Advertenties


bedrading voor+achter speakers GT-line 2010

Gestart door dj_erik_ee, 5 november 2015, 13:40:36

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

dj_erik_ee

beste mede forum leden.

I.V.M een kapotte speaker in mijn rechter achterdeur (Megane estate GT-Line 2010) ben ik toe aan nieuwe speakers.
Nu heb ik in mijn achterdeur ook een losse tweeter zitten, Dus eigenlijk hetzelfde als voorin.
Tot mijn verbazing komen er 4 speakerdraden mijn deur in (2 gaan naar de tweeter en 2 naar de woofer)
Je zou denken dat het een composetje is met een filter ertussen, Nu heb ik al het e.e.a op internet kunnen vinden dat
de tweeter waarschijnlijk gewoon een aftakking is van het speakersignaal en de speakers werken met een Passief scheidings filter.
Zo is er dus ook een vervanging setje van pioneer te verkrijgen: de Pioneer TS-Q131C (2-Weg Compo Systeem voor Renault) Met dus een Passief scheidings filter zodat je alles makkelijk 1 op 1 om kan bouwen.
De goedkoopste prijs die ik voor dit setje (nieuw) kan vinden is 100 euro, dit vind ik nogal prijzig en denk dat er voor dit bedrag betere composetjes met een actief scheidings filter te verkrijgen zijn.

Nu is mijn vraag of er iemand hier is die weet of ik dan gewoon het nieuwe composetje aan kan sluiten op de speakerkabel die naar de woofer gaat en dan vanaf het filter naar de woofer en de tweeter in mijn achterdeur
Het filter is naar mijn idee redelijk makkelijk te plaatsen in de achterdeur en ik hoef dan niet heel gek met bedrading te gaan lopen kloten om het werkend te krijgen, Alles zit immers in de deur.
En dan blijft de kabel die nu naar de standaard tweeter gaat dus ongebruikt.

2e Vraag is dan meteen of dit ook zo geld voor de speakers die in de voordeuren zitten en de tweeters op het dashboard, Of zou hier dan misschien wel een filter tussen zitten?


Graag hoor ik van jullie.

m.v.g Erik

Tedo

Ik vond dit setje op eBay. Niet veel goedkoper.

Persoonlijk vind ik 100 euro ook niet veel geld, zeker niet voor een DJ  ;)

dj_erik_ee

Citaat van: Tedo op  5 november 2015, 16:23:29
Ik vond dit setje op eBay. Niet veel goedkoper.

Persoonlijk vind ik 100 euro ook niet veel geld, zeker niet voor een DJ  ;)

Het is ook niet zo dat 100 euro héél veel geld is, maar de keuze is wel heel klein.
Bij het setje wat jij aangeeft staat dat het specifiek voor een Megane is, Maar ik zie wel duidelijk een actief scheidingsfilter dus zul je deze toch ook weer ergens tussen moeten gaan plaatsen? en is het niet zo "makkelijk" vervangen wat met de Pioneer speakers wel kan ((hier hoef je niks met je bedrading te doen)Al geld dat dan nu even voor de achterdeur niet, maar eventueel later voor de voorspeakers wel).

In mijn geval gaat het er ook iets meer om dat de achter speakers nu vervangen "moeten" worden omdat deze stuk zijn en dat hoeft van mij niet perse met een super goed setje (er zijn ook al composetjes voor rond de 50 euro)

Het gaat er voor nu iets meer om of ik dus kan kiezen voor een composetje (los van merk en kwaliteit) wat ik dan aansluit op de + en- aansluiting van de woofer in me achterdeur en dan de + en- van de tweeter in me achterdeur gewoon los laat hangen (ik weet niet precies hoe dit geregeld is vanuit de headunit)

Dan kan ik vanuit dat punt nog gaan bedenken of ik ga investeren in een kwalitatief veel beter of een goedkoop composetje  ;)

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev