Advertenties


Megane III autoradio vervangen, geen tomtom meer !

Gestart door rickdeneer, 9 april 2012, 22:39:56

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

rickdeneer

Beste mensen,
Heb een hele tijd gezocht op dit forum naar mijn vraag, maar helaas niet kunnen vinden. HOpelijk kunnen jullie me helpen.

Ik heb in mijn Renault Megane Estate III (2011) mijn originele radio uitgebouwd. Nu heb ik er een nieuwe ingebouwd met scherm :-)

Het probleem is nu dat mijn ingebouwde carminat niet meer werkt. (hij start niet meer door). Zodra ik de originele radio aansluit doet hij
het weer. Het lijkt me een eenvoudige electrische handelingen. Heb massa gecontroleerd, maar weet niet zeker of er data over gestuurd wordt.

Vraag is dus: Kan iemand me vertellen hoe ik met mijn nieuwe radio ervoor zorg dat de navigatie direct aan gaat?

Alvast bedankt :-)

Groetjes Rick

Erwin Haanen

Hallo Rick

Kijk even bij mijn project megane 3cc voor dit probleem

Heb dit ook gehad,geen gps meer ,daar de origine radio van de megane het signaal aanstuurt om de gps aan te laten gaan.
Niet simpel op te lossen,ik zeg het al maar van te voren :)

Bij paser.it kan je een kabelset bestellen (veel kabels) :P waardoor je dit kan omzeilen.

Dit is mij ook gelukt,de gps en bediening werken vlekkeloos.

paar nadelen

-gps volume is maar op 1 manier instelbaar nl door middel van 1 van de kastjes open te draaien,daar bij als alles is ingebouwd is dus ook je volume permanent van je gps stem
-ze zeggen dat de stuurbediening mee wordt overgenomen ,maar deze wou bij mij niet aan de gang ,of maar alleen volume omhoog,ben geen technieker ,dus denk dat het allemaal wel te doen is.

nu prijs :) schrik niet ongeveer 180 euries als het niet verandert is.
ik heb mijne er terug uitgehaald omdat ik em wel heel fijn vond maar er staan bepaalde plannen op stapel waardoor ik em niet meer nodig heb.

Bij deze dus ook te koop als je geintereseert bent voor 90 euries :)

groetjes

Erwin
megane 4 station 1200 gtline

rickdeneer

Hi Erwin,
Jezus, dat had ik niet verwacht eigenlijk. :-( ...
Het is een leaseauto en wil er niet teveel geld aan uitgeven eigenlijk  :grin:

Dus wat je aangeeft is dat met deze kabelset mijn navigatie weer werkt i.c.m. een nieuwe radio?
Is 90 euro dan je uiterste prijs? ik ben best bereid hem over te nemen voor een leuk prijsje als mijn navi dan ook weer werkt uiteraard.

Ik hoor graag van je.

Groetjes Rick

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev