!-!
Ja, dat vond ik idd ook niet. Mede zo'n lage prijs omdat mijn mannetje korting krijgt & geen uurtarief hiervoor rekende...;)
Rogier, een slecht en goed nieuws update.
Erg jammer van je bumper maar zoiets ken je moeilijk terug draaien.
Velgen lijken wel gaaf onder staan :P lkkr een velle kleur met zwart !-!
lijp kleurtje wordt dat dus rogier, maar ff een kleine tip voor als je nog een keer velgen gaat spuiten: de banden even insmeren met Groene zeep...... scheelt je een heleboel afplakwerk o-)
Jammer van de kras maatje,maar ja dat kan gebeuren.
Zeg maar zo,mooi rose is niet lelijk :P hahaha,nee denkt dat dat wel dik word !-!
Welke kleur worde die van robin?
@ Gerard, thanks voor de tip, me vriendin verveelde zich en wilde helpen dus ik heb niet alles afgeplakt ;)
@ Paikey, Robin gaat als het goed is rood/oranje en de andere 2 vrienden hebben fluoriserend blauw, en markeer stift geel :P
@koen thanks.
Super dik !-!
Wel even een fototje met z'n alle bij elkaar......:P
moet toch te regelen zijn?
Hoe groot zijn de velgen eigenlijk?
die van mij zijn 15, de andere hebben als het goed is 16 ;)
die foto zal wel lukken denk ik ;)
Super kleur voor de wintervelgen,jammer van je schade.Mijn wintervelgen zijn mislukt met de glow in the dark.Volgend jaar worden ze weer zwart,met een glow in de dark ring erin....
Wist wel dat je een vrouwelijk kant had Rogier. :-* --
Nu heb je toch gekleurde velgen. ;) Nu de 17" nog roze... >:D
En Stefan en ik maar zeggen dat het nog wel goed kwam met Rogier. :neen:
Al zal dat roze wel leuk staan onder een zwarte auto. :)
ik weet wel zeker dat het dik gaat staan :), en dennis ik vroeg volgens mij nog of jullie het wel zeker wisten :D.
Benjamin, ik heb er echt over na zitten denken :P, ik kon namelijk nog zo'n setje als wat ik nu had kopen, maar zoveel velgen bij huis wordt een beetje veel. Ik heb nu al 3 setjes :D 1 set 17" en 2 sets 15"
@Rogier
Jammer van je schade,maar komt wel weer goed.
Ben wel benieuwd hoe de velgen gaan staan,al is het niet helemaal mijn ding velgen met een aparte kleur.
@Jeremy
Succes in je vakantie.
Me ouders zijn het met jou eens hoor matthew :P, ik heb zoiets het is maar voor in de winter :P
Mooi roze is niet lelijk (http://img13.imageshack.us/img13/1825/pompom.gif)
is dat niet meer iets voor de dames?
Apart kleurtje Rogier. Wel leuk met zwart lijkt me
@ Frank, soms moet je een keer gek doen in het leven ;) me vriendin vindt het juist mooi :D
@ Karin ik ben ook zeer benieuwt ;)
Rogier gaat kans maken in de catergorie: Best CHICK Car !-!
maak ik tenminste nog kans op prijzen colin :P moet ik alleen me vriendin mee nemen :D
Ik vind het stoer hoor Rogier, je hebt het lef tenminste om het toen en bij zwart zou het volgens mij goed staan !-!
Bedankt voor alle leuke en positieve reacties :P het stimuleert andere ook weer op toch dingen te blijven aanpassen.
en in mijn geval het zijn maar stalen velgen ;) misschien draai ik er 1 meeting mee en dan verander ik ze weer Y
Toch leuk om weer te zien hoe hoog het club gevoel toch binnen deze club ligt, daarvoor mijn complimenten na iedereen toe !-!
Thanks.
Toch zou ik zelf voor vel groen gaan denk ik. Maar we zien de foto's wel. De kleurvarianten kunnen we altijd nog photoshoppen. :)
Citaat van: Rogier op 10 november 2011, 14:53:53
Bedankt voor alle leuke en positieve reacties :P het stimuleert andere ook weer op toch dingen te blijven aanpassen.
en in mijn geval het zijn maar stalen velgen ;) misschien draai ik er 1 meeting mee en dan verander ik ze weer Y
Toch leuk om weer te zien hoe hoog het club gevoel toch binnen deze club ligt, daarvoor mijn complimenten na iedereen toe !-!
Ach altijd maar zwarte of zilveren stalen velgen word ook zo saai op de weg
@ Dennis, groen is ook mooi hoor, alleen ik vindt roze toch iets strakker staan ;) en waarschijnlijk gaat een maatje van me die onder zijn nissan doen ;) alleen dan niet met staale velgen.
Word zeker dik matje !-!
Ben echt nieuwschierig! (je heb me whatsapp hé :P)
Wie heeft ooit bepaald dat roze alleen voor meisjes is..? :neen:
Giel Beelen loopt alleen maar met roze dingen aan en enkele zomers geleden liep zowat elke man met een roze polo of overhemd...
Mij lijkt zwart met fluo-roze niet verkeerd staan. Alleen fluo-groen staat er nog iets beter bij, IMHO.
Mijn Polo is ook bijna roze..... 8)7
Maar het is inderdaad niet echt een meisjes kleur meer. Maar als ze op tv bijvoorbeeld een meisjeskamer maken zijn meestal wel weer overwegend roze. Volgen jullie het nog? 8)7
Ik vind roze wel een coole en gewaagde kleur hoor Rogier Y
Ik vind het echt geweldig _o_
Lekker bezig Remy !-!
Thnx :) alleen zal de komende tijd geen update komen...druk met school (laatste jaar) en financieel beetje krapjes. Zal wel na de winterperiode zijn naar verwachting.
@Jeremy
Ik zou de handvaten niet zelf gaan spuiten,als je deze ook nog mee wil gaan spuiten in de kleur van de auto als de bumper en de achterlijsten worden gedaan.
(achterlijsten zijn zo los te demonteren).
Als je zelf spuit en doet het niet goed en laat het later nog eens doen,hebben ze meer werk omdat deze weer geschuurd moeten worden.
Succes verder en mooi dat je er weer een jaartje bij aan knoopt.Gezellig.
Daar heb je wel een punt Matthew..ben alleen benieuwd hoe het eruit ziet als ze zwart zijn, maar dan laat ik ze nog wel even zilver.
Dus die achterlijsten kan ik er zo uit klikken zonder de bumper eraf te halen? hoe zit het dan eigenlijk met het grijze gedeelte achter het kenteken, is dat ook gewoon makkelijk te demonteren?
Thanks! en ik zal volgend jaar echt proberen een keer naar een meeting te komen, dat word wel tijd na 2 jaar vind ik! :P
Kentekenplaat demonteren,en met een kunstof wig kun je tussen de lijst en de bumper komen om de lijst te demonteren.
Oké bedankt voor de tip! zal nog even duren voor ik het moet uit gaan voeren, maar dan weet ik dat alvast! :)
Goed om te horen dat je naar (goedbedoelde) raad luister,dan nog 1 tip als je je remklauwen nog wilt spuiten,maar ze niet onder de auto vandaan wilt halen,wacht daar dan mee tot het voorjaar als de temperatuur weer oploopt.Het is voorlopig buiten echt te koud om te spuiten. En ik denk dat je CC echt super dik gaat worden!!
Zo leer je iets he :P ik heb verstand van aluminium en glas/koolstofvezels en laten die bumpers daar nou net niet van gemaakt zijn dus moet ik het doen met de Google en de goede raad die ik hier krijg.
En spuiten heb ik al helemaal geen verstand van.. me scooter heb ik vroeger laten spuiten, en als ik iets zelf spoot dan raffelde ik het vaak af waardoor het nooit echt mooi werd vandaar dat ik misschien iets te enthousiast was met de bumpers schuren :P
Maar daar zat ik ook aan te denken aangezien het zo erg afgekoeld is de laatste dagen, ik heb ook weinig zin om in de kou te gaan zitten om die klauwen te spuiten.
Dat is wel het uiteindelijke doel haha!
Nou Rogier, opvallen doe je zeker! :q Ben benieuwd naar de foto's als ze klaar zijn! !-!
Ik zou mijn zonnebril op doen als ik die kent op ga voor het werk o-)
jeremy, ben benieuwd hoe het eruit komt te zien.
Rogier, vind het ook wel leuk eruit zien een auto met iets vel's.
Miss da ik ook zoiets ga doen...
Citaat van: Koen op 15 november 2011, 19:52:38
jeremy, ben benieuwd hoe het eruit komt te zien.
Rogier, vind het ook wel leuk eruit zien een auto met iets vel's.
Miss da ik ook zoiets ga doen...
Ik d8 dat je je Mégane ging verkopen? Of heb ik iets gemist?
Ik heb toch besloten om hem te blijf rijden.
Morgen ff kijken ik mijn odue aandrijfas eronder ken zetten en
dan naar een vriend van mij slepen en hij maakt de auto.
Koentje 2 dingen :P
1 zorg er eerst maar voor dat je auto 100% goed is, en dat je geen problemen meer hebt voordat je de velgen gaat doen.
2 mocht je het toch gaan doen, wacht dan niet te lang straks gaat het vriezen en dan gaat het met je verf niet goedkomen, ik heb de mazzel gehad dat ik een locatie heb gevonden waar ik gebruik mocht maken van een vrije en verwarmde ruimte.
Had ik idd ook dat me verf niet goed bleef zitten doordat het te koud was.....heel vervelend.
Eigenlijk is het ook al te laat als je geen warme drogen stof vrije ruimte hebt....
Rogier, ja ik ga morgen kijken of ik zelf mijn oude as eronder ken zetten zodat die naar de garage ken.
Buiten mijn velgen wil ik een aantal dingen fel geel spuiten.
Een soort Rossi idee?
Ofwel Jan de Winkel, met zijn WRC (Winkel Rally Car/Clio) o-)
(http://www.therallysite.com/joomla/images/stories/Rally/DeWinkel/R3/DeWinkelClioR3.jpg)
Citaat van: Colin op 16 november 2011, 21:37:17
Een soort Rossi idee?
ja zoiets
Roy, ik vind zoiets een mooie combo qwa kleur;) auto is ook erg gaaf.
Citaat van: Koen op 16 november 2011, 22:01:38
ja zoiets
Roy, ik vind zoiets een mooie combo qwa kleur;) auto is ook erg gaaf.
Dan zou je toch 'n Clio moeten kopen :D :D :q
Citaat van: Roy (Coup a One) op 16 november 2011, 22:31:58
Dan zou je toch 'n Clio moeten kopen :D :D :q
Als ik geld had had ik clio rs gekocht;)
maak het niet te he ;) ik kan me velgen nog verwijderen na de winter :P
Ik ken het spuitwerk ook verwijderen :D
wat wil je laten spuiten dan ?
Ik wil zelf de buiten spiegels spuiten en miss wa andere dingen
of een vorm erop zetten (netals die clico, ehm clio)
Oké als jullie toch over gaan op (velle) kleuren dan doe ik even mee :q
Somigen weten het al maar 2012 gaat de achterkant gecarwrapt worden in rally concept + namen en landvlaggetjes van rijder en navigator inclusief singeren 8) --
Nou, ik ben benieuwd wat dat wordt dan... Y
Balen Frank, succes met de afhandeling. Wel een mooie kans om een tuning bumpertje erop te hangen, even met de spuiter praten zou ik zeggen.
Citaat van: Colin op 17 november 2011, 10:00:52
Balen Frank, succes met de afhandeling. Wel een mooie kans om een tuning bumpertje erop te hangen, even met de spuiter praten zou ik zeggen.
Dankjewel.
Ga ik ook zeker proberen te doen :) bumber is helemaal kapot...
Vervelend Frank, hoop dat het snel geregeld wordt.
Citaat van: Karin op 17 november 2011, 10:07:45
Vervelend Frank, hoop dat het snel geregeld wordt.
Ik ook, ben er al druk mee bezig.
Nu hopen dat het snel is geregeld...
Mocht je interesse hebben in mijn bumper, doe een goed bod !-!
Citaat van: Colin op 17 november 2011, 10:27:47
Mocht je interesse hebben in mijn bumper, doe een goed bod !-!
Heb je een foto?
En is hij zwart?
Natuurlijk heb ik nu opeens heeeelveeel intresse :P
nee frank die van hem is rood ;).
Dat is een flinke botsing geweest, ook zo aan de zijkant van je auto, ik hoop niet dat je auto economisch total loss wordt verklaard zoals mijn vorige dat ook werd met vergelijkbare schade :neen:
Citaat van: Frank A.K.A. Xanquezer op 17 november 2011, 10:30:20
Heb je een foto?
En is hij zwart?
Natuurlijk heb ik nu opeens heeeelveeel intresse :P
Maakt niet uit wat voor kleur die heeft,moet waarschijnlijk toch een andere op,en die moet ook gespoten worden...
Citaat van: Rogier op 17 november 2011, 10:35:32
Dat is een flinke botsing geweest, ook zo aan de zijkant van je auto, ik hoop niet dat je auto economisch total loss wordt verklaard zoals mijn vorige dat ook werd met vergelijkbare schade :neen:
Ja, ik hoop niet dat hij total los wordt verklaart, het kan zijn dat mn dwars balk verbogen is (tudden de lampen).
Dan ben ik heel ver van huis :'(
Vanmiddag papieren opsturen en hopen dat het snel geregeld wordt.
Gegarandeerd (economisch) total loss.
Citaat van: Rick Santbergen op 17 november 2011, 12:02:30
Gegarandeerd (economisch) total loss.
Gewoon zo al? met kap verbogen en bumper kapot en grilltje kapot ?
Koplamp nog heel.
Ja, want jou auto is volgens de schade expert wss 1.000 euro waard.
Hoeveel kilometers staan erop?
Citaat van: Rick Santbergen op 17 november 2011, 12:08:46
Ja, want jou auto is volgens de schade expert wss 1.000 euro waard.
Hoeveel kilometers staan erop?
De dag waarde schijnt volgens sommige rond de 1600 te zijn..
ik ga ff google naar de actuele dag waarde :P
heb nog maar 171dkm erop staan...
edit:
1500....
Heel vervelend voor je Frank! Ik wens je succes met de verdere afhandeling en laten we hopen dat je megane nog op te lappen is :)
Citaat van: Heatzone (Mark) op 17 november 2011, 12:49:36
Heel vervelend voor je Frank! Ik wens je succes met de verdere afhandeling en laten we hopen dat je megane nog op te lappen is :)
ik ook,
ik heb nu 2 grote dozen vol met spullen voor mn megaaantje liggen (verlangsveren booskijkers sidekits, spoiler(s) etc..)
ik hoop dat het lukt... mn toekomst plannen zijn aanzienlijk groot!
Even een vraag vanaf mijn project pagina.
Wie o wie heeft er een beetje ''schade'' kennis erover hoeveel dit zou gaan kosten om hem weer te kunnen repareren.
en kan ik zo door blijven rijden (zo) ?
Graag even bespreken in klets maar raak topic verder !-!
Citaat van: Stefan op 17 november 2011, 15:47:05
Graag even bespreken in klets maar raak topic verder !-!
Zou je even kunnen verplaatsten? (en verwijderen?)
(deze ook verwijderen)
ik heb al een antwoord gegeven in het klets maar raak topic ;)
!-!
Dat is lekker fel Rogier,nu wil ik het onder de auto zien.
En dat er hier ook nog mooie plaatsjes van clio 3 rs voorbij komt dat doet mij wel deugd.
@ jeremy,plannen wijzen op een heel nette cc van de zomer!!! Ben je er al uit wat voor schroefset je er onder gaat zetten????
Ja ik hoop dat het een nette wagen word zo! maar moet wel goed komen!
Ik ga waarschijnlijk voor KW omdat ik wel een beetje comfort wil houden en ik hoor er veel goede dingen over. :)
Citaat van: Jeremy op 20 november 2011, 22:02:18
Ja ik hoop dat het een nette wagen word zo! maar moet wel goed komen!
Ik ga waarschijnlijk voor KW omdat ik wel een beetje comfort wil houden en ik hoor er veel goede dingen over. :)
Welke variant wordt het dan? De eerste of de tweede variant wat Christian en Ik er onder hebben zitten?
De eerste variant is een schroefset die ingesteld is door KW technischi, en bij de tweede variant kun zelf de d8 ingaande slag instellen ( correct me if am wrong ), en bij de derde variant kun je zowel ingaande als ook uitgaande slag instellen, deze zie je meer onder Porsches en andere serieus spul! Benjamin geeft ook KW 3 onder zijn EVO zitten!
Zoals je al leest:de keuze is reuze! Ow en ik ben nog wat vergeten te vertellen dat je met iedere schroefset van KW ook nog iets extra op kan bouwen! namelijk een apparaat waarmee je met je iPhone bv je auto hydrolisch omhoog en omlaag kan zetten! Dat kan vanaf je laagste punt! ( tip, maar ook heel duur )
Mocht je vragen hebben dan kan je mij altijd PMen!
Variant ben ik nog niet uit eigenlijk.. ik vind het eigenlijk het belangenrijkste dat je de rijhoogte kan bepalen en dat het een beetje kwaliteit is qua comfort en duurzaamheid.
Dat klinkt wel interessant.. ik heb alleen geen Iphone :P maar hoeveel moet dat kosten dan?
Thanks! zal ik doen!
Heb trouwens net met de spuiter aan de telefoon gezeten.
De kosten zijn 450 euro en dat vind ik een heel redelijk bedrag en dit gewoon wit.
Ik heb afgesproken dat ik nog even bel om een vaste datum af te spreken dit word waarschijnlijk eind februari.
@ Rogier,staat super zo!!!! Zal van het weekend ook ff foto's neer zetten van mijn Meg met de steelys er onder. Glow in the dark is dan mislukt maar heb de wieldoppen aangepakt en rij weer beetje uniek er mee in de rondte (al hebben we van het weekend de wieldoppen van mijn schoonmoeders Twingo ook onder handen genomen...)
WTF ROGIER!!! jonge!!!
Een schand vlek :P
ik lag bijna achter mn stoel van het lachen :D :D :D :D :D :D
@ Michiel, thanks man.
@ Frank, gelukkig vindt niet iedereen het leuk ;) anders reden we allemaal met roze velgen, ben ik niet meer zo uniek binnen deze club.
Tjonge jonge...
Ja uniek!
Waarom roze??
Echt... ik zat te kijken naar groen (glow)
Briljant! Rogier, vindt het wel inspirerend !-!
Vind het super dik rogiertje! _o_
je kan wel merke dat frank weinig tot nooit op meetings is geweest 8)7
daar zie je (vooral in belgie) wel gekkere combie's wat auto's en velgen betreft.
Dan zij jou mooie roze velgen nog "gewoontjes".
@ Pailkey: vind het eerlijk ook wel wat voor onder je Sub,en dat meen ik serieus!
Klopt helemaal wat Paikey zegt.
En waarom roze, dat was de eerste kleur die bij mij op kwam toen ik zei welke kleur ik me velgen ga maken.
Groen kon inderdaad ook, alleen dat vindt ik zelf best standaard omdat groen goed past bij zwart. Ik dacht ik doe is wat anders, en iets wat niet snel iemand zou doen.
Het is een kwestie van smaak ;)
Leuk initiatief! !-!
Al had ik zelf misschien toch een oud setje LM-velgen gespoten in die kleur
Het knalt er lekker uit Rogier. :D !-!
@michiel heb slecht nieuws voor je.....dat roze gaat het niet worden onder me sub.
heb trouwens al winter velgen ook.
Zoek nog wel een kleur voor me zomer velgen maar da zal hoogst waarschijnlijk
brons gaan worde
Cool en origineel hoor Rogier !-!
Super dik hoor Rogier!!! Nu ben je ook vanaf de zijkant goed te zien zonder verlichting haha, die roze velgen zijn echt een eye catcher
Rogier, ik vind het onwijs geinig die roze velgen, zeker de combinatie met zwart.
Het roze is wel erg fel zeg! Dat knalt in ieder geval goed. Niet geheel mijn smaak, maar voor een paar maanden is het wel leuk.
bedankt voor alle leuke reacties tot nu toe !-!
Citaat van: Benjamin Renon op 22 november 2011, 13:20:30
Het roze is wel erg fel zeg! Dat knalt in ieder geval goed. Niet geheel mijn smaak, maar voor een paar maanden is het wel leuk.
Ja het is idd appart voor hier in NL.
Het valt eens te proberen voor paar maanden :P
En volgend jaar gewoon een ander kleurtje spuiten :D
volgend jaar zien we wel weer verder ;)
Mocht je auto eerst niet opvallen, dan doet-ie dat nu zeker, Rogier !-!
ziet er puik uit jongen !-!
!-! Het roze ziet er top uit.
Nu de zomervelgen nog een kleur ;)
Haha je was me voor rick.
Ik denk dat zo'n kleurtje in combinatie met de gepolijste rand ook zeker niet verkeert zal staan Rogier... o-)
flitsende wielen Rogier ;)
Rogier, het is indd wennen maar het zit er gaaf uit !-!
Edje, ziet er veel beter uit.
Hoelaag heb jij de set gezet? :D
Zo te zien heeft Joost weer goed werk afgeleverd! Ziet er lekker uit!
Ziet er zeer goed uit Edje! !-!
Prachtig edje. Zo hoor je te rijden!
Ziet er erg goed uit Edje !-!
@Koen: ik weet dat de achteras +- 5 cm naar beneden is gegaan.
Voorkant wet ik eigenlijk niet. 8)
Als de kast maar vol zit.
@Ben: ja zeker weten.
@allemaal. bedankt
Ziet er heel goed uit, Edje !-!
Ziet er erg goed uit Edwin !-!
Citaat van: edje op 27 november 2011, 09:49:57
@Koen: ik weet dat de achteras +- 5 cm naar beneden is gegaan.
Voorkant wet ik eigenlijk niet. 8)
Als de kast maar vol zit.
Zit de ringen helemaal naar beneden?
@jeremy, ziet er mooi uit... lijk net of het zo hoort ;)
@Edje, ziet er mooi uit zo je auto.
@Jeremy, zal een lekker klusje geweest zijn. Maar is wel mooi detail.
@edje zeer netjes _o_ en nu rustig over de drempels he
@jeremy nu de rest nog lijkt het mooi een geheel.
@edje: Lekker laag man..!
@Jeremy: Mooi gedaan Y
Zo Ed! Dat ziet er wel veel mooier uit zeg! Zal wel ff wennen zijn, zo laag.. ;)
Jeremy, sorry, maar niet echt mijn smaak. Maargoed, wel lekker dat die rolletjes niet zo duur zijn. ;)
Thanks allemaal! :) volgend weekend de rest doen!
Lekker bezig allemaal!
@ Dirk het moment is nabij begrijp ik?
Dat hoop ik wel ja. Kabelboom zit er weer helemaal in, steun zit er nu ook al op.
Dus vloeistoffen toevoegen en nog wat kleine dingetjes bevestigen en dan die sleutel eens omdraaien! :)
Spannend! We verwachten minimaal een filmpje natuurlijk ;)
Zal voor je duimen Dirk, dat het werkt zoals het moet werken. Succes in ieder geval.
Dirk, Als je nog info zoekt over injectoren, laat het maar weten. Ik heb een paar lijsten met (denk ik) alle Bosch injectoren.
Weet je de gewenste capaciteit?
@Jeremy, laat even weten of die folie op de portiergrepen een beetje houdt; die van mij beginnen ook steeds meer te bladderen.
Lekker bezig allemaal, ga zo door !-!
@ Jacques
Bedankt voor je reactie. ik heb al nieuwe injectoren geregeld via de man die de auto ook gaat afstellen. Ik neem aan dat hij ook de juiste capaciteit heeft berekend. ;)
Ik heb al ergens anders ook vermeld. Het komt op het volgende neer: capaciteit gedeelt door 5 is het vermogen per cilinder. Een 250cc/min kan dus 50 pk per cilinder leveren. dus max 200 pk voor een 4 cilinder.
Bron: http://autospeed.com/cms/title_Injector-Flows/A_0102/article.html
Is goed Tedo... ik zal het vermelden in mijn projecttopic
Zier goed uit heren.
@Dirk: Ligt lekker vol voorin.
Kan je kap nog wel dicht? :D :D :D
Citaat van: Koen op 27 november 2011, 16:25:33
Zit de ringen helemaal naar beneden?
Nope dat niet.
Maar kan niet verder.
Dan zou ik andere banden moeten nemen en omrollen enz..
Ziet er goed uit edje! Rijd dat nou ook een stuk beter? Qua wegligging enzovoort?
het bevalt tot nu toe erg goed.
Wegligging is ook top.
@ Dirk: heb je al een DB killer gevonden of andere Eindemper?
@Edje: ziet er goed uit Ed! Ik hoop je cabrio binnenkort live te zien!
Dat moet dan maar eens gebeuren.
We willen nog wat gaan doen in de omgeving van Zwolle binnenkort.
Voorstel was wat te eten en karten.
Eventueel kan er ook gebowld worden. ;)
Hou het topic over meetings in zwolle en omstreken. ;)
Nee, voorlopig even geen sierstukje voor de uitlaat. Wil eerst kijken of hij het uberhaupt doet straks! :)
En jazeker past de kap nog dicht! hoop ik... ;)
Zou ###lig zijn als die straks niet past.
Dat gaat je wagentje niet trekken hoor Frank ;)
Naast het feit dat het elk jaar voor de APK eruit moet...
blablabla 8)7
Waarom moet dat er voor de apk uit dan Dante?
Of die oude motor het gaat trekken vraag ik mij ook af.. Ik heb iig veel geleerd van een onbehandelde motor met 25% extra vermogen te belasten.. Lagers lagen meteen stuk en kon alles uit elkaar hlen.. ;)
Dat niet Dante... het vermogen mag niet met meer dan 30% toenemen en het systeem mag niet op de injectie aangesloten zijn op de openbare weg. Bron:http://www.cartuning-guide.com/lachgas.html (http://www.cartuning-guide.com/lachgas.html)
Dat dacht ik ooit ergens gelezen te hebben, maar niet dus:
CiteerDe uitstootwaarden blijven gelijk, dus bij de APK keuring heb je niets te vrezen. In Nederland wordt lachgas gezien als hulpmiddel en is het niet verboden. Maar de wet stelt dat het vermogen met niet meer dan 30% mag toenemen en de fles mag op de openbare weg niet gekoppeld zijn aan het brandstofsysteem. Tevens moet de fles een keurmerk hebben. Krijg je een ongeluk of iets dergelijks dan is het de vraag hoe de politie en je verzekeringsmaatschappij reageren op zo'n fles in de auto.
Ja die ja, Jeremy :D
Haha! handige site dat! Maar zoals je al kan lezen daar komt er nog aardig wat bij kijken... Kan je er net zo goed een turbo aan hangen dat heeft ook wat meer toegevoegde waarde naar mijn mening.
Citaat van: Jeremy op 1 december 2011, 12:35:37
Dat gaat je wagentje niet trekken hoor Frank ;)
i know ;)
Was nog niet helemaal klaar met typen en m'n spel fouten eruit halen en dat soort
dinger dinge
n:P
Mod: Dan haal ik deze er wel even uit Frank. ;)
Citaat van: Jeremy op 1 december 2011, 12:35:37
Dat gaat je wagentje niet trekken hoor Frank ;)
Tot op zekere hoogte heb je gelijk,als je dat setje er van een eind ingooit,zal die niet lang leven,iemand bij de rtc heeft het in een clio gedaan met een
1.6e blok,dat ging opzicht goed,maar na het instellen van 75pk,waren de 2 middelste drijfstangen krom.
Maar als je het GOED doet,en een goeie investering doet,kan dat best.
Boven op zolder heb ik een nos set liggen,voor mij mijn gebakje,deze ligt er nu 3 jaar,puur omdat ik met veel research bezig ben (geweest)
na de aanschaf heb ik aller eerst een nos controller gekocht,350 euro doet wel ff pijn,maar het is alleen meer ten goede voor het blok.
wat deze controller doet is het volgende,deze sluit men aan op de bobine (toerental regeling) en tps sensor (gaspedaal stand)
vervolgens kan men het volgende instellen.
het exacte toerental waarop de nos systeem aan of uit gaat (niks geen fast and furious toestanden met knoppen)
dus bij 3000 toeren aan,en bij 5000 weer uit.
als de controller aan gaat,dan "rampt" die de inspuiting op,dus hij bouwt de druk op,je blok krijgt dan niet meteen de volle klap te voorduren
die tijd dat hij opbouwt is per sec in te stellen.
en dan komt er nog bij dat als je de nozzels van de acuators insteld op bijvoorbeeld 50pk,dan kan je de shot tot 30% terug schroeven.
net als bij turbo controllers hoef je niet persee en altijd met de volle mik te rijden.
en een andere bijkomstigheid van die controller is,dat deze een uitgang heeft voor een ecu of standalone ecu,dus als het systeem aangaat
dan kan de computer overschakelen op een map of instelling die beter bedoeld is voor nos,dus bijvoorbeeld een verlate ontsteking ipv vervroegde.
De redene waarom het nog niet op de mc zit,is dat ik nog aan het sparen ben voor een piggyback (andere ecu) dan is alles compleet,en kan ik rustig beginnen
ik zal dan ook met 25 pk shot beginnen.
waarom een 1,6e??? just for the fun,leuk om het werkend te krijgen,ik ga niet voor de 75pk(of meer) shot.
Daar komt nog best wat bij kijken dus. Wel een mooi project Christian. Y
Klinkt erg gaaf Christian.
Word tijd dat je het uitvoerd.
Hebben we er 1 met een supercharger en 1 met NOS 8)7 8)7
Het is ook echt een prachtig systeem,moet je nagaan dat het al rond de WO2 gebruikt werd om de spitfires meer por te geven zodat ze de
bommenwerpers van onder af konden belagen
Maar het is zoals je zegt,er komt veel bij kijken,het zit er niet voor niets nu 3 jaar niet in de mc,alleen de slang van de fles naar motor ligt er in,
de rest laat ik ff op zich wachten,heeft geen haast.
Het begon bij dag 1 van aanschaf al,je krijg er een schakelaartje bij voor bij het gaspedaal,toen al zat ik te denken om er een vertragings relais tussen te doen
om zo het systeem later te laten inspuiten,en niet dat die bij 1500 toeren al 50 pk voor zn mieter krijgt,dit legde ik voor bij de verkoper,en die wees me op dat er
controllers te verkrijgen waren voor een nos installatie,en toen ben ik ook verder gaan kijken.
Je hebt ook een P.O.D. systeem (pressure on demand) voor je nos set,dat is een controller om je fles op druk te houden,
dan reguleert die de warmte van de fles (om de nos vluchtig te maken)
ook opent en sluit die de fles automatisch als je het niet meer gebruikt,en lees je precies af hoeveel er nog in de fles zit,en de druk natuurlijk.
grappige is dat je mensen ziet die van die purge sets hebben,die van die nevels die omhoog spuiten,meeste sluiten die deze direct op de fles,dus je geeft
70 euro uit per vulling om deze gewoon de lucht in te spuiten,terwijl deze er eigenlijk voor bedoeld is om je leidingen tot aan de motor geheel schoon te maken
want als NOS te lang als gas vorm in de leiding zit,condenseert het,en krijg je vloeistof,dus als je het weer wilt gebruikt,gaat het de motor in,en moet het
eerst vervluchtigen,eer het echt functioneel word,zon purge set blaast dat ff de lucht in,zodat je leidingen leeg zijn,en je klaar bent voor een nos shot.
Chep, neppertje voor de schow _o_ :D :D :D :D :D
Citaat van: Xanquezer A.K.A. Frank op 1 december 2011, 22:53:35
Mn idee over nos :P leuk, maar je moet ECHT niet meteen 75 pk erin knallen nee... dan knal je er doorheen :P haha
Maar, ik wouw heeeel rustig beginnen met eerst 90 procent terug en na dagen 80 en later 75.. en dan stoppen :P
Jij weet echt niet waarover je praat! Je praat ook iedereen na, die jou even de harde realiteit voor je neus duwen! Bij de RTC maak je trouwens ook geen vrienden...
Dus alsjeblieft, denk na voor dat je wat typt of denkt te weten, of typ niet!
Ik kan je ook wel vertellen dat er meer mensen net als ik, die jou een beetje beu beginnen te raken! Miss wel een punt om over na te denken jongen!
@ Frank:Jammer genoeg ben ik het met Erwin eens,niet dat ik wat tegen Erwin heb btw! Maar je moet eens leren eerst na te denken voor je wat doet,en als je wat wilt zou je eens naar meningen/ervaringen kunnen vragen. Als je gewoonweg geld te veel hebt wil ik wel een rekeningnummer open waar je op mag storten...... (hoop btw dat de pubertijd bij mijn dochters niet zo lang gaat duren als bij jou.....)
Oh om het even duidelijk te maken,iedereen mag van mij doen en laten wat ie zelf wil,maar snap dan ook dat niet iedereen de keuzes zal waarderen of snappen.maar het is jou auto.
Je kunt een NOS set ook gebruiken om je lucht alleen te koelen (met stikstof)..
Ik zit eraan te denken straks een setje te kopen om mijn intercooler mee te koelen zodat de lucht die uit de supercharger komt nog koeler wordt.. Koude lucht "krimpt" dus er kan meer lucht je motor in.. Meer lucht is meer zuurstof.. Dat goed afstellen en je hebt weer wat winst.
Maargoed.. Dit is ook allemaal weer pieten praat van mij en zal er voorlopig toch nog niet van komen.. :)
Als mijn auto zometeen klaar is, dan is de kleine cinquecento aan de beurt waarop we dit al aangebracht hebben.
@Frank: Als je idd toch geld teveel hebt, heb ik ook nog wel een giro'tje waarmee je mij & mijn gezin de winter mee door kunt steunen, hoor...
@Michiel: Die puberteit-opmerking crossed my mind too... :D
@Dirk: Het verschil tussen jou & Frank is, dat jij een auto hebt die bewijst dat je weet waar je het over hebt ;)
@ Jeremy; welke koplamp stelmotoren heb je geplaatst? Die van phase 2 hebben nl. andere stekkers dan phase 1. Ik had eerst de phase 1 motoren overgezet, maar die bleken stuk volgens de Renault garage. Dus voor de APK is nu alles losgekoppeld. Moet nog een oplossing vinden hiervoor.
ik heb geen idee eigenlijk Tedo... maar mijn elektrische verstelling is ook bij de APK uitgeschakeld omdat me huidige koplampen niet geschikt zijn hiervoor, dus het zou geen ramp zijn als de stekkers niet passen het is toch niet dat ik het gebruik of zo.
@ Jeremy: dat folie is wel netjes in 3D te verwerken geloof ik? Heb zelf het een en ander geprobeerd in het interieur,met een carbonfolie,maar is nog niet naar me zin. Weet van 3M dinoc dat werkt echt super (mijn logo's mee gedaan) maar dat is ook onwijs aan de prijs,dus dat folie wat jij nu gebruikt hebt lijkt me wel wat!
Citaat van: Roadkill (Michiel) op 2 december 2011, 21:52:46Weet van 3M dinoc dat werkt echt super (mijn logo's mee gedaan) maar dat is ook onwijs aan de prijs
Dat valt toch wel mee (http://www.ebay.nl/sch/i.html?_from=R40&_trksid=m570&_nkw=3M+dinoc&_sacat=See-All-Categories). Toegegeven, ik zou aan 10x10cm voldoende hebben voor het logo, maar toch...
Die folie die ik heb gebruikt is niet aan te raden... het is met een fohn redelijk te vervormen, maar echt netjes word het niet.
op de foto's ziet het er misschien netjes uit, maar ik ben zelf niet te spreken over het resultaat eigenlijk.
Misschien met heel veel geduld en oefenen dat het wel netjes kan worden, maar een tientje per rol (150x50cm) gaat toch aardig oplopen als het een paar keer mislukt.
Nog een ander dingetje... kijk uit met die folie op interieurdelen want als het een tijdje erop gezeten heeft trek je zo de rubberen coating mee eraf als je het verwijderd.
Edit: Mijn mening is trouwens gebaseerd op de kleur folie die ik heb gebruikt (metaal look) misschien dat het met een effen kleur zonder patroon wel netjes word.
Je hebt het over grepen van de sloop. Maar denk je niet dat die ook dat afbladderen hebben? Of je moet ze van de GT 165 vinden, die zijn zilverkleurig gespoten.
Citaat van: Dirk Kuipers op 2 december 2011, 09:25:34
Je kunt een NOS set ook gebruiken om je lucht alleen te koelen (met stikstof)..
Ik zit eraan te denken straks een setje te kopen om mijn intercooler mee te koelen zodat de lucht die uit de supercharger komt nog koeler wordt.. Koude lucht "krimpt" dus er kan meer lucht je motor in.. Meer lucht is meer zuurstof.. Dat goed afstellen en je hebt weer wat winst.
Maargoed.. Dit is ook allemaal weer pieten praat van mij en zal er voorlopig toch nog niet van komen.. :)
Als mijn auto zometeen klaar is, dan is de kleine cinquecento aan de beurt waarop we dit al aangebracht hebben.
Welicht weet je het al,niet alle intercoolers kunnen nos aan,het schijnt dat nos bij sommige
merken het matiaal aantast,en het gaat oxideren,met als gevolg dat je de IC kan vervangen
na enige tijd.
@Tedo: ik hoop van niet! maarja gewoon ffe kijken! :) de phase 2 CC's hebben ook standaard zilveren handgrepen, maar kleine kans dat die vind denk ik.
Citaat van: Dante op 2 december 2011, 21:57:29
Dat valt toch wel mee (http://www.ebay.nl/sch/i.html?_from=R40&_trksid=m570&_nkw=3M+dinoc&_sacat=See-All-Categories). Toegegeven, ik zou aan 10x10cm voldoende hebben voor het logo, maar toch...
logo's heb ik al gedaan,maar heb als eens gekeken voor een groter stuk,maar das echt een stuk duurder moet ook iets van 150 x50cm hebben dan..
Citaat van: Christian de Vriend op 2 december 2011, 23:03:18
Welicht weet je het al,niet alle intercoolers kunnen nos aan,het schijnt dat nos bij sommige
merken het matiaal aantast,en het gaat oxideren,met als gevolg dat je de IC kan vervangen
na enige tijd.
Ah oke, thanks! Dat wist ik niet nee.
kon het niet laten,heb het voor je nagevragen,maar het klopt wat ik schreef,daarom
gebruiken meeste stikstof,dat schijnt IC vriendelijk(er) te zijn dan nos,en dan toch de afkoel effect.
Goed bezig Jeremy! Kan je nagaan waar een zus wel allemaal niet goed voor is !-! hahah.
Misschien moet ik mij zusje ook maar eens op het datingpad sturen ^^
Goed bezig jeremey.
Josje, Je hebt goed geluisterd. !-!
Josje, je hebt de rolkooi van mkool gekocht die hier op het forum te koop stond?
Ik ben benieuwd naar de inbouw en hoe het past / wat er allemaal aangepast moet worden.
Ik hoop dat je er wat foto's van gaat maken! Keep us updated en succes!
Ben erg benieuwt hoe de wegligging is met een kooi,schijnt het kart-effect nog erger te maken !-! _o_ _o_ _o_
Citaat van: Dirk Kuipers op 5 december 2011, 21:13:10
Josje, je hebt de rolkooi van mkool gekocht die hier op het forum te koop stond?
Ik ben benieuwd naar de inbouw en hoe het past / wat er allemaal aangepast moet worden.
Ik hoop dat je er wat foto's van gaat maken! Keep us updated en succes!
Past direct, echter krijg je je dashboard er niet meer zomaar in, je kunt je dash aanpassen of de buis in de rolkooi ertussen weg slijpen. Is gewoon een pasklare kooi voor een megane coupe namelijk.
en christian, ik denk niet dat je veel harder door een bocht heen kunt, in elk geval niet merkbaar, en al helemaal niet met een knaken schroefset oid :x
wel makkelijk als je overkop gaat rollen... haha
@Frank. ik denk niet dat dat Jos zijn bedoeling is 8)7 :D :D
Josje mooi die rolkooi ben benieuwt hoe het eruit ziet als hij erin zit.
En die wieldoppen sorry maar daar heb je de plank behoorlijk mee mis geslagen mijn mening geen pan :P.
succes verder
Zei hij met z'n roze steelies :D :q
das beter dan wieldop tuning :D
Wieldoppen kun je makkelijker weggooien, mocht je het niet bevallen!
das waar, gooi ze maar snel weg dan :D
Haha is zeker handig zo'n zus! gaat me rond de 90 euro kosten nu! !-!
Citaat van: Rogier op 6 december 2011, 19:00:37
das beter dan wieldop tuning :D
En wat is er mis met wieldop tuning??????????
@ josje,je had je verbreed staal al verkocht zeker? had ook erg goed gekund als winterset....Heb je je Meg btw ook omhoog gezet of word je de plaatselijke sneeuwschuiver?? :D :D
Ziet er goed uit Edje. Nu mooi glimmend houden hé dat RVS. :q
Edje ziet er goed uit, heb je de rvs ergens mee behandeld ? dat het zo glimt ? die van mij doet dat niet echt meer tips staan op me verlanglijsje :P
Dit heeft Peter van PM performance gedaan.
Maar ik heb thuis een poets spulletje liggen dat ik heb aangeschaft op de poetsmeeting.
Weet alleen niet hoe het heet. o-)
Citaat van: mkool op 6 december 2011, 14:07:42
Past direct, echter krijg je je dashboard er niet meer zomaar in, je kunt je dash aanpassen of de buis in de rolkooi ertussen weg slijpen. Is gewoon een pasklare kooi voor een megane coupe namelijk.
en christian, ik denk niet dat je veel harder door een bocht heen kunt, in elk geval niet merkbaar, en al helemaal niet met een knaken schroefset oid :x
Ik ken iemand die een clio 16v had met een schroefset,die zette er later een rolkooi is,de auto werd toen veel stijver,en kon die harder door de bochten
met een stijver chassis kan je ook sneller en beter van bocht veranderen,dus van links naar recht. nadeel is,dat die echt stuitert,als hij een bocht pakte
met een hobbeltje,zag je de achterkant lichtelijk verspringen :q
Doet die zaak aan group buy?? kijken of we er met zn alleen een portie kunnen bestellen.
Ik zou die stang van mij dan ook willen vervangen voor RVS,ik zat er toen ook aan te denken,maar dacht dat dat algauw
in de kosten zou lopen.
welke type rvs is het eigenlijk?
Edje het ziet er weer strak uit !-!
Thnx ;)
Ziet er goed uit Edwin!
Jij bent momenteel goed bezig met je meg !-!
Dat dacht ik ook al. o-)
Je auto krijgt momenteel wel 'n monsterlijke look Edje !-!
Volgende zijn de remmen. halverwegen Januari denk ik.
Citaat van: edje op 11 december 2011, 19:37:09
Volgende zijn de remmen. halverwegen Januari denk ik.
Wat gaat er onder?
Ben ik ook nog niet overuit ;)
Wil eigenlijk een ombouw setje voor de achterzijde hebben.
Dan van de trommels achter schijven achter, ;)
lang geleden heb ik dat ook overwogen,maar dat is helaas geen kwestie van "ff" je remdruk regelaar
zal aangepast moeten worden,en dan sowieso de ombouw van de achteras zelf.
maar ik kan je zeker EBC adviseren,dan de greenstuff blokken,die besparen de velg,en remmen
goed,je hebt ook nog rood en geel,waarvan geel de zwaarste,maar das de rally uitvoering,
voor op circuits ect..
Ik denk niet dat de winst in het vervangen van trommelremmen achter naar schijfremmen achter zit. Als je echt heel hard wilt remmen moet je grote voorremmen hebben. Hoe groot is de diameter van je voorschijven. Waarschijnlijk 280mm met 54mm zuigers. Als dat niet zo is, dan zijn de 16v remmen een stap vooruit. Is het wel zo dan kun je nog grotere schijven nemen of 4-zuiger remklauwen etc. (Ik heb er ervaring mee. schijven voor en achter. Voor Clio-RS remmen zie http://www.team1916vforum.nl/viewtopic.php?f=24&t=141 va. 16 jan 2010)
Het is slechts een idee.
En doe het meer voor de looks.
Clio RS remmen zat ook in mijn gedachten.
Maar als dat teveel werk is dan doe ik gewoon orgineel erop
Moet wel leuk blijven.
Ik hou we van doorrijden maar het is niet een "scheurbak".
het schijnt dat je de remmerij van een clio rs,kan overzetten op de veerpoot van een meg1 ph2
op die manier kan je 280 schijven monteren,met de bijbehorende blokken.
ik ken iemand die dit sowieso op een meg1 ph1 16v heeft gedaan.
overgens rij ik rond met trommels,en EBC schijven en yellowstuff blokken,en moet zeggen
het remt als een gekko.
Lekker bezig geweest weer Edwin !-!
Hell yeah!! Je tanden zitten zo in het dashboard! De tandenfee komt daarom ook regelmatig langs om van hem weer wat tandjes te mogen ontvangen! :q o-)
Onderschat Christian zijn auto niet! Die remmen heeft hij echt nodig!
Wil het zo hebben dat wanneer ik met mijn klein teen de rem aantik, dat het lijkt alsof ik tegen een boom aan geklapt ben. ;)
Nou, dat wil jij niet hoor.. :neen:
Dat denk ik ook niet :neen: dan heb je niet echt meer de controle over de rem als je meteen stil staat.
Citaat van: Christian de Vriend op 11 december 2011, 22:36:11
het schijnt dat je de remmerij van een clio rs,kan overzetten op de veerpoot van een meg1 ph2
op die manier kan je 280 schijven monteren,met de bijbehorende blokken.
ik ken iemand die dit sowieso op een meg1 ph1 16v heeft gedaan.
Heeft de Megane 1 phase 2 sowieso voor niet die 280 schijven? Ik meende die op mijn 1.6 16V hatchback te hebben voor, met achter trommels. Mijn vader heeft een van de laatste, een 1.8 16V, met rondom schijven. De voorschijven daarvan lijken net iets kleiner.
Heee Chris!
Eindelijk ook een Projectpagina!!
Goh wat een verschil van wat die eerst was en wat er nu van geworden is. _o_ !-!
Wat betreft de remmerij (ik weet zo niet wat er op de 1.6 16v zit), maar mij bevalt de 2.0 16v remmerij op mijn 1.6e erg goed.
Al is het nu wel een flinke overgang als ik bijv. in de rode coupe ga rijden met orginele remmen.
Wij hebben wel flink wat moeten aanpassen, maar ik heb nog steeds dezelfde veerpoten.
Aandrijfassen zijn van een 2.0 16v, en de naven zijn uiteraard van een 2.0 16v.
Veerpoten zijn nog mijn orginele veerpoten, maar ze zijn aangepast voor de 16v naven.
Ik wil niet anders meer op m'n 1.6e-tje. :q
He cris.
Orgineel lijken het tog wel burger bakkies. 8)7
maar je hebt toch wel een nette wagen cris.
Wel 1tje die gebruikt word. 8)7
Dankje dankje :)
gebruikt word die idd,heb er niet voor niets een kart van gemaakt. :)
Crissie heeft een project pagina!!!! FTW!!!
Citaat van: Stefan op 12 december 2011, 14:26:42
Nou, dat wil jij niet hoor.. :neen:
Het is natuurlijk bij wijze van spreken he 8)7
Gelukkig maar knul.. ;)
Citaat van: Tedo op 12 december 2011, 16:12:16
Heeft de Megane 1 phase 2 sowieso voor niet die 280 schijven? Ik meende die op mijn 1.6 16V hatchback te hebben voor, met achter trommels. Mijn vader heeft een van de laatste, een 1.8 16V, met rondom schijven. De voorschijven daarvan lijken net iets kleiner.
Dat is iets wat ik niet zeker weet,maar vermoed van wel,het is aantrekkelijk voor iemand met een ph1,die serieuze plannen om de remmen aan te passen
om de fusee te gebruiken van de ph2,en zo op een ph1 280 schijven te monteren.
Ik heb een tijd geleden een doosje in mn handen gehad met blokken,daar stond op clio rs,megane en laguna.
Ik weet nog wel dat bij mijn Megane I de binnenkanten van de 15" velgen die eronder zaten flink werden gevuld door de remschijven. Wat je zegt van dat doosje blokken klopt inderdaad Y
Christian,
Je kunt de fusees er niet zomaar opgooien. Ik weet niet zeker of de schokdempergaten overeenkomen(99% zeker van NIET), dan moet je de fusees affrezen en je moet de gaten opvullen ivm m12 bouten bij een ph2 en M12 bij een ph1, maar ik weet wel zeker dat de ph2 meganes velgen met een ET van 48 hebben, en deze fusees hebben 1cm meer offset vanaf fuseekogel, en heb je dus 1cm langere aandrijfassen nodig(of opvullen met ringen)
Dus niet zeggen dat het zomaar past, als je bovenstaande niet kunt regelen dan wil het niet "zomaar"
En EBC rommel wat remt als een gekko? Dat is echt troep is mijn ervaring.
Citaat van: mkool op 13 december 2011, 09:12:58
Christian,
Je kunt de fusees er niet zomaar opgooien. Ik weet niet zeker of de schokdempergaten overeenkomen(99% zeker van NIET), dan moet je de fusees affrezen en je moet de gaten opvullen ivm m12 bouten bij een ph2 en M12 bij een ph1, maar ik weet wel zeker dat de ph2 meganes velgen met een ET van 48 hebben, en deze fusees hebben 1cm meer offset vanaf fuseekogel, en heb je dus 1cm langere aandrijfassen nodig(of opvullen met ringen)
Dus niet zeggen dat het zomaar past, als je bovenstaande niet kunt regelen dan wil het niet "zomaar"
En EBC rommel wat remt als een gekko? Dat is echt troep is mijn ervaring.
Jouw ervaring,niet de mijne!! welicht dat jij de verkeerde set had,dat jij een verkeerde ervaring
hebt gehad,betekend nog niet dat iets "troep" is.
zeg ook niet dat het 123 past,ik ga het nog bekijken,heb het al gemonteerd gezien
op een ph1 16v
Citaat van: Tedo op 13 december 2011, 00:04:40
Ik weet nog wel dat bij mijn Megane I de binnenkanten van de 15" velgen die eronder zaten flink werden gevuld door de remschijven. Wat je zegt van dat doosje blokken klopt inderdaad Y
heb/had je ph1 of ph2?
De gene die op zn ph1 16v die schijven heeft gemonteerd heeft als het goed is ook zn
lagers vervangen,dus de als het ware de fusee van de ph2 gestoken,en de lager geperst van
de ph1.
maargoed,dit ga ik allemaal op het gemakje uitzoeken op het moment dat mn remmen aan
vérvanging toe zijn.
Het was een hatchback 1.6 16V phase 2 uit 2000. Y
We gaan even verder in een nieuw deel Y