Advertenties


Standaard radio

Gestart door cindy, 8 maart 2011, 20:29:02

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

cindy

Vraagje kun je een woofer aansluiten achter de radio ? Het geluid is zeer triest daarom

rv

Achter op de radio zitten geen aansluitingen, dus moet je er een kastje tussen zetten voor de luidspreker draden, en daar de versterker op aan sluiten.
R V

Megane1981

Ik ben een behoorlijke newby als het hierom gaat, daarom vraag ik nog effe hierop door ;)
Zit zelf ook te denken aan een aanvullende subwoofer + eventueel 2 speakers in de hoedenplank, want het standaard systeem in de Megane III is ronduit treurig.... Als ik het goed begrijp moet ik dan kabels vanaf de aansluiting van de radio naar achter trekken, daarop een versterker aansluiten, en van daaruit de sub + aanvullende speakers koppelen? Of moet er dan nog eerst een "kastje" tussen, en wat voor iets zou dat dan zijn?

En, aangezien het om een leaseauto gaat, kan het zo ingebouwd worden dat het ook relatief simpel er weer uit gehaald kan worden, zonder verdere schade aan de wagen zelf?

Megane1981

Goed, nog even aanvullend daarop..
Ik ben nu 2 interessantie opties tegen gekomen, de Pioneer TS-WX11A en de TS-WX210A. Beide hebben een ingebouwde versterker, en beide lijken onder de voorstoel te passen. Dat lijken me toch 2 pluspunten. Aangezien het ingebouwde versterkers betreft, volstaat het dan om voedings-, massa-, en audiokabels te trekken?

sunshine

wat is je budget
wat mis je nu precies in het geluid??

de standaard speakers van renault zijn crap, maar qua volume 'ahem' te doen als je alle bass eruit filtert, op gemiddeld volume kraakt de bass namelijk al op 0db
de onder de stoel sub zou een goede optie zijn om vervolgens dynamiek in het geluid te blazen en op hoger volume te kunnen spelen doordat er geen bass uit de std woofers in je deur komt

Ik kan de instelmogelijkheden niet terugvinden voor de sub? heb ook geen ervaring met dit soort 'onder de stoel subs met ingebouwde amp'
ben benieuwd of de ingebouwde versterker goed gaat werken icm de standaard radio unit
er moet namelijk een hi/lo converter tussen om het sigaal op te vangen

je moet namelijk zeker weten dat als je de bass volledig uit je head unit filtert de bass wel krachtig op je sub blijft staan via de ingebouwde amp


Marc_Estate

#5
Hoi,

Ik ben toevallig in het bezit van de Pioneer TS-WX11A, deze is aangesloten door een officiële inbouwer. Deze zit dus idd onder de stoel en het is zeker een hele verbetering met wat het was.

Ik heb hem overigens hier gekocht:http://cgi.ebay.nl/PIONEER-TS-WX-11-A-AKTIVSUB-MIT-REMOTE-TS-WX-11-A-/110489855689?pt=LH_DefaultDomain_77&hash=item19b9b566c9

En hier in laten bouwen : www.proinbouw.nl

Mocht je ergens in de buurt van Brabant zijn dan zou je eens kunnen komen luisteren  ;)

En om nog terug te komen op wat schrik zei, ik heb de bas van de headunit op -7 staan en die van de sub open en het bonkt als een gek.
Vraag me niet hoe het precies aangesloten zit, zoals gezegd heb ik dit dus laten doen.

Megane1981

#6
Bedankt voor de reacties :)
Hier nog wat antwoorden en opmerkingen

Budget: niet echt over nagedacht, maar voorlopig ongeveer max 300,- €
Wat ik nu mis: dynamisch, vol geluid bij stevige volumes. Kraakt heel erg nu, weinig bass, etc.
Wat ik wil: iets meer bass, power, en volume... maar niet veel kabels, versterkers en poespas. Daarom leken deze subs/speakers mij ideaal. Goed merk, goeie reviews, ingebouwde versterker, en hij past onder de stoel ;)

Wat ik gezien heb van die WX210A is dat er een remote bij zit met volume (en bass) regelaar. Ook heb ik gelezen dat ze bij Megane vaak aangesloten/afgetapt worden van de achterspeakers. Die kabels liggen er immers al, en bovendien voorziet de originele Megane radio niet in extra aansluitingen las ik.

Nogmaals; het betreft wel een lease auto, dus ik zet liever niet de hele boel op z'n kop. Na 4 jaar moet het ook weer redelijk netjes ongedaan worden gemaakt ;)

Even wat verder gekeken, de Alpine SWE-1000 behoort ook tot de mogelijkheden.

Marc_Estate

#7
Mijn Pioneer TS-WX11A zit idd ook aan de achterspeakers aangesloten.
(kwam ik toevallig achter toen ik het geluid naar voren wilde faden zodat de kids er geen last van zouden hebben,
en toen was dus gelijk mijn mooie basgeluid weg  8)7)
Geluid is prima, kosten voor de sub en het inbouwen was bij elkaar 250 euro.

Maar dan zul je de sub wel via ebay moeten kopen want als ik hem hier in de winkel zie vragen ze er gerust 250 euro voor terwijl ik hem al voor 160 inc verzend kosten heb gekocht.

Marc H.

Als ik even mag inbreken op dit onderwerp.

Zit met dezelfde f****-radio en wil ook graag iets erbij bouwen. Maar waar kan ik de continu plus, geschakelde plus en massa vinden? Mag ik die zo vanachter de radio halen of gaat de CANbus dan piepen? Ik kan de continu plus in ieder geval rechtstreeks van de accu halen en doortrekken naar binnen, maar waar kan ik naar binnen bij een Meg III?

Groeten, Marc.

Megane1981

Ik zit er toch zwaar over te twijfelen de inbouw maar door een professional te laten doen... als ik zo eens rondlees dan is het niet erg eenvoudig om daar als amateur een mooi resultaat mee te halen. Jammer Mark_E dat Tilburg zo'n eind weg is, die prijs is namelijk prima! Hier in het oosten vragen ze er duidelijk meer voor.

Maar misschien dat ik op een zaterdagje eens de boel kan verkennen. Je kan het signaal dus van de achterspeakers halen? Die zitten in de portieren volgens mij, dus van daaruit het signaal naar de sub leggen. Dat zal dan vanaf beide speakers moeten, i.v.m. stereo/links/rechts? Vervolgens nog een stroomkabel vanaf de accu naar binnen zien te krijgen. Ben ik daarmee dan compleet?

Marc_Estate

#10
Ik heb hem niet zelf ingebouw maar wat ik er van zag heeft hij de bedrading achter de radio van de achterspeakers afgetapt (gesoldeerd) vervolgens de bedrading richting bijrijdersstoel getrokken en linksonder bij het portier de massa draad aangesloten. Stroom volgens mij van de sigarettenaansteker afgetapt, allemaal zeker weten doe ik het niet maar ik hoop dat je er wat mee kunt.

Den

Van de speakers kan kloppen.
Voeding van de sigarettenaansteker lijkt me niet.
Als je wat vermogen hebt fikt je kabelboom weg.
Speakerdraden van achter de radio pakken met je remote en een aparte voeding vanaf je accu als plus en onder de kappen bij het kickpaneel zit vaak een massa punt of 2 waar je de massa vandaan kan halen
Maggied couple 4 life,
Maggy: 1.6 8v, K7M RiP
Big Mag: 2.0 16v, F7R

coupe parts 4 sale

Marc_Estate

#12
Het is onzin om een aparte kabel te trekken vanaf de accu voor deze sub, hij trekt maar 10A en is afgezekerd bij de subwoofer zelf.
Als je zwaardere apparatuur gebruikt dan kan het wel nodig zijn maar niet voor de sub die ik heb gebruikt(Pioneer TS-WX11A).

Maar het ligt er dus maar aan wat je in je auto bouwt, doe verder maar wat je niet laten kunt ;)

Den

10 a
Waar je radio ook op zit, leeslampjes, electronica en andere apparatuur ?
Nominaal misschien maar denk aan je piekvermogen en aan wat de andere apparaten verbruiken.
Een radio zekeren ze 10a af maar een subje trekt dan niet ;)
Zou zoiezo zoiets niet op een sigarettenvoeding aansluiten, kabeltje vanaf de accu en een goede massa kost niet veel extra maar wel betere verdeling.
Maar goed dat is mijn mening na meer dan 10 jaar inbouw ervaring :)
Maggied couple 4 life,
Maggy: 1.6 8v, K7M RiP
Big Mag: 2.0 16v, F7R

coupe parts 4 sale

sunshine

op de sigarettenaansluiting ?!
inderdaad, neem geen risico. gewoon een voedingskabel trekken 10mm2 moet voldoende zijn ...
dit kan je zelf redelijk snel en eenvoudig inbouwen of laten doen ..

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev