Advertenties


Geschakelde 12v werkt niet meer

Gestart door TijnOnlijn, 25 oktober 2014, 12:02:55

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

TijnOnlijn

De geschakelde + van m'n megane 1 ph2 cabrio werkt niet meer terwijl er niets veranderd is. De radio ging al een tijdje niet meer vanzelf aan. Ik had er niet meer naar gekeken omdat de peuter des huizes wat met de knopjes gespeeld had maar nu ik het zaakje ivm inbouw van een carkit open had liggen bleek dat er ook geen geschakelde 12v meer op de iso stekker stond. De zekering die dit volgens mij af moet zekeren ("COUPE CONSO") is in orde.

Is dit de juiste? Er staat namelijk altijd 12v op dus dat kan haast niet kloppen, maar de beschrijving zegt dat het om 'stroomonderbreking klokje, radio, enz gaat'. Dat klinkt toch weer als de juiste.

Waar zou ik verder naar kunnen zoeken?

RobScénic

Dat klinkt dus precies niet als de juiste, deze is voor de constante + (klokje.....) Je moet de zekering met de radio hebben.
Renault Scénic 2.0 16v Sportway Aut. 2002 SOLD!!

Renault Mégane Cabriolet 1.6 16v Sport 1999 SOLD!!

>>Renault Grand Scénic 2.0 16v Tech Road Aut. 2006<<

>>Renault Mégane Coupé-Cabriolet 1.6 16v Privilege Luxe 2004<<

TijnOnlijn

#2
Die met de radio heb ik ook al gewisseld. Hij was op het oog sowieso nog goed en het wisselen maakte geen verschil. Als het droog is zal ik eens meten of er in de zekeringenkast spanning op die radio zekering staat.

Ik kon geen legenda vinden van de zekeringen onder de motorkap. Zit daar nog een hoofdzekering?

TijnOnlijn

Citaat van: RobScénic op 25 oktober 2014, 13:35:19
Dat klinkt dus precies niet als de juiste, deze is voor de constante + (klokje.....) Je moet de zekering met de radio hebben.
Je had gelijk, maar dat wist je vast al :D

De nieuwe zekering sloeg direct weer door en daarom heb ik het denk ik verkeerd gezien. Nu nog vinden waarom hij precies doorslaat..

TijnOnlijn

Toch nog een update. Ter leedvermaak denk ik 

Het is ondertussen niet meer zo koud dus ik ben eens gaan zoeken. Nadat ik de radio er uit getrokken had en alle bekabeling nagelopen was ben ik verder gaan zoeken. In het handschoenenkastje vond ik dit:


Een usb lader. Aardig detail is dat het contactje op de punt ontbreekt.

Na wat verder zoeken kwam ik onderstaande in de sigarettenaansteker tegen:


.. het puntje van die lader 8)7

Dat kreng heeft blijkbaar de hele tijd in die sigarettenaansteker gelegen en op willekeurige momenten kortsluiting gemaakt.  :D

cabrioliefhebber

Geen leedvermaak! Maar wel "Ter leerhing ende vermaeck". Oftewel, altijd iets verder kijken dan je neus lang is.
Bedankt voor de foto's en toelichting.

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev