Advertenties


Toeristenritten Nordschleife van de Nürburgring rijden

Gestart door -Erik-, 21 februari 2012, 19:24:39

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

-Erik-

Hier een topic om te pijlen of er meer mensen mee willen naar de Nürburgring.
Als ieder die mee wil zich aan het lijstje wil toevoegen kunnen we daarna eens een datum plannen om die kant op te gaan.
Hier wat info:

Toeristenritten Nordschleife
DE LEGENDE VAN DICHTBIJ

Zelfs als een pilot door de Groene Hel
Met je eigen auto of motor over de Nordschleife van de Nürburgring rijden, is een bijzondere uitdaging.
Het 20,8 km lange traject de baas worden, betekent dat u uw rijvaardigheid en uzelf onder de zwaarste omstandigheden telkens opnieuw moet inschatten.

PRIJZEN VOOR TOERISTENRITTEN 2012:

    1 ronde: 26,00 €
    4 ronden: 95,00 €
    incl. 1 ring°werk ticket, 10 % korting op onboard cameras

De nieuwe prijzen en tickets zijn geldig vanaf 01.01.2012.
De tickets - onafhankelijk van de restwaarde van ongeveer - verliezen hun geldigheid op 31.12.2012.

meer info:


http://www.nuerburgring.de/nl/angebote/reisbelevenissen/toeristenritten-nordschleife.html




UPDATE:

Volgens mij is er wel voldoende animo, misschien is het handig om eerst een datum te stellen.
Ik stel even voor:
Zaterdag 7 juli 2012

-Erik-

Alvast een lijst voor wie wel mee zou willen:

-Edwin+janneke
-Erik
-Erwin

Nicole

Alvast een lijst voor wie wel mee zou willen:

-Edwin+janneke
-Erik
-Erwin
- Roy en Nicole (afhankelijk van datum, maar dan wel met de Impreza :) )
Mégane Coupé • 1.9 DCI (Gechipt > 130 pk) • 2001 • Zwart > Verkocht!

Edwin Postma

Truckertje

Benjamin Renon

Roep maar een datum als het zover is, dan kijk ik wel of ik mee ga. Weekend of doordeweeks?
Daily: RMC 1.6 8v 90 pk SOLD Clio 1.6 16v Dynamique Luxe SOLD Mégane 2 RS F1 team 2006
Performance parts: www.part-box.com

Renault Mégane Club ook op facebook!
https://www.facebook.com/pages/Renault-Megane-Club-RMC/123715931060265

Dennis Postma

Interesse heb ik altijd maar gezien mijn wisselende diensten wacht ik liever even een datum af.

Dante

1990 Volvo 340 Special | 1996 Mitsubishi Colt 1.3 GLXi

Get in, sit down, shut up & hold on!

Siempre es mejor un mal dia de playa que un buen dia de trabajo

2000 Renault Mégane Break RXI 1.6-16v | 1989 VW Polo Sedan (GT Conversie / R.I.P.) | 1990 VW Polo Coupe (R.I.P.)

Fb

E.tenBrinke

wat nou dan edje, als je mee gaat moet je toch zeker een rondje doen, het hoeft niet hard te gaan maar de  beleving is waar je het voor doet, hoe hard kan ik nou gaan met m'n 80 PK haha 8)7 maar een rondje doen ga ik dan zeker.
al zou mijn voorkeur uit gaan naar een datum in het weekeind dit i.v.m me werk. van te voren even de baan verkennen op GT5  :q
Megane 3 2.0 DCI 160
Tuned @ Van Beek Autoracing:
196,0Pk@3650rpm / 428,0Nm@2750rpm

Nicole

Mégane Coupé • 1.9 DCI (Gechipt > 130 pk) • 2001 • Zwart > Verkocht!

nielsjoh

Mmm, Dit lijkt me wel intressant. Ik geef me alvast (onder voorbehoud) op.
Ex: Renault Megane Coupe 2.0 8v 1998
Ex: Renault Laguna 1.6 16v 2003
Huidig: Renault Megane Coupe 2.0 16v F4R 2002

Rodney

-Edwin+janneke
-Erik
-Erwin
- Roy en Nicole (afhankelijk van datum, maar dan wel met de Impreza  )
-Rodney
-
-
-
-

Christian de Vriend

ik zou graag willen,ben alleen geschrokken van de prijzen als er iets gebeurt

koste dacht ik 300€ om je te laten ophalen voor recovery (ongeacht lokatie)
en 1500€ per strekkende meter voor de vangrail.

of het nog zo is weet k niet.

maar daar in tegen,lijkt me het gaaf om te proberen.
Horsepower is how hard you hit the wall,torque is how far you take the wall with you.

Horsepower sells cars,torque wins races

Megane 16V nu met 147pk en 200Nm schoon aan de wieltjes

Dante

#12
Via Ring-World.nl:
CiteerWat nu als je onverhoopt toch van de baan af gaat en je komt in aanraking met de vangrail? De kosten gaan in dat geval hard omhoog. Je moet betalen voor het afslepen, manuren, auto-inzet van de marshalls en, de vangrail. De eenheidsprijzen lopen ieder jaar iets op maar zijn ongeveer:


  • kosten manuur: 60 Euro
  • kosten inzet streckensicherung-auto: 35 Euro per uur
  • vangrail per strekkende meter: 45 Euro
  • vangrail-paaltje: 75 Euro
  • afsleepkosten: 215 Euro
Een lichte aanraking met de vangrail kan al aardig in de papieren lopen. Hierna volgt een rekenvoorbeeld waarbij een auto de vangrail raakt over een afstand van 10 meter op een lokatie waar de vangrail 2-hoog is: twee mannen gedurende 45 minuten + 45 minuten auto + 20 meter vangrail + 2 paaltjes + afsleepkosten brengt een kostenplaatje met zich mee van zo'n 1500 Euro! Zoals je ziet kunnen de kosten hoog oplopen. Des te meer reden om voorzichtig te doen bij het rijden op de Ring.

Via Tuning-Gids.nl:
Citeer
Vrij rijden op Nürburgring-Nordschleife
Legendarisch, ingewikkeld, lang, gevaarlijk en elke keer uitdagend. De Nürburgring-Nordschleife is mischien wel het meest populaire circuit ter wereld. Er zijn talloze dagen om daar vrij te rijden. Een 20.1 km lange uitdaging!

Enkele tips voordat je heen gaat:
1) Zorg voor voldoende profiel op je banden
2) Zorg voor een goede bandenspanning
3) Zorg er voor dat de autoremmen nog goed zijn
4) Warm je banden op Dus niet meteen volgaan
5) Kijk goed in je autospiegels je bent er niet alleen!

Belangrijke kenmerken:
•De Nürburgring-Nordschleife is een openbare tolweg in Duitsland. Alle duitse verkeersregels zijn dus geldig daar.
•Je mag de Ring gerust zien als een van de moeilijkste circuits om te leren kennen. De leercurve is redelijk stijl en je bent zeker 30-40 rondjes kwijt om intuitief te weten waar je heen gaat.
•Als Circuit is de Nürburgring-Nordschleife een van de gevaarlijkste. Er zijn bijna nergens uitwijk mogelijkheden, geen grindbakken of bandenstapels. In 9 van de 10 gevallen staat er 1 a 2 meter van de curbstone meteen een (hele dure) vangrail.

Openingstijden:
De Nürburgring-Nordschleife is het gehele jaar geopend voor publiek, mits er geen races of werkzaamheden zijn. Ook bij erg slecht weer, blijft het circuit af en toe gesloten.

Veiligheid:
Je bent er voor je plezier, maar het is geen videospelletje. Download het Safety Leaflet hier voor tips over wat je wel en niet moet doen.

Verdere informatie:
Naast de Nordschleife is er ook een GP-strecke die niet voor publiek toegankelijk is. Hier worden diverse races gereden, ook terwijl de Nordschleife open is voor publiek. Op de Nordschleife worden ook cursussen gegeven.

Kosten:
1 Ronde kaart 14,00 Euro
5 Ronden Kaart 56,00 Euro (alleen geldig op dag van aanschaf)
6 Ronden Kaart 76,00 Euro
12 Ronden Kaart 143,00 Euro
Jaarkaart voor onbeperkt rijden 700,00 Euro

Toelatingseisen:
Je voertuig moet road-legal zijn. Dat is alles. (dientengevolge rijden hier sportauto's, smarts, motoren en touringcarbussen door elkaar). Er wordt op Db gecontroleerd dus let op met knalpijpen.

Verder is er een ringtaxi, die je laat zien hoe het is om met een ervaren coureur over het circuit te razen (de ringtaxi is wel al maanden van te voren volgeboekt.) Om het circuit heen zijn diverse aanverwante zaken, zoals het 'Auto motor und sport Fahrsicherheitszentrum' , kartbanen en dergelijke.
1990 Volvo 340 Special | 1996 Mitsubishi Colt 1.3 GLXi

Get in, sit down, shut up & hold on!

Siempre es mejor un mal dia de playa que un buen dia de trabajo

2000 Renault Mégane Break RXI 1.6-16v | 1989 VW Polo Sedan (GT Conversie / R.I.P.) | 1990 VW Polo Coupe (R.I.P.)

Fb

Xanquezer (Frank)

humor...  vangrail per strekkende meter... :P  haha

maar is wel intresant om een rondje te rijden :)

*oude rot*
Gedraaid met 14 KW subs @ 168 DB @ 25 Hertz :)

Edwin Postma

Ik kies ook voor weekend.
Maar ben al 2x op geweest. Kik is erg groot.
Maar als erg druk is is de lol er snel af ;)
Truckertje

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev