Advertenties


Led verlichting phase 1 model

Gestart door kapitein3oog, 13 november 2016, 19:33:50

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

kapitein3oog

Bestaat er ook led verlichting voor het fase 1 model? Ik dacht dat ik iets was tegengekomen maar kan het niet terug vinden.

Ik zie namelijk wel eens een megane III rijden met mooie led koplampen. Dat is dan een fase 2 of 3 volgens mij, maar kun je zoiets ook zelf inbouwen?

Willem

Je kunt kiezen voor een setje angel eyes of devil eyes bijvoorbeeld. Dan kun je ze zo aansluiten dat je ook led dagrijlichten hebt.
Een andere optie is wat ik ook heb gedaan, namelijk angel eyes voorzien van een ledstrip: http://www.meganeclub.nl/fora/index.php?topic=18433.msg348406#msg348406

kapitein3oog

Hoi Willem, ik bedoel het fase 1 model van de megane III. Misschien heb ik het er niet helemaal duidelijk neergezet. Maar het staat in het megane 3 tuning gedeelte.

TsaArno

Je hebt het over de DRL of over de koplampen zelf?

kapitein3oog


Tedo

De Megane III heeft een aantal phases gekend, waarbij phase 1 t/m 3 ongeveer dezelfde koplampen hebben. Phase 4 is de facelift van 2014.

De Megane III phase 1 heeft een 21 Watt gloeilamp als DRL en deze zit in de koplampunit naast de richtingaanwijzer. Deze heeft ook een los lampje voor de parkeer/stadslicht.



Dan heb je de licht gewijzigde phase 2 die heeft LED strips als DRL maar deze heeft een dubbele functie omdat deze dus ook als parkeerlicht/stadslicht fungeert. Bij aanzetten van de parkeer/stadslicht word de DRL gedimd



Bij de GT en GT line (phase 3) verhuisde de DRL naar onderen, bij de mistlampen:



De RS versie heeft de DRL in de diffuser zitten:



En hier nog een foto van de phase 4 facelift.



Waarbij ze bij de GT en GT line weer net even anders zitten:


En bij de RS weer in de diffuser zijn opgenomen:



Bij Aliexpress kan je inzetstukken met led DRL kopen.

Dat ziet er dan ongeveer zo uit:


Of het mooi is mag ieder voor zich bepalen.

kapitein3oog

Duidelijk! Thanx

Ik heb al xenon dus denk dat ik alleen het andere gele licht hier mooi bij aan laat sluiten.

Tedo

In dat geval zou ik eens in het projecttopic van Stefan kijken, hij heeft die lampen ook vervangen.

kapitein3oog

Ja had ik gezien. Erg mooie auto! Jammer dat het forum hier niet zo actief is..

Ik ga even de verlichting in zijn topic bestuderen.

Yorick

Forum hier niet zo actief? Wat bedoel je?  Y

Stefan

Ik heb inmiddels alle lampjes(binnen en buiten) die ik kon vinden vervangen door led lampen.(of chrome coated lampjes)

:)
***VERKOCHT***VERKOCHT***
Megane III 2.0TCe-180 Privilege (kleur Rouge Dyna)

Tedo

Wat heb je voor led's gebruikt voor je achterlichten/rem/mistlichten, Stefan?
Bij mij zijn daarin alleen de achteruitrijlampen led.

kapitein3oog

Citaat van: Stefan op 16 november 2016, 22:29:43
Ik heb inmiddels alle lampjes(binnen en buiten) die ik kon vinden vervangen door led lampen.(of chrome coated lampjes)

:)

Waarom chrome coated lampjes? Mooier waarschijnlijk, maar wat is het verschil met de lampjes die er standaard in zitten.

Benjamin Renon

Knipperlichten zijn normaal oranje. Met een "chromen" coating vallen ze minder op, maar knipperen wel oranje.
Daily: RMC 1.6 8v 90 pk SOLD Clio 1.6 16v Dynamique Luxe SOLD Mégane 2 RS F1 team 2006
Performance parts: www.part-box.com

Renault Mégane Club ook op facebook!
https://www.facebook.com/pages/Renault-Megane-Club-RMC/123715931060265

kapitein3oog


EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev