Advertenties


spuiten achterlicht unit

Gestart door Obi1Coenobi, 10 maart 2017, 10:36:30

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Obi1Coenobi

ik zag een CC type 3 waar de rode units op de kofferbak wit gespoten waren.
https://www.facebook.com/photo.php?fbid=10210353205459746&set=gm.1361711787196463&type=3&theater
Enig idee hoe ik dit netjes kan doen?

A110

Hieronder de tekst van de APK regelement.

Artikel 128
De glazen van de lichtarmaturen mogen niet zijn bespoten, geverfd of beplakt.
De glazen van de lichtarmaturen aan de achterzijde van het voertuig, met uitzondering van de achteruitrijlichten, mogen geen barsten of gaten vertonen waardoor wit licht naar achteren kan worden gestraald.


Dus weet waar je aan begint.

Gr. Jeroen (APK keurmeester)
www.jwa-autoservice.nl
www.inwendige-motorreiniging.nl

Clio Hybrid 140

Yorick

Extra setje halen dus. ;)

Heb je geen foto van de desbetreffende units?

Obi1Coenobi

Deze units zijn geen verlichting. Het zijn losse plastic kappen die in kofferbak gemonteerd zijn. 
Ja ik heb een foto maar ik heb geen idee hoe ik die moet posten. In mijn eerste bericht is een FB link naar een foto. Werkt die?


MeganeScenic1.9dCi

#4
'05 Megane Grand Tour 1.5 dCi Priv. Luxe 291.000 km [EXIT]  ---> NEW '01 Megane Scenic 1.9 dCi Authentique 240.000km and exit
'12 Picanto 1.0i 79.000 km


Obi1Coenobi

thx MeganeScenic1.9dCi, het is gelukt zoals je ziet. Ondanks dat de fotos er niet meer staan   ;)

MeganeScenic1.9dCi

Geen dank... vind het wel mooier dan het origneel :)
Doet denken aan de II CC

maar is dat geen reflector? die moet je namelijk ook hebben...
'05 Megane Grand Tour 1.5 dCi Priv. Luxe 291.000 km [EXIT]  ---> NEW '01 Megane Scenic 1.9 dCi Authentique 240.000km and exit
'12 Picanto 1.0i 79.000 km

Lucas Hermans

Het onderzoekje om de achterlampen te wrappen/spuiten/laseren heb ik laatst ook gedaan. APK technisch mag je eigenlijk niets, zoals Jeroen aangeeft.

Wat Yorick inderdaad aangeeft, je kan een extra setje achterlampen halen die je spuit/wrapped/laat lazeren en op de dag dat je de APK hebt de originele eventjes terugzetten. Maar als meneer agent ziet dat je rondrijdt met iets op je (achter)lampen, kunnen ze je daar een boete op schrijven. Zou het dus niet wagen..

De enige optie voor andere achterlampen is een setje aftermarket units halen die goedgekeurd zijn voor de openbare weg.

Tedo

Bij mijn weten bestaan er geen aftermarket units voor de III. Een tweede set lampen voor de APK is een goede optie. Maar als die kappen standaard nergens voor dienen dan mag je die volgens mij best bewerken.

mark

Als je het niet te gek maakt, zal oom agent niet zo snel zeuren. Ik blaas ook gewoon volgas langs het politie bureau,niks aan de hand. (Tenzij je in het hoge noorden rond rijd, want dat zijn gewoon een stelletje naaiballen. Uit eigen ervaring  :P )

Voor apk zal je gewoon een extra setje moeten regelen.
Want ja goed is goed, en afkeur is afkeur.  ;)

Lucas Hermans

Tsja, hier in het zuiden word ik regelmatig aangesproken door patrouilles met "wat ik wel niet denk dat ik aan het doen ben met die wagen", terwijl ik dan voor mijn eigen voordeur bijvoorbeeld een lampje sta te wisselen :D :D

mark

Hier in Twente geen last van.  !-! M'n overbuurman is rechercheur bij de politie, en m'n andere buurman is agent. Niks geen problemen.  ;) (Ze zullen wel denken, een monteur kun je maar beter te vriend houden  :D)

mark

Nee dan kom je 1x in het hoge noorden, gelijk een wokmelding op de auto. Omdat ik wel 13 db teveel geluid maakte, ga een leven zoeken ofzo. Als ik midden in de nacht thuis kan komen (vol gas) zonder dat iedereen wakker wordt, dan is het toch goed? ¯\_(ツ)_/¯

gjcvro

Nou, wij wonen langs een drukke weg en een paar keer per dag komen er toch een paar rochelpijpen langs die ze wat mij betreft best aan mogen pakken. En dat zijn niet alleen afgetrapte golf of civic barrels, maar ook nieuwe mercedessen of bmw's. 8)7

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev