Advertenties


Uitvallen motor oranje storingslampje spiraal..

Gestart door shibby, 27 november 2008, 09:51:25

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Dré

Als het lampje brand houd die niet in, dat is het rare hieraan.
Vanochtend was er niets aan de hand, maar vanmiddag was het weer raak!

Ik heb eens gekeken wanneer hij eigenlijk gaat branden, op verschillende manieren optrekken, doortrekken in z'n drie.
Ik kan helaas niet zeggen wanneer dat nu is, of waarom!
Mégane Scénic 2.0 8V

testit

trek de stekker van de lambda sonde eens los en probeer dan nog eens (tijdelijk om de lambda sonde uit te sluiten evt verstopte kat)

zoef100

#152
hmm ik heb gisteren uit wanhoop de sensoren bespoten in de IDE cabriolet met wd40  eentje bij het blok ergens beneden en  :? ineens houd tie niet meer in , gaat als de brandweer ?   Zou het de BDP sensor zijn die gewoon vuil is waardoor de computer  een verkeerd signaal krijgt . Hij start nu ook veel sneller s`morgens ?  (knock on wood dat het zo blijft  )   Dat spiraal lampje brand wel af en toe als  je stilstaat voor een stoplicht maar gaat direkt weer  uit als je iets gas geeft..

Wat gedaan het afgelopen jaar :

EGR klep afgedopt
Tank al jaren V power
Hele goeie 5W40 olie erin en 4 keer per jaar verversen incl filter
injectie cleaner eens per 2 maanden op halve tank en bijna helemaal leeg rijden.
intake cleaner rechstreeks in de inlaat spuiten 6 pufjes  1 x per maand.
BDP sensor ? (de sensor zit beneden ergens bij het blok )  inspuiten met wd40 tegen slecht starten koud en stotteren/inhouden op de snelweg.
Af en toe flink in toeren gaan rijden.
1x per jaar motorflush behandeling geven .
Verders te doen weet ik ff het niet meer  


zoef100

Nou het is weer ruk met dat ding koude start slaat de auto niet meer aan ?  Gisteren na 6 keer starten deed de auto het nog en het rare al die keren op die dag dat je de auto start doet tie het in 1  keer ?  Maar de volgende dag zoals vandaag slaat de auto niet meer aan .

testit

bdp sensor gewoon vervangen voor nieuwe deze blijft instabiel

zoef100

Auto is naar de garage gebracht en daar hebben ze geconstateerd dat de benzinedruk regelaar niet goed werkt.
Ze moeten dit onderdeel eerst bestellen want het schijnt nogal een klus te wezen om het te krijgen.

nd-photo.nl

Weet niet hoe het bij een IDE is, maar bij mn K7M is het vervangen zo gebeurd...Die van mij is vervangen door een zgn Powerboost Valve die meer druk kan geven. Volgens mij kunnen ze elk onderdeel zo bestellen bij Renault Frankrijk en zijn de onderdelen binnen een paar dagen binnen. Heb je zelf al gekeken op Winparts.nl / mijnautoonderdelen.nl / etc ?

MBa

Citaat van: zoef100 op  9 augustus 2011, 23:23:01
Auto is naar de garage gebracht en daar hebben ze geconstateerd dat de benzinedruk regelaar niet goed werkt.
Ze moeten dit onderdeel eerst bestellen want het schijnt nogal een klus te wezen om het te krijgen.

Zelfde probleem gehad.. maar nog steeds problemen...

zoef100

Weet je wat het gekke is ??? Het onderdeel hadden ze niet op voorraad en zeer moeilijk aan te komen moest uit belgie komen . De auto diezelfde avond opgehaald en sindsdien start dat kreng dus elke ochtend in 1 keer , het  spiraal lampje licht ook NIET meer op en hij rijd als een kanon  :?  (knock on wood) Ikke niet meer weten  8)7  Alleen de computer hadden ze met een koude motor uitgelezen en gereset.

Onderdeel is inmiddels binnen , toch maar een afspraak maken om de nieuwe benzinedrukregelaar  erin te laten zetten.

zoef100

Melding :

Zit er nu op , de oude regelaar  zit statiegeld op 85 euro . Die schijnen ze weer te reviseren  .
De auto rijd op dit moment goed .  rekening was incl BTW 349,85 euro

nd-photo.nl

Fingers crossed dat hij het ook zo blijft doen!

zoef100

nope maakt geen ene reet uit , denk dat de auto een goeie dag had ? 

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev