Advertenties


Uitvallen motor oranje storingslampje spiraal..

Gestart door shibby, 27 november 2008, 09:51:25

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

shibby

Hey hey

Als ik rij met de auto draaid de motor goed..
Als ik b.v in een file kom na een stukje rijden of voor een stoplicht sta gaat er een oranje storingslampje branden...
als ik dan optrek houd de motor in of valt uit..

dit gebeurt nu steeds vaker.. nu zelfs onder het rijden.. Wat de veiligheid niet tegoed komt..

Gaat om een renault megane coupe 2.0 ide sport.

Wat kan hiervan het probleem zijn??
\
alvast bedankt..


Paul

Laguna 3 estate GT 180 dCi

Clio 3 1.616v Initiale

shibby


Wouter den Hertog

kosten rond de 50 euro die dingen, maar als je hem bij brezan haalt is die wrss goedkoper omdat je meestal korting krijgt daar.
Ford Fiesta 1.1 CLX

Paul

effe bij de dealer uit laten lezen, dan weet je het zeker.
Zo'n regelaar heb je echt niet voor 50 euro, is best een duur onderdeel.
Laguna 3 estate GT 180 dCi

Clio 3 1.616v Initiale

matthew

kost rond de 200 euro,en bij ide motoren is vervuiling in de motor een groot probleem waardoor er componenten stuk gaan.

We hebben er al verschillende gehad  :x

Wouter den Hertog

mijn fout idd, sorry.
voor mijn motor kosten ze 45 euro ex btw.
ik had niet gezien dat hij een IDE blok had.
Ford Fiesta 1.1 CLX

shibby

Damn  een hoop geld weer..

In ieder geval super bedankt.. vandaag naar de dealer gebracht om uit te laten lezen..

benzinedrukregelaar   en egr klep gaven storing..

en mijn spruitstuk is ook nog eens lek..  damn balen..




Klaas

zelfde probleem gehad.. bij mij was het Gelukkig een kwestie van de ECG klep reinigen!. Benzinedruk regelaar was het gelukkig niet.. misschien kan dat bij jou ook verhelpen?
Veel v-power tanken en regelmatig even benzinereiniger door de brandstof gooien helpt wel aanzienlijk m.b.t. levensduur onderdelen

Denman

#9
Bij mijn cabrio gata dat lampje indd ook branden, maar dan gewoon als ik een paar minuten gereden heb. Daarnaast valt mijn motor niet uit, maar kan ik gewoon doorrijden. Als ik de auto dan uitzet en weer start is het lampje uit. Wat is het slimste om te doen???

Ik heb een cabrio uit 2001 (2.0 IDE 16v)
mzzls Dennis.

matthew

uit laten lezen want er moet een foutcode zijn opgeslagen dan,je weet dan gelijk meer en dan hoef je ook niet te gaan gokken van eerst dit proberen en dan dat.

Denman

Citaat van: matthew op  6 januari 2009, 23:30:13
uit laten lezen want er moet een foutcode zijn opgeslagen dan,je weet dan gelijk meer en dan hoef je ook niet te gaan gokken van eerst dit proberen en dan dat.

Ik moet dan de ECU uit laten lezen? En heb je enig idee wat dat kost? Alvast bedankt.
mzzls Dennis.

Thijsie

Sommige doen dat volgens mij gratis, en anders zou het niet meer dan een paar tientjes kosten. Je kan ook gewoon langsrijden en vragen wat het kost om hem te laten uitlezen ;)

Denman

Citaat van: Thijsie op  7 januari 2009, 11:46:20
Sommige doen dat volgens mij gratis, en anders zou het niet meer dan een paar tientjes kosten. Je kan ook gewoon langsrijden en vragen wat het kost om hem te laten uitlezen ;)

Ja, ben gisteren na het werk al langs een renaultdealer gereden, maar de garage was om 16.00 uur gesloten en aangezien ik er pas om kwart voor 5 was, was er dus niemand meer. Vandaar dat ik het eigenlijk hier ff vroeg. Maar ga vandaag wel even langs om te kijken wat er aan de hand is. Al ging het lampje vanmorgen dus niet aan  :?
mzzls Dennis.

Denman

Net gebeld door de garage (heb vanmorgen de cabrio kunnen brengen) en het is indd de benzinedrukregelaar. Deze wordt vervangen en daarna wordt de ECU geherprogrameerd en dan moet het weer opgelost zijn. Gaat me 200 euro kosten.

Dit even ter informatie voor de volgende die er last van gaat krijgen :)
mzzls Dennis.

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev