Advertenties


ruitensproeier bijstellen

Gestart door haelewyn, 17 februari 2018, 22:38:05

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

A110

De Peugeot 405 had dat ook al.

Heb mij er even in verdiept. Het OEM nummer wat op mijn auto hoort was 289304447R maar dit is gewijzigd naar 289309746R. Dit betekent dat er inderdaad een wijziging heeft plaatgevonden.

Zojuist mijn oude eruit gehaald en bekeken, en deze zijn inderdaad NIET te verstellen. Heb er nu even tijdelijk een paar van een Peugeot in gezet zodat ik ze wel goed kan stellen. Hier in de polder beginnen de wegen alweer behoorlijk vies te worden dus een schone voorruit vind ik belangrijk.

Misschien eens kijken of ik ze van een Peugeot 405 nog kan krijgen en op de arm kan monteren, moet het natuurlijk niet zichtbaar zijn.
www.jwa-autoservice.nl
www.inwendige-motorreiniging.nl

Clio Hybrid 140

haelewyn

Aan de onderkant van de arm werd het wel eens verborgen, half erin..

Misschien nog een business idee A110.. Niet alleen motorreiniging maar update van iets onderontwikkelde systemen van diverse merken upgraden ?

adinsx

In het verleden werden ook vaak spuitmondjes van een Citroën gemonteerd meen ik, die gaven een mooie verneveling in plaats van straaltjes.
Terug op snelheid met volle Mégane IV Estate GT205 in Iron Blue

A110

Ik heb er nu een paar van Peugeot ingezet die ik nog had liggen in het magazijn. Het zijn er wel met 2 stralen per kopje en geen verneveling.
Vind het tot nu even prima zitten, heb nu water genoeg op mn ruit precies waar ik het hebben wil. Ze passen alleen niet goed dus heb ze vastgezet met kneedbare kit. Het is maar voor tijdelijk totdat ik wat anders gevonden heb.
www.jwa-autoservice.nl
www.inwendige-motorreiniging.nl

Clio Hybrid 140

Hans 1982

laatst was mijn auto voor onderhoud en toen vertelde ik dat hij inderdaad laag sproeit. Als antwoord hebben ze toen er 2 nieuwe sproeiers in gezet was een modificatie of zo iets. alles onder garantie heb er dus ook geen bon van.

zapp

Citaat van: haelewyn op 27 september 2018, 12:36:51
Als ik het me goed herinner was dat bij de oude Espace een systeem met een paar slangetjes gewoon vastgemaakt aan de arm.
Heel simpel. Het zag er eigenlijk niet uit.. maar het werkte wel.

Mijn Citroën BX (uit 1986) had dat ook. Werkte prima, behalve bij vorst. Misschien gebruikte ik niet de goede antivries, maar bij vorst (juist als je die sproeiers het hardst nodig hebt) was de zaak verstopt  8)7

mark29

Niet verstopt maar bevroren, waardoor er niks komt.
Merken zoals bmw gebruiken een verwarmings element hiervoor om dit te voorkomen.

cortrans

Citaat van: larsdijkstra op 18 februari 2018, 09:17:51
Mijn IV sproeit goed, ook onderweg. Moet gewoon af te stellen zijn bij dealer, ga nou niet zelf lopen klooien en je allerlei dingen afvragen.
Waarom niet??? Ik vindt het persoonlijk eigenlijk helemaal niet zo'n domme vraag.....
Dit zijn (normaal gesproken) hele simpele klusjes die je prima zelf kan doen.
En als daar speciale "pennetjes" voor nodig zijn, of een speciale techniek, dan weet ik dat ook graag o-)
(verkocht) Mégane iV Hatchback dCi 110 Bose, 8.7 inch R-link II, Easy Life Pack, kleur: Rouge Flammé. Staat nu op zwarte alu velgen van Dezent TD Dark met Kleber Krisalp met 205/55/16' winterbanden

www.beroepschauffeurs.com (HET forum voor de beroepschauffeur)

cortrans

Citaat van: knight-rider op 18 februari 2018, 21:32:36
Ik heb al eens ergens (weet het merk en model niet meer) een auto gezien die de sproeier op de wisserarm zelf had, dat lijkt me ook wel een goede optie.
Maar het is nu zo, ik ga er niet moeilijk over doen, tot nu toe heb ik er ook nog niet echt last mee gehad.
Dit wordt ook zo toegepast bij veel vrachtwagens inderdaad.
(verkocht) Mégane iV Hatchback dCi 110 Bose, 8.7 inch R-link II, Easy Life Pack, kleur: Rouge Flammé. Staat nu op zwarte alu velgen van Dezent TD Dark met Kleber Krisalp met 205/55/16' winterbanden

www.beroepschauffeurs.com (HET forum voor de beroepschauffeur)

MadBull

Mercedes past dit al jaren toe  8)
Werkt idd grandioos  !-!

fred51

Hallo, vorig jaar heeft de dealer de sproeiers onder garantie vernieuwd voor een beter type, n.a.v. klachten...
Deze doen het prima!
vr. groet fred51

knight-rider

Toch raar, ik had begin dit jaar ook klachten over de ruitensproeiers toen de auto binnen ging voor zijn onderhoud, maar ze hadden geen oplossing.
Begin volgend jaar dan toch nog maar eens naar vragen.

haelewyn

#27
Ik heb er bij de dealer naar gevraagd en die hoorde het ook heel ver weg donderen.
Nog nooit van gehoord , van andere of betere ruitensproeiers.
Mijn sproeiers hebben ze toen bijgesteld maar het was niet echt beter. De mijne zijn gewoon slecht ontworpen. Het water vliegt overal naartoe (vooral te laag) maar te weinig waar ik het het liefste hebben wil.

Maar ja .. van een stotterende motor op de 1,2 TCE hadden ze ook nog niet gehoord en van een mapupdate service installeren voor de klant evenmin. Geen nieuws meer..

Mocht ooit iemand daar een onderdeelnummer van hebben, hoor ik het graag. Of eender welke info die de dealer met de neus op de feiten duwt.

In dezelfde lijn :    De automatische wisser met regensensor werkt slecht. Je leest dat wel nog, ook in andere modellen als bv Talisman.
De ene keer wil de ruitensproeier niet in gang gaan en blijft maar wachten naar meer regen terwijl er toch al genoeg op de ruit is. De andere keer, bv hoek van de auto gaat opwaarts of neerwaarts, gaat dat ding wissen alsof je in een tropische storm zit. Het varieert ook erg snel. Als je even uitschakelt en weer aan, gaat het ding zich al helemaal anders gedragen.
Zou er daar ergens een oorzaak voor gekend zijn of is er een software update die het verhelpt ?

Hannibal_

Hmmmm mijn IV sproeit met drie straaltjes per kant, maar heel veel druk geven ze niet.
Wel okay op de ruit.
Ik ben eigenlijk gewend dat de sproeiers intussen meer nevelen inderdaad (iemand gaf het al aan).

Mijn vorige (cactus) had dat mercedes systeem ook. Kwam gewoon uit de ruitenwisser.
Werkte best goed (een van de weinige dingen waarop ie de megane liet staan).
2009 C70 2.4i Summum magic blue, calcite; 2017 Renault Megane platine gris; 1972 1800E 2.0E; Vespa ET4

haelewyn

Mij geeft het sproeiresultaat nog de volgende indruk :  er wordt veel zeep gemaakt, dus veel schuim in het water dat naar de ruit komt. Vandaar denk ik dat er ergens wel druk is, maar dat die wordt tegengehouden door iets anders, want toch komt er veel te weinig water op de ruit terecht.
Het zou kunnen dat er aan de onderzijde zoveel verloren gaat dat daar de reden ligt.
Al bij al zou het resultaat misschien beter zijn als ik het met een maatbeker gewoon vanuit de auto op de ruit zou kappen.
Dit systeem moet ontworpen zijn door een jobstudent met een slechte dag.

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev