Advertenties


stotteren 1.2 tce 130pk bij constant rijden

Gestart door Edwin, 7 december 2016, 15:17:52

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Yorick

Pfff, wat een verhalen mannen. Kop op. Moed houden! Mooi dat dat ook gedeeld word. Zet toch aan tot forumeenheid!


Nikk

Medische wetenschap staat niet stil maar dat giftige rook inademen niet bevorderlijk is voor je heb je die wetenschap eigenlijk niet voor nodig natuurlijk. Zelf zou ik wel een biertje minder mogen drinken. Beperk het tot het weekeind maar toch.
Megane Cc     Tech line     2.0 16v Bleu Crepuscule  Automatic '08
Megane break RXT           1.6 16v Bleu Crepuscule  Automatic '00
Espace           The race    2.0 16v  Gris Titane "02

Roadkill (Michiel)

#558
Roken is zeker niet handig, maar de dag dat ik weg mocht kwam er een vrouw binnen type gezondheidsjunk, rookte en dronk niet en gaf 25 tot 30 keer per week yoga lessen. Maar dus met grotere hartprobs dan mij. Dus ik ga roken echt niet vergoelijken, ik ben er tot nu toe ook echt klaar mee, maar erfelijkheid is vaak een veel grotere factor hoor. En ja drinken is het nieuwe roken las ik al. 🤔😁
Slow&Low

Byebye WhattsApp, hello Telegram (same number, better app)

Een Renault is net zo betrouwbaar als de garage die het onderhoud doet!

larsdijkstra

Sterkte Michiel! Was even heftig lijkt me, pffff...
Klopt, je kunt ook zonder roken etc van alles krijgen... maar ik sluit in ieder geval graag uit dat ik daarvan iets krijg, met roken moet het vroeg of laat wel een keer mis gaan... net zoals ongezonde leefstijl qua eten etc. Ken een paar mensen die te dik waren en allerlei klachten hadden. Na te gaan sporten en afvallen verdween eigenlijk alles wel, van diabetes tot rugklachten etc.
Megane 1 2.0 16v Aria Cabrio 2003, Laguna lll GT GrandTour 2.0 16v Turbo 2008. Ex: Megane 1 2.0 16v F7R hatchback 1999, 2x 19 16v

Nikk

#560
Je je moet je dus niet volvreten als je stopt met roken  8)7. 25 tot 30 keer per week yogalessen geven klinkt eerlijkgezegd ook niet echt gezond. En zo is topsport ook een beetje teveel voor het mooie voor het lichaam. Hoe laat is het trouwens?  :P...... tijd voor mijn zonde
Megane Cc     Tech line     2.0 16v Bleu Crepuscule  Automatic '08
Megane break RXT           1.6 16v Bleu Crepuscule  Automatic '00
Espace           The race    2.0 16v  Gris Titane "02

Roadkill (Michiel)

Alles waar te voor staat is niet goed voor je behalve tevreden en tequila  :D Persoonlijk ligt nu de focus op het stoppen met roken ( nog steeds geen sigaret aangeraakt) en het opbouwen van de conditie. Hou wel in de gaten wat ik eet maar ik ga nu niet ook nog eens diëten. (En stiekem al weer aan het snuffelen naar spullen voor de Clio, had ik de laatste tijd ook weinig zin in)
Slow&Low

Byebye WhattsApp, hello Telegram (same number, better app)

Een Renault is net zo betrouwbaar als de garage die het onderhoud doet!

larsdijkstra

Citaat van: Roadkill (Michiel) op 12 januari 2020, 17:31:43
Alles waar te voor staat is niet goed voor je behalve tevreden en tequila  :D Persoonlijk ligt nu de focus op het stoppen met roken ( nog steeds geen sigaret aangeraakt) en het opbouwen van de conditie. Hou wel in de gaten wat ik eet maar ik ga nu niet ook nog eens diëten. (En stiekem al weer aan het snuffelen naar spullen voor de Clio, had ik de laatste tijd ook weinig zin in)

Je hoeft niet perse te diëten, dat klink weer zo serieus en tijdelijk   ;) aanpassen van het eten is beter:gezonder, regelmatiger (goed ontbijt is een must) en gevarieerder. Gewoon elke dag. Voor mij makkelijk maar voor iemand die dat niet gewend is snap ik dat dat anders is. Je wordt zoveel energieker en fitter. Altijd mooi te zien op de sportschool dat mensen op een gegeven moment de smaak te pakken krijgen en om zijn.

Maar wellicht beter in het " klets maar raak " topic verder te praten  :q
Megane 1 2.0 16v Aria Cabrio 2003, Laguna lll GT GrandTour 2.0 16v Turbo 2008. Ex: Megane 1 2.0 16v F7R hatchback 1999, 2x 19 16v

duckie1098

Die conditie komt wel terug, althans genoeg om normaal te functioneren en ook nog wel wat inspannende dingen te doen.Maar je mist toch een stukje hart wat niet meer meedoet plus dat de betablokkers je hart in toom houden zodat het niet te snel gaat kloppen.Dus ook hierdoor kun je geen 100 meter meer hartlopen, maar daar is hopelijk overheen te komen.Dat normaal functioneren is belangrijker, toch?
Hoe ik dit weet?
Heb hetzelfde 13 jaar geleden gehad,was ik 50 jaar.Na weekje griep weer naar het werk op de fiets, pijn in de linkerarm, enfin jullie kennen het van horen zeggen.8 maanden niet gerookt toen, tot de verslaving weer begon  op te spelen he?Roadkill, trap er niet in, rook nooit meer 1 sigaret want je bent zo weer verkocht.Mei vorig jaar kreeg ik hartkloppingen, duizelingen enzz..Na consult cardioloog meer betablokkers.Hielp niks.Stoppen met roken wel, maar mi niet voldoende.Na consult huisarts,cardioloog had geen tijd, betablokkers gehalveert.En dat hielp pas echt.Maar het is nog geen 100%.Ook nog bij internist geweest ivm vermoeidheidsklachten.De hele molen door geweest tot aan beenmergpunctie toe, op zoek naar ontstekingen en / of ######.Gelukkig allemaal goed.In de loop vd jaren 4 keer gestopt.Nu 5 maanden van het roken af op advies van een arts.Tijdens catheteriseren hart 2 vernauwingen geconstateert tijdens meten doorstroming bloed in de aders..Conclussie van arts is duidelijk: doorstroming is goed, stoppen met roken.

Doe je voordeel met dit verhaal.

Sterkte Roadkill,

Ben

Roadkill (Michiel)

Dank je Ben, ondanks dat dit ook over een verstopte inlaat gaat heeft dit verder geen raakvlakken meer met het originele topic. Ik start een nieuw topic in algemene zaken als dat goed is. Kunnen we hier back on topic.
Slow&Low

Byebye WhattsApp, hello Telegram (same number, better app)

Een Renault is net zo betrouwbaar als de garage die het onderhoud doet!

ROBIN GT

Mark en Mark29, jullie zijn monteurs bij Renault als ik het goed begrijp?

We hebben privé een Grand Scenic 1,2 TCE130 uit 2015 en die heeft dezelfde genoemde klachten.

Mag ik je/jullie dan 2 vraagjes stellen?
1- Is de diagnose makkelijk te stellen zonder dat er veel los gehaald moet worden, met een camera ofzo?
2- Werken de Renault dealers ook met dat granulaat van bijv. Tunap of gaat de hele kop eraf enz?

alvast dank en groet
Robin

Megane lV GT 205

mark

Kleppen reinigen doen we met granulaat, en het straalsetje is idd van tunap.

Voor de diagnose rijden we een stukje, meestal is het dan wel duidelijk. Dan pakken we het inlaat spruitstukje er af. En dan kun je alles goed zien.

A110

Je kan ook een bougie eruit halen en met een camera naar binnen dan kan je de kleppen zien, even motor draaien zodat ze open staan.

Wij maken ze ook schoon met granulaat van Tunap.
Wij doen ook veel PSA producten maar geef mij maar 10x een Renault op een dag dan 1x PSA product. Renault is veel sneller klaar.
www.jwa-autoservice.nl
www.inwendige-motorreiniging.nl

Clio Hybrid 140

ROBIN GT

#568
Citaat van: A110 op 11 februari 2020, 12:54:35
Je kan ook een bougie eruit halen en met een camera naar binnen dan kan je de kleppen zien, even motor draaien zodat ze open staan.

Wij maken ze ook schoon met granulaat van Tunap.
Wij doen ook veel PSA producten maar geef mij maar 10x een Renault op een dag dan 1x PSA product. Renault is veel sneller klaar.

Oh ja is een Renault zo veel sneller klaar? Waar zit 'm dat in?

En ja dan blijven de vragen maar komen,,, hoeveel tijd neemt dat normaal gesproken in beslag en waar moet je 'ongeveer' aan denken qua kosten?
Megane lV GT 205

mark29

Laatste keer dat ik dit klusje heb gedaan bij dit type motor kan goed een half jaar geleden zijn. Prijzen geen idee.
Totaal paar uur werk. Ik doe zelf nu sinds lange tijd lichter werk namelijk, beetje aflevering etc ivm gezondheids issues.

Maar dit komt erg veel voor, er worden er een paar in de week gedaan, zoals andere mark zegt, bij ons ook van tunap met granulaatkorrels, inlaatspruitstuk eraf, motor draaien net zo dat de kleppen van de cilinder die je wilt doen dicht staan, en dan blazen maar met die korrels, stofzuiger erbij om de boel af te zuigen. Werkt als een tiet.
Die bussen schijnen redelijk aan de prijs te zijn, het gereedschap is ook een investering natuurlijk.
Doe eens mailtje naar jouw dealer, een prijsopgaaf is vrijblijvend.

Maar misschien is het een mooie klus voor A110 hij heeft ook een prachtig autobedrijf. Een pm uitwisselen is zo gedaan.

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev