Advertenties


Parkeersensoren uitschakelen bij aansluiten aanhanger

Gestart door Francois, 27 augustus 2017, 11:13:55

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Mastertje

Als ik kijk op http://en.erich-jaeger.de/products/13p-12v-wire-harness-iso-11446-748743
is pdc alleen uit te schakelen met schakelaar in Daschboard. Op de site kan je een pdf downloaden.
Huidig:
Renault megane hatchback 1.6 16V
Renault megane cabrio 2.0 16v
Renault megane cc  2.0 16
Renault megane cc 1.9 diesel
Renault megane cc 1.6 16v
Renault master 2.5 diesel

gjcvro

in de handleiding lijkt wel iets te staan over sensoren, ik dacht stap 13.

Mastertje

inderdaad, als je pdc hebt moet je als je achterbumper verwijderd ook stekker los maken van sensoren. Y
Huidig:
Renault megane hatchback 1.6 16V
Renault megane cabrio 2.0 16v
Renault megane cc  2.0 16
Renault megane cc 1.9 diesel
Renault megane cc 1.6 16v
Renault master 2.5 diesel

gjcvro

#18
lol, ik dacht 14 in 16 of 15 in 16.. te snel gekeken. alleen die Schakelaar is wel boeiend, want die heb ik dacht ik niet.
Anders toch een keer dat irri gepiep uitzetten

hemi24

Als ik het goed heb begrepen heeft de serie vóór 2012 de schakelaar links onder het stuur voor de handmatige uitschakeling van de PDC.
De serie vanaf 2013 heeft een mogelijkheid om de PDC automatisch uit te laten schakelen door de trekhaakelectronica.

... en dan heb je nog een serie van 2012 zelf (waar ik er ook eentje van heb)  en dan zul je bij trekhaakgebruik zelf de piepers achter uit moeten zetten, op de omslachtige manier, via de instellingen in het menu van de boordcomputer...

gjcvro

Bij mij gingen ze automatisch uit.. bouwjaar 2012.. maar volgens mij was dat wel een overgangsjaar.

hemi24

Ik heb lang lopen zoeken, maar kon geen kabelset vinden die het bij mijn wagen automatisch zou uitschakelen, helaas...

gjcvro

Trekhaak zat er al onder, en het was een ex-lease dus waarschijnlijk origineel renault.

mark

Tja.... Of je betaalt gewoon een paar tientjes meer, en dan heb je het origineel bij de dealer....

mark29

Verkopen die ook onderdelen dan die meteen passen en handleiding erbij hebben?  :D

hemi24

De dealer(s) konden mij ook geen uitsluitsel geven of de originele set de functionaliteit wel zou geven voor het model tussen begin en eind '12.

Aangezien de sets van ECS en Erich Jeager (veelal de OEM-leveranciers) het niet ondersteunden, heb ik mij erbij neergelegd.
Gelukkig kwam ik er bij mijn zoektocht wel achter dat je niet de 'lage' versie van de trekhaak moet laten aansmeren en dat er ook versies zijn die slechts gekeurd zijn tot 1300kg.

rened

Citaat van: Francois op 28 augustus 2017, 09:36:14
Er zat toen een bruine met draad met een pinnetje erbij wie je in een stekker kon steken.
Is er achter te komen op welke plaats deze in de pdc stekker moet komen?
Denk misschien dat die verkeerd zit dan.

Ik heb dus ook deze kabel over


Maar kan niet vinden waar deze dan in een PDC module gemonteerd dient te worden? Iemand een tip of een foto?
Kan het in de handleiding van Jeager ook niet duidelijk vinden

mark29

In de renault handleidingen staat dat gewoon aangegeven op welke pen die moet.
Dus als iemand daar het boekje nog van heeft.....

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev