Advertenties


knoerpend geluid van voorwielen.

Gestart door zapp, 24 januari 2017, 19:17:27

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

zapp

Weer wat nieuws: Ik hoor een (alarmerend) "knoerpend" geluid van de voorwielen (banden) komen als ik met een grote stuuruitslag rijd. Bijvoorbeeld met parkeren, dan draai je langzaam (soms achteruit) een parkeervak in en dan hoor ik dat geluid. Alsof de  voorwielen niet parallel staan en de banden over het wegdek schuren. Zelfs de omstanders kijken verschrikt op als ik dat doe.

Verder rijdt de Megane als een zonnetje, zolang ik maar rechtdoor ga, of alleen flauwe bochten draai  !-!

Ik ga binnenkort maar eens langs bij de garage, maar heeft iemand een idee wat dit zou dat kunnen zijn?

Oh ja. Tis een Meg2 Grandtour uit 2006


mark29

Megane 2 9 van de 10 keer veerpoot lagers, kloenk kloenk geluiden.


Maar een uitdroogde fuseekogel wil dit geluid ooit ook maken. Dus laat alles even checken.
Maar het zal wel eindigen met veerpootlagers.

Marcel2.1

Dit heb ik ook. Vooral als ik een scherpe bocht maakt. De garage zij dat het de homokineet is. Deze zal als het geluid te erg wordt vervangen moeten worden. Als ik het goed begreep van de monteur, Is dit met de aandrijfas erbij.


Jacques

Als die dat geluid maakt is die al door zijn hardingslaag heen. Met andere woorden: de homokineet is aan het overlijden. Als het echt fout gaat loopt die gewoon vast en breekt dan af. Hoelang ga je dit uitstellen. Antwoord op je vraag: Ja ze vervangen de hele aandrijfas. 

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev