
Deze week is de wagen terug binnen bij de carrossier, dan wordt de koffer volledig gedaan en uit de motorkap wordt de bluts uitgewerkt en de rest strak gezet. Dit wordt gedaan dmv lood, omdat ik toch een beetje schrik heb dat vezelplamuur gaat afbarsten.
In het weekend heb ik de wagen thuis gehad, en heb dus al een klein beetje aan de voorbumper kunnen werken.
Volgende week mag de auto een paar daagjes bij Skytune gaan staan waar de inox uitlaatlijn gemaakt wordt.
Daarna wordt de wagen weer praktisch volledig standaard gezet voor de technische keuring en dan gaat hij daarna binnen bij de carrossier voor het verdere werk.




GoD WHaS HoRNy WheN He CreaTeD My CaR , THaT'S WHy BiTCHeS LoVe HeR

Kenny Mattheus

Zo, het is weeral eventjes stil geweest rond de auto, maar we blijven bezig, maar dan wel ff achter de schermen  :q
Zoals een deel misschien al wel gezien heeft in Roosendaal, stond de auto praktisch terug standaard voor de technische keuring. Nu ik weer een jaartje gerust ben, is de auto direct terug naar beneden geschroefd. De standaard velgen blijven onder de wagen aangezien hij binnen anderhalve week naar de carrossier gaat. Wat is er ondertussen al gebeurd?
- Motorkap is helemaal afgewerkt met lood en staat in de grondlak
- Spatborden zijn gecleaned en afgewerkt met lood en staan ook in de grondlak
- Koffer staat dicht en ook in de grondlak

Wat gaat er binnen anderhalve week nog gebeuren?
- sloten en handgrepen worden verwijderd en hier komen nieuwe klinkjes in met een leuker zicht ;)
- wielkasten achter worden iets meer gerold
- emblemen achteraan worden verwijderd
- alle blutsjes etc worden strak gemaakt
- antenne word verwijderd
- daarna word de hele wagen overspoten in een nieuw kleurtje, op basis van de huidige lak.
Foto's volgen nog na verdere werken
GoD WHaS HoRNy WheN He CreaTeD My CaR , THaT'S WHy BiTCHeS LoVe HeR

Kenny Mattheus

Vandaag bij de spuiter een deel gaan demonteren, morgen ga ik de rest doen, hij is nog druk bezig met de klinkjes in te werken...
Daarna worden de blutsjes aangepakt, de wielkasten, antenne en emblemen. Dan wordt alles opgeschuurd en tegen half volgende week staat hij in de nieuwe kleur. De week erachter gaat alles terug in elkaar en dus normaal gezien wordt de eerste meeting eentje van de meganeclub, namelijk de rmc 3 landentoertocht... !-! daarna komen er waarschijnlijk wel enkele foto's online  ;)
GoD WHaS HoRNy WheN He CreaTeD My CaR , THaT'S WHy BiTCHeS LoVe HeR

Kenny Mattheus

Autootje staat terug in elkaar, althans langs buiten dan toch. Binnenkant gaat voorlopig ff de muziek terug in, maar gaat in de winter terug uit elkaar, aangezien dan de volledige binnenkant zijn 'opfrisbeurt' krijgt  ;)
Foto's volgen na de laatste clubmeeting, om de spanning er wat in te houden  :q
GoD WHaS HoRNy WheN He CreaTeD My CaR , THaT'S WHy BiTCHeS LoVe HeR

Kenny Mattheus

Zo,

gisteren de laatste clubmeeting gedaan voor dit seizoen. Vond het trouwens weer supergezellig en hoop dat ik er nog een paar jaartjes mag bij doen  !-!
Zoals beloofd hierbij dan een paar fotootjes







Na de winter zou normaal, als alles mee zit heel de binnenkant ook moeten klaar zijn, dan ga ik eens wat foto's trekken en ze hier posten.
GoD WHaS HoRNy WheN He CreaTeD My CaR , THaT'S WHy BiTCHeS LoVe HeR

Kenny Mattheus

TE KOOP!!!

HEB HEEL ONVERWACHTS GISTEREN EEN ANDERE AUTO GEKOCHT.
HET GAAT HIER OM HET VOLGENDE:

GoD WHaS HoRNy WheN He CreaTeD My CaR , THaT'S WHy BiTCHeS LoVe HeR

Kenny Mattheus

Aangezien ik toch met de twijfels zat om de megane weg te doen en ik er dus toch niet veel reacties op krijg heb ik besloten om hem bij te houden als show-auto en voor als het zonnetje eens schijnt  :D
In eerste instantie ga ik van de zomer eens goed sparen zodat we eerst de rekening weer wat kunnen aanvullen  :q
Tegen volgende zomer zou het interieur van de mégane op de leerovertrek na moeten klaar zijn.
Meer info volgt, zodra het dash gereed is.
GoD WHaS HoRNy WheN He CreaTeD My CaR , THaT'S WHy BiTCHeS LoVe HeR

Kenny Mattheus

Heb van het weekend alles eens grondig gepoetst en ook een paar fotootjes genomen



GoD WHaS HoRNy WheN He CreaTeD My CaR , THaT'S WHy BiTCHeS LoVe HeR

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev