Advertenties


Motor loopt slecht als ie warm is

Gestart door Nurdt, 25 maart 2015, 13:19:33

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Nurdt

Beste, ik bezit een megane 1.4 16v van 2004 op lpgg3. Reeds 311dkm gereden. Ben gisteren bij de dealer geweest en uit laten lezen. Deze gaf aan dat er een bobine kaduuk was. Na de bobines te hebben gewisseld loopt de auto nog steeds beroerd. echter staan er geen foutmeldigen nu met uitlezen. Ik gad gehoord dat de EGR klep te reinigen dat alle problemen voorbij waren??? Als de auto koud is loopt hij stationair hoger dan normaal en wanneer t blok warm is stottert hij enorm en houd erg in. Op lpg kan die niet meer rijden en op benzine niet meer vooruit te branden. Het vreemde wat ik vind is dat er met uitlezen geen storingen in staan?? Het motor storings lampje flikkert bij optrekken gezien de auto dan stottert en doet. Wie heeft goede raad???

Heatzone (Mark)

#1
In het verleden heb ik dit ook gehad dat mijn 1.6 16v (megane 1) hij stotterde bij het optrekken en leek moeite te hebben met bijvoorbeeld constante snelheden. Bij een koude motor was het minder merkbaar omdat hij hoger in zijn toerental liep stationair. Ik heb de bougies en die penbobines vervangen. Mijn auto was toen ook uit gelezen en kwam terug zonder foutmeldingen.

Dit heeft voor mij de problemen opgelost.

* De dealer heeft bij mij na het uitlezen voor de zekerheid ook de stappenmotor gereinigd. Maar dit gaf naar mijn mening weinig verschil.

Nurdt

Ze hebben enkel bij mij de bobines gewisseld en niet de bougies. Zal enkel een bougie zoveel problemen kunnen geven??

Roadkill (Michiel)

Volgens mij heeft een 1,4 geen egr, klinkt mij meer als lekkage van je inlaatspruitstuk.. Spruitstuk is van kunststof , die willen nogal eens scheuren, of de rubber ringen zijn uitgedroogt.
Slow&Low

Byebye WhattsApp, hello Telegram (same number, better app)

Een Renault is net zo betrouwbaar als de garage die het onderhoud doet!

Nurdt

Bij de dealer zeiden ze dat ik die eens moest schoonmaken, ga ervan uit dat die er dan daad werkelijk opzit.. 😂 maar hoe zou ik de spruitstuk kunnen "testen" of deze de boosdoener is?

Heatzone (Mark)

Een slechte bougie bevorderd in ieder geval niet de verbranding ;). Wanneer zijn de bougies voor het laatste vervangen?


Roadkill (Michiel)

Als ie bij een goeie dealer zit elke beurt...

Lekkage kan je eventueel testen met een simpel busje deo, laat de auto stationair draaien en dan ff een beetje deo spuiten bij je inlaatspruitstuk, als ie anders gaat lopen heb je lekkage.
Slow&Low

Byebye WhattsApp, hello Telegram (same number, better app)

Een Renault is net zo betrouwbaar als de garage die het onderhoud doet!

Nurdt

Zal binnenkort de bougies vervangen. Is al tijdje geleden. (40dkm) zal eerst eens naar de EGR klep kijken en de spruitstuk. Verder nog mogelijkheden ??

Roadkill (Michiel)

Toch hebben volgens mij enkel de diesels en het ide blok een egr klep....
Slow&Low

Byebye WhattsApp, hello Telegram (same number, better app)

Een Renault is net zo betrouwbaar als de garage die het onderhoud doet!

Nurdt

#9
Heb even via internet zitten te neuzen en kan idd nergens een "losse" egr unit kopen. Dus zal deze egr loos zijn zoals je zei. Maar ik kan tevens nergens een 1.4 16v op lpg-g3 vinden in allerlei rubrieken en marktplaats en onderdelen sites. Wat ik alleen kan vinden zijn 1.4 benzine motoren.. En de 1.6 met lpg. Terwijl de auto toch vanaf fabriek af lpg heeft... Dus kan in ieder geval het egr klep reinigen dus laten vervallen en eerst de spruitstuk "testen". Bougies zijn 15dkm geleden gewisseld. Afgelopen juli 2014.

Roadkill (Michiel)

Ik had ook een 1,4 op lpg, en kan je vertellen dat het niet fabrieks af is hoor, gas word ingbouwd in nederland voor aflevering ;)   Jij hebt waarschijnlijk ook een eurogas installatie?
Slow&Low

Byebye WhattsApp, hello Telegram (same number, better app)

Een Renault is net zo betrouwbaar als de garage die het onderhoud doet!

Nurdt

Ja dat klopt inderdaad. Heb nog eens goed rondgezocht, is het ook mogelijk dat er olie in de intlaatspruitstuk kan komen? En ik neem aan dat de megane wel een gasklephuis heeft?

Roadkill (Michiel)

Ja dat is mogelijk, via je carterontluchting.
Slow&Low

Byebye WhattsApp, hello Telegram (same number, better app)

Een Renault is net zo betrouwbaar als de garage die het onderhoud doet!

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev