Advertenties


Oproep aan alle Megane Phase 1 2.0 16V IDE eigenaren.

Gestart door Marcel Severein, 22 september 2004, 18:19:43

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Risk

Nieuwe bougies en schoonmaakvloeistof??? Welke gebruik je dan?

Kermit

De garage heeft een reinigingsmiddel in de tank gemikt. Daar is op het oude forum ook al eens aandacht aan besteed. Vervolgens was het V-Poweren en bijtanken als de tank halfleeg was. De garage deed niet te moeilijk over het stotteren en stelde dat dit elke 20.000 km kan voorkomen.


Risk

Zijn er nog speciale bougies bij ingekomen dan of normale bougies?

Kermit

Volgens mij waren het de normale bougies. Ik zal de bon opzoeken, misschien staat daar ook op wat voor reinigingsmiddel het precies was. Maar dit kan wel even een dag duren (niet dat het zo'n rommel is maar vanwege de drukte).

jeroen84

Citaat van: Risk op  9 november 2004, 09:25:07
Nieuwe bougies en schoonmaakvloeistof??? Welke gebruik je dan?

[/quot
Citaat van: Risk op  9 november 2004, 09:25:07
Nieuwe bougies en schoonmaakvloeistof??? Welke gebruik je dan?


het maakt niks uit welke je gebruikt
maar als je naar een auto materialen handel gaat geven hun je wel de goede mee iedere shop heeft zo zijn eigen merk in dat spul

jeroen84

#35
en v power daar word je motor niet echt schooner van
het is mooi spul om te gebruiken als je motor nog schoon is om te verkomen dat hij vies word
'
ik ben nu met mijn ide bezig
inlaat spruitstuk er af en schoonmaken
inlaatkleppen schoonmaken
4 nieuwe injectoren

en dan loopt hij weer als een goede

en dat reinigings middel heb ik ook geprobeerd toen was het een maandje over en toen kwam het gezijk weer terug

wat ik wel ide rijders (en andere mensen met direct ingespoten motoren) als advies wil geven om bij elke grote beurt een flesje reiniging middel bij de tank toe te voegen om problemen te verkomen

en natuurlijk proberen te voorkomen de korte ritjes hier bij kan de motor niet lekker op temp komen

de IDEtjes die veel korte ritjes rijden die hebben vaak elke 20.000 km last van vervuilde motor
en de IDEtjes waar vooral op de snel weg mee gereden word elke 100.000 km

Kermit

Bovenstaande klinkt allemaal heel logisch. Al gebruiken wij de IDE niet voor korte ritjes. Het is als cabrio onze weekendauto waarmee we er op uit trekken.

Is dat demonteren en schoonmaken een lastige klus of kan iedereen dat met een beetje handigheid?

raouf

[gewoon de stekker bij die klep eruit trekken er zijn er twee en dan de rechter, dan werkt de klep niet meer en blijft hij dicht alleen het controle lampje kan gaan branden


jeroen84

kermit als leek is het niet echt makelijk te doen
je bent er best lang mee bezig

Kermit

Jeroen,

Dank voor het aanbod. Maar ik kijk het eerst nog even aan met onze wagen. Hij rijdt prima. Als ik merk dat het weer vermindert, zal ik contact opnemen.

Kermit

SlamDub

Bij mij is het gedonder begonnen hoor, heb een 2.0 IDE cabrio. Hij heeft 5 weken stil gestaan. Dus weer eens gestart, en toen kwam er toch een knal, dacht dat het blok uit elkaar sprong. Was er dus een gat geslagen in een soort van luchttankje die met een plastic buis naar het inlaatspruitstuk loopt. Dus nieuwe opgezet, maar nu slaat dat de motor steeds af na een stuk rijden. Dus naar de Renault dealer geweest, die heeft alles gecheckt, maar konden geen oorzaak vinden. Dus hun voorstel was om dus om de boel te laten reinigen, en dan dat misschien het euvel oplost. Ik heb er zo mijn twijfels over, door die klap is er volgens mij wel meer ontregeld. Ben ondertussen wel 600 euro lichter door die 'reparatie' van de dealer. Ze hadden er maar gelijk een grote beurt aan vast geplakt. Dit vanwege dat o.a. de benzinefilter en de luchtfilter nogal zwart was. Bekende probleem van de IDE motor? Iemand nog sugesties wat er loos kan zijn? Valt zo niet te rijden met de auto.

sjorsvk

ik heb sinds juni 2004 ook een 2.0 ide. Een maand later op vakantie begon het gedonder
al... motor sputterde rond de 3000 toeren. na 2 weken weer terug van vakantie en naar
dealer gegaan. reiniging erin en hij liep weer goed.

Nu een jaar en 10.000 km later heb ik een groter probleem. als motor koud is valt ie
onder de 3000 toeren uit. lijkt op computer storing. motor sputtert helemaal niet
maar storinglamppje knippert een keer of 8 en dan valt de spanning weg. ja ook
de stuurbekrachtiging...vervolgens moet ik het contact helemaal uitdraaien en
weer starten. gaat tot nu toe steeds goed. als de motor koud is gebeurt het echt
om de minuut, behalve als ik op tijd een dot gas bij geef. ?
ben weer naar dealer geweest. die hebben er weer hun magic potion ingegooid
maar dat heeft na 1 tank nog niet geholpen.
heeft iemand dezelfde symptomen?

Paul

Ik denk dat de brandstofdrukregelaar niet meer goed werkt
Laguna 3 estate GT 180 dCi

Clio 3 1.616v Initiale

sjorsvk

brandstofdrukregelaar? kan ik dat eenvoudig testen? de computer geeft geen storingen aan...

Paul

Kun je niet meten, de computer geeft hem meestal wel aan als storing...
Laguna 3 estate GT 180 dCi

Clio 3 1.616v Initiale

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev