Advertenties


versterker doorgebrand

Gestart door jappe, 1 augustus 2012, 16:33:09

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

jappe

nu is mijn versterker door gebrand. weet iemand meschien een goede zaak waar ik het kan laten maken?

dennisje

dit ligt eraan in hoeverre je versterker is doorgebrand en wat er precies is doorgebrand soms kan je het beste naar een electronica zaak in je buurt. of je begint er zelf aan als je zelf kennis hebt van klein electronica dan kan je dit makkelijk zelf met een multimeter alles doormeten en zien wat er verband is meestal is dit een weerstandje of diode of een spoel. endeze onderdelen kan je makkelijk zelf kopen via internet en monteren.

Felix

Inderdaad. Als je een beetje handig bent maakt je de versterker open en kijkt welke weerstand er bijvoorbeeld is doorgebrand. Eventjes vervangen (als het geen SMD is) en je hij doet het vaak weer als vanouds!
Misschien is op internet een schema te vinden waar je kan vinden welke weerstand je nodig hebt. Soms is bij een doorgebrande weerstand de kleurcodering niet meer te lezen.

dennisje

jappe woon je toevallig in de buurt van Eindhoven of Weert? dan kan ik er eens naar kijken voor je:)

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev